Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Frukost!

Startat av jalex, 25 Maj 2015 kl. 23:17

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Tack alla för kommentarerna!  :D

Citat från: erik1107 skrivet 26 Maj 2015 kl. 09:44
Jag sitter nu igen och beundrar bygget. Den detalj som dock inte känns helt klockren är smörkniven, här kanske det går att förbättra?

Ja den var jag faktiskt själv inte helt nöjd med... Hade först velat ha en reddish brown 1x3 tile som ett träskaft, men en sån hade jag inte. Är tänkt det ska likna en sådan här smörkniv.

Citat från: AndersI skrivet 26 Maj 2015 kl. 10:56
Men vad är det för bit som sticker ut ur kaviartuben?
Citat från: EpsilonEta skrivet 26 Maj 2015 kl. 12:51
Jag är också lite fundersam på kaviaren i tuben. det är väll inte hål i den vita så det måste vara en lite bit, klippt slang? Eller finns läppstiftet i den färgen?

Det är samma bit som ligger på brödet, men den är inklämd i en "Tile, Round 2 x 2 with Open Stud".
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

EpsilonEta

Citat från: jalex skrivet 26 Maj 2015 kl. 13:12
Det är samma bit som ligger på brödet, men den är inklämd i en "Tile, Round 2 x 2 with Open Stud".
Ja just ja, det är den fyrkantiga som inte har hål {smiley med facepalm}
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Gideon

Riktigt snyggt och hög igenkänningsfaktor på mycket som vanligt :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

:::::::

Helt otroligt :)
Eftersom du är så överjävligt bra på att bygga, så skulle jag gärna se en sånt mjöl/kryddlåde enhet som brukade sitta under köksskåpen.

swestar

Klockrent! Bra klossat!  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

robban

Makalöst bra!
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Marcus_H

CopMike

Bara att instämma - högklassig :D!

Kvarnbacka

Fantastiskt fint fångat  :)

jalex

Tackar!  :)

Citat från: ::::::: skrivet 26 Maj 2015 kl. 16:45
Eftersom du är så överjävligt bra på att bygga, så skulle jag gärna se en sånt mjöl/kryddlåde enhet som brukade sitta under köksskåpen.

Ja en sån med glas lådor! Det skulle jag ha haft med för att ge lite äldre stuk på det.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Larry Lars

Bloggen Bricknerd har nu ännu en gång lärt mej faran med att ignorera oinspirerande MOC-rubriker på Swebrick. ;) Hur kunde jag missa detta fantastiska bygge. Roligt också att tuben med "Kalles" var det som avslöjade att det var en lokal talang som låg bakom.

Bra jobbat!
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

NIN777

Otroligt snyggt med många finurliga lösningar. Gillar hushållspapperet!!

Nilseman

Pappersrullen helt suverän!! Och kaviar är ju kanongott (äter hur mycket som helst!) Du är helt klart inte klok. Men grymt byggt alltså!