Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Anna

Tycker serie 3 känns lite trist, för många hjälmar. Blir väll någon gubbe kan jag tänka mig men vi får se. Serie 2 gillar jag bäst.

Tobbe Arnesson

Ännu en bild.
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Anna skrivet 20 September 2010 kl. 18:16
Tycker serie 3 känns lite trist, för många hjälmar. Blir väll någon gubbe kan jag tänka mig men vi får se. Serie 2 gillar jag bäst.

Håller helt med! I serie 1 fanns det 9 st "nitlotter", serie 2 innehöll endast tre, den tredje serien innehåller 5-6 stycken,

Tobbe Arnesson

Fyra av sexton gubbar har hjälmar, en av dem dessutom även vanligt hår. 25% är väl inte mycket? Räknar man inte racerföraren som även har hår blir det 18,75%...

Skrytsson

Jag citerade dåligt. För mig är hjälm inte nödvändigtvis synonymt med nitlott. I mina ögon är t ex lejontämjaren från serie 2 en nitlott, trots att han inte har hjälm.

Mirandir

Series 3 är första gången som jag verkligen är sugen på att skaffa fler än en av samma minifig. Men samtidigt finns det en del figurer som är betydligt svagare än figurerna i de första två serierna, men som man lär skaffa en av ändå bara-för-att.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skafte

Har ni bytt mycket av de tidigare serierna här på forumet? Det lär ju bli mer av det nu när streckkoderna försvinner...

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 03 November 2010 kl. 13:50
Har ni bytt mycket av de tidigare serierna här på forumet? Det lär ju bli mer av det nu när streckkoderna försvinner...

Ja, det är synd att streckkoderna försvinner. De var alltså ett misstag från legos sida? Men då förstår jag inte att att personalen på Lego Stores i USA hjälpte kunder att hitta den figur de ville ha genom att läsa av streckkoderna..?

Mirandir

Citat från: Skafte skrivet 03 November 2010 kl. 13:50

Tror inte att det kommer att bli så stor skillnad. Det har hittills varit tämligen lätt att identifiera figurerna genom att klämma på påsarna. Det tar förstås lite längre tid än att använda streckkoderna men ändå...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tobbe Arnesson

Vad som beslutas på ledningsnivå och vad som sker ute bland kunderna är ju inte nödvändigtvis samma policy.

Hade det varit meningen att man skulle kunna se på utsidan vad som var i påsen hade de valt en genomskinlig förpackning, eller tryckt figuren på påsen.

Tanken var ju att det skulle vara samlarfigurer och ett överraskningsmoment. De hann göra påsarna till serie två innan de upptäckte vad "alla" AFOLs pysslade med.

Inte så kul som streckkodshandikappad att försöka få tag i en given figur när alla Spartaner redan är uppköpta, man tror att typ 1:16 ska vara spartan men i praktiken är de urplockade.

Ingen skugga över de som nyttjat funktionen, det har jag själv gjort. Tveksamt om jag köpt någon öht om jag inte kunnat förvissa mig att det var de få jag ville ha innan.

Så för några innebär det färre köp att inte veta, men för de flesta innebär det säkert fler. LEGO är intresserade av att det säljs fler, samt att det inte blir något restlager med bara "dåliga" gubbar kvar i butikerna...

robban

Men för att undvika dåliga gubbar i restlager så är det ju bara att undvika producera dåliga gubbar!? Dom gör ju fläst av dom dåliga så vist fan förtjänar dom att ha dom dåliga kvar i restlager..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Skrytsson

Citat från: robban skrivet 03 November 2010 kl. 14:32
Men för att undvika dåliga gubbar i restlager så är det ju bara att undvika producera dåliga gubbar!? Dom gör ju fläst av dom dåliga så vist fan förtjänar dom att ha dom dåliga kvar i restlager..

J----r vilken bra poäng. Sluta tillverka dåliga figurer, lego!

mechamike

Jo det har nog brunnit i proppskåpet på den som tog beslutet på ration av minifigurer.  Den där j__la ringmastern!! Fatta att det bara behövs EN!!
?

Skafte

Men den är ju billig att tillverka och om man kan locka små stackars barn att lägga veckopengen på påsar för att de vill ha en spartan (som det aldrig finns några av av käns anledning) så tjänar företaget på det...

Han har ju trots allt ett rätt användbart hysteriskt huvud! Och en vit piska! Och en hög hatt!

Ferdik

Jag tycker serie 3 håller samma klass som 1 och 2. Några godingar och några man står över. Alla hittar några de gillar oavsett vilken läggning man har. dvs. City, Fantasy osv.  :)

Personligen vill jag ha 10 av dem i serie 3.

Kepsar med tryck på är najs!  8)