Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Frukost!

Startat av jalex, 25 Maj 2015 kl. 23:17

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

En klassisk svensk frukost! Det som först fick mig inspirerad till att bygga scenen var gamla reklamklipp för frukostflingor i stil med denna "Sugar Smacks"-reklamen. Sugar Smacks minns jag att jag åt som liten (i stället för Frosties :) ), och har försökt efterlikna det paketet i bygget.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

humlan

För övrigt behöver jag en ny signatur.....

erik1107

Genialiskt som alltid!
Finns många grymma detaljer men Kalles-tuben är min favorit :)

mordatre

Gillar köket i bakgrunden med spis och bänk m.m.  FP utanför fönstret ger den sista klicken av perfektion.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Jaxne

Otroligt vackert och välgjort!

Sockerbit

Så snyggt, kul idé!

T. Bricher

Riktigt snyggt och kreativt. Som alltid!

Gillar särskilt hushållsrullen vid diskbänken. Sen är det också snyggt med "utsikten" genom fönstret.

Det vilar ofta en påtagligt socialrealistisk känsla över dina byggen. Det blir speciellt att så alldagliga scener gestaltas i Lego.

//J

Magnus den store

Som vanligt imponerad över detaljrikedomen. Bloggad på The Brothers Brick om 10, 9, 8, 7...
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle

Vilket fantastiskt stilleben!

Anders67

Fantastiskt som vanligt!

Calmcacil

Vid första anblick trodde jag att du byggt stort och ställt på köksbordet, köket i bakgrunden såg så verklig ut att jag inte tittade tillräckligt noga för att se att det var lego. Väldigt snyggt bygge.

Memmla

Snyggt, det tog ett tag för ögat att komma underfund med vad man titta på och vilka bitar det är, mycket bra gjort

andreas E

SvanteOlof

Men skärp dig så bra. Jag förstod inte ens att allt var lego först och så snart bitarna började falla på plats så gick det med en hissnande fart.
ordvits: studsmatta = 4186

Illuwatar

Riktigt snyggt - som vanligt... :)

Utöver alla finurliga byggtekniker så är miljöerna höjdpunkten. Man känner direkt igen sig, som taget ur vardagen från unga dagar...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se