Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

I nästa undersökning får man väll skriva att racer förare är svin popis så lego tror att alla vill ha sådana, och då sätter endast 2st av dom i lådorna och 5st jätte tråkiga alver... fiffigt va.. ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Tobbe Arnesson

Nu ska jag vara lite chockerande igen; kanske är det så att racerförare går hem hos LEGOs huvudkunder...
Blogg: Robotkampen

robban

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 November 2010 kl. 08:16
Nu ska jag vara lite chockerande igen; kanske är det så att racerförare går hem hos LEGOs huvudkunder...

Ööö nej.... Legos huvudkunder vill ha laserkanoner, ninjor och annat action..  ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Ferdik

Jag tycker rymdpiraten är en av de läskigaste figurer Lego gjort. Extra coolt är att han är Blacktron, detta rymdgäng som förfördes av den mörka sidan och blev tjuvar. Det kunde man inte tro när man först såg deras oskyldiga leenden. Bortjagade till en avlägsen del av galaxen i över ett årtionde verkar de tillsammans med andra rymdtjuvar nu vara på väg att ta revansch.

Jag hoppas på ett blodbad.

Peewit

Och nu har någon hittat hur man identiferar vad som finns i påsen utan barcode:
http://www.fbtb.net/2010/11/18/series-3-blind-pack-code-cracked/

YES!!!!

Nu slipper man ju till och med lyfta på den lilla fliken för att se.

Tobbe Arnesson

Haha! Blindskrift/morse. :D

Teabox

Citat från: Peewit skrivet 19 November 2010 kl. 14:27
Och nu har någon hittat hur man identiferar vad som finns i påsen utan barcode:
http://www.fbtb.net/2010/11/18/series-3-blind-pack-code-cracked/

YES!!!!

Nu slipper man ju till och med lyfta på den lilla fliken för att se.

Najs indeed :)

Verkar som det kommer bli mycket lättare nu att plocka upp en påse och snabbt se att det inte är den man vill ha eller inte. Punkterna känns mer distinkta än vad streckkoderna var.

Ras 74

Jag tror att streckkoderna försvann pga att med en smartphone och en EAN APP kan identifiera
olika EAN koder blixt snabbt. Hoppas bara att detta stannar kvar, och att det är samma i hela världen.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Citat från: Ras 74 skrivet 19 November 2010 kl. 14:38
Jag tror att streckkoderna försvann pga att med en smartphone och en EAN APP kan identifiera
olika EAN koder blixt snabbt.

Det gick väldigt mycket fortare att skanna koderna med ögat och leta efter de som slutade med rätt 3-4 streck...

Tobbe Arnesson

Gorilla och Samuraj är väääldigt lika, verkar bara vara "höjden" på första pricken som skiljer.

Peewit

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 November 2010 kl. 14:55
Gorilla och Samuraj är väääldigt lika, verkar bara vara "höjden" på första pricken som skiljer.

Gorillan har tydligen inte samma typ av prickar som de andra. Det som finns på de markerade ställena är nån annorlunda förändring i plasten så det bör inte vaara något problem att skilja åt...

Peewit

Någon som har hört någonting om när de kan väntas dyka upp i Sverige? Ni som har känningar hos leksaksaffärerna, har det talats om nått datum?

de Gothia

haha stackars lego! de försöker och försöker hitta på knep men blir hela tiden knäppta på näsan! :)

fast blindskriften var smart, måste väl vara en läcka? eller sitter det nån afol o känner på varje paket och jämför ALLT på paketen?! :)

micke

Citat från: Peewit skrivet 19 November 2010 kl. 16:51
Någon som har hört någonting om när de kan väntas dyka upp i Sverige? Ni som har känningar hos leksaksaffärerna, har det talats om nått datum?

Pratade med Hikmet och där var beskedet under Januari
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skrytsson

Fantastiskt om det stämmer. Frågan är om personen i fråga som detekterat detta har tittat på tillräckligt många polybags för att veta säkert att prickkombinationerna alltid är desamma för varje unik figur. Så att inte variationen bara är helt godtycklig. Undra om det är samma kombinationerna på påsarna vi får tag på (utgår ifrån att det är en amerikan som upptäckt detta).

Lego tog bort streckkoderna; men till vilken nytta?