Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 14 december 2025 kl. 17:31Det går långsamt framåt med mitt nya bygge "museet" men idag har jag lagt golv i utställningshallen. Mönstret är snott av en dansk!

20251214_172251.jpg
Vilket golv det måste jag titta närmare på! Grymt snyggt!

BrickMe

Det går framåt med mitt nya skepp i nougat...
Bygger för att sedan upptäcka att det inte linjerar med fören. River och bygger om, en process som ständigt pågår när jag bara har tankar och idéer om hur jag vill få till det utan hjälp av att testbygga i ex vis Studio..

Nu börjar det likna något och tycker att fartygssidan funkar bra med fören. Återstår att se hur aktern kommer funka ihop med resten sedan...

andreaseldh

Citat från: BrickMe skrivet 14 december 2025 kl. 21:53

Gillar verkligen din byggprincip!

Varför göra det svårt för sig, när man kan göra det ännu svårare?

BrickMe

Citat från: andreaseldh skrivet 14 december 2025 kl. 23:59Gillar verkligen din byggprincip!

Varför göra det svårt för sig, när man kan göra det ännu svårare?
Tack, jag har trots allt testat ett otal lösningar för att fästa slope, curved. Jag vet inte hur designern på Lego resonerade när de tog fram formen till 64645. På Imperial Flagship och Black Pearl hade de en annan variant för att få dit bitarna på plats. Det som ställer till det är alla studs som sitter i nära anslutning till kanten på den övre skrovbiten. Att jag sedan ville ha en halv plate förskjutning på allt gör att det bygger mer inåt och då blir det fler bitar som tar plats innanför. Jag valde två olika vinklar på Technic connectors för att få plats till masten till förseglen.

Magixa

Ska bli så kul att lägga till det här bygget till årets julutställning på min arbetsplats. Förra året kom tomten med ren och släde, i år tänkte jag att det skulle vara kul med något mer nerdigt!

Bygget är inte helt och hållet mitt eget, ritningen till Enterprise är gjord av Skyfoxbricks på Rebrickable.

Genom att försöka göra det omöjliga når man högsta graden av det möjliga

lingonmirakel

Citat från: lingonmirakel skrivet 07 augusti 2024 kl. 21:16Har börjat skissa på något slags vinterlandskap, inte helt säker på vad det ska bli för scen än. Har haft lite analysis paralysis inför nästa bygge så nu känns det skönt att ha börjat med något så får jag se vart det leder.

frusen_sjo.jpg
Ikväll kämpade jag det här bygget i mål. Har varit riktigt motigt att jobba med det, tror det bottnar i att jag inte hade någon tydlig story eller helhetstanke från början.

Ganska missnöjd men finns också saker som blev bra. Bättre bilder kommer tids nog!

IMG_4330.jpg
Instagram: miken_mocs

Anders67

Det blev ju super fint! 👏👏👏

Joacim

Snyggt bygge! Ser riktigt bra ut!

o0ger

Spelade igenom ett av de bästa äventyrsspelen ever i julhelgen. Blev lite inspirerad så jag slängde ihop den här i Studio. Kanske ska bära den som en mask på alla helgons dag?

Manny.png
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MrUzagi

Citat från: o0ger skrivet 08 januari 2026 kl. 13:40Spelade igenom ett av de bästa äventyrsspelen ever i julhelgen. Blev lite inspirerad så jag slängde ihop den här i Studio. Kanske ska bära den som en mask på alla helgons dag?

Jag borde spela det spelet igen. Många år sedan sist nu.

pehter aka ibbe

Kom på att jag kanske ska ha något nytt att visa upp på nästa utställning.
Var ett tag sedan men det blir gult och fjärrstyrt, kommit så långt att den rör på sig  ;D

Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

pehter aka ibbe

Ledigheten slut men alla funktioner på plats så nu är det att få till utseendet....
Fick det till 8 st motorer för alla funktioner 8)
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

setoryd

Byggt mig en liten trapp uthuggen ur en bergvägg. Det är nog bland det mest störda jag byggt sett till alla vinklar men nu är den sjukt stabil och inkapslad så det är omöjligt att se hur sjukt mekigt det va.
Får hoppas att resten av berget går fortare annars blir jag inte klar förrän Swebrick eventet 2028 eller nåt....
IMG_8370.jpgIMG_8371.jpg

Itinloc

För att fira 🎉 legobitens dag. Byggde vi en 6 gånger så stor bit som original biten med på bilden även Legos stora bit (röda)
IMG_2613.jpg
Itinloc

Double00

Citat från: setoryd skrivet 16 januari 2026 kl. 16:21Byggt mig en liten trapp uthuggen ur en bergvägg. Det är nog bland det mest störda jag byggt sett till alla vinklar men nu är den sjukt stabil och inkapslad så det är omöjligt att se hur sjukt mekigt det va.
Får hoppas att resten av berget går fortare annars blir jag inte klar förrän Swebrick eventet 2028 eller nåt....
IMG_8370.jpgIMG_8371.jpg
Riktigt tjusigt! Vad är det gröna som slingrar sig?