Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Double00 skrivet 29 Januari 2026 kl. 10:12Riktigt tjusigt! Vad är det gröna som slingrar sig?
Skräpet som blir över från 6255.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

setoryd

Citat från: o0ger skrivet 29 Januari 2026 kl. 10:28Skräpet som blir över från 6255.

Exakt  :)
Ett tips från coachen det är i teorin en bra ide att använda det MEN det är skiiiiitjobbigt för det tar plats i konstruktionen. Dessutom, vill man inte att att de sitter alltför slappt måste man i princip spänna fast dem. Därför blir byggteknikerna man behöver använda för att få det att funka blir helt sjuka.
Eftersom man måste sträcka ut dem så får man hålla i bitarna samtidigt som man bygger för att allt inte ska fara iväg och kan släppa först när man låst fast alla bitar runt om.

andreaseldh

Tre Pythagoreiska tripplar med stegvis spetsigare toppvinkel.
  • 3-4-5 (uppförstorad till 9-12-15)
  • 8-15-17
  • 5-12-13

Pythagoreiska_tripplar.png

jkarlsson84

Ett antal löv senare. Ville testa ett sätt att bygga ett träd. Lite störande att dom tänkta bitarna till stammen var slut så tog det dom fanns närmast till hands. Nästa gång får det nog bli att kolla över stammen

Joacim

Bokeslundsparken

In vino veritas.

Magnus den store

En styck Bright Green Classic Space astronaut. Lego med tredjepartstryck.

Bright Green CS.jpg
Bright Green
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Jag har nyligen köpt min tredje tågtransformator och funderar på om man kanske även skulle investera i snygga specialtryckta skyltar?

transformatorskylt_WIP_02.png
Ja, bilden är Photoshoppad!

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 12 Mars 2026 kl. 13:30Jag har nyligen köpt min tredje tågtransformator och funderar på om man kanske även skulle investera i snygga specialtryckta skyltar?

Ja, självklart.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

pehter aka ibbe

Kanske inte byggt något men testkört några GBC-moduler inför nästa helg, lite småjustering så borde dom funka.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Myko

Ett inlägg med för het politisk potatis borttaget, var i min bedömning för öppet för feltolkningar. Inte en diskussion vi behöver ha på forumet.

/Swebrick moderator

andreaseldh

Ja jag misstänkte att det kunde hända. Tack för att ni håller koll!

andreaseldh

Vallan

Hej.

Min första moc om man nu kan kalla den det? (Kanske lite oproportionerligt)

kommunvapen.jpg
Min kommuns kommunvapen och slogan. 

swemixon

Citat från: Vallan skrivet 09 April 2026 kl. 08:27Hej.

Min första moc om man nu kan kalla den det? (Kanske lite oproportionerligt)

kommunvapen.jpg
Min kommuns kommunvapen och slogan.
Trevligt bygge och en fin start på mocandet!