Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Frukost!

Startat av jalex, 25 Maj 2015 kl. 23:17

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Detta är konst!

Jag vill skicka dina bilder till ett fotolabb och sen hänga upp dem som tavlor här hemma.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Jag har den både som skrivbordsbakgrund hemma och på väggen på jobbet.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

jalex

Tack! Kul att läsa att ni gillar den! :D

Så här såg det ut när jag tog fotot.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

erik1107

Men vad är det för en konstig stol?! :D
Det är först med denna bild som det framtvingade perspektivet blir helt greppbart.
Jag hade fattat att stolen och bordet var byggda i annan skala, men jag hade inte märkt att de byggts så nära golvet!
Visar ännu en aspekt av hur genomtänkta dina byggen är.

Tänkte du ut fotovinkeln och bordets och stolens storlek och höjd innan du byggde eller är det ett resultat av trial and error?

beguiristain

Haha. Blir ju ännu häftigare när man ser det här. Makalöst coolt bygge.

jalex

Tackar!

Citat från: erik1107 skrivet 29 Maj 2015 kl. 18:30
Tänkte du ut fotovinkeln och bordets och stolens storlek och höjd innan du byggde eller är det ett resultat av trial and error?

Jag visste från början att jag skulle bygga bordet mycket större än spisen och bänken i bakgrunden, men sen var det väldigt många omtagningar och justeringar för att få vinkel och höjd som jag ville.

Odidoma

Grattis av månadens vinst på TBB!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Peter S

Har egentligen bara en synpunkt, men ta den som konstruktiv kritik: Det skulle kunnat vara en promille bättre genom att lägga golvbitarna omlott och inte i staplar. Det hade visserligen varit mer jobb, men det hade tagit bort de tvärgående ränderna i vänsterkanten. Med bildfacit i hand ser det ut att ha kunnat funka rent konstruktionsmässigt också. För övrigt perfekt! Kul med det forcerade perspektivet!

jalex

Tack så mycket!

Citat från: Peter S skrivet 01 Juni 2015 kl. 20:34
Har egentligen bara en synpunkt, men ta den som konstruktiv kritik: Det skulle kunnat vara en promille bättre genom att lägga golvbitarna omlott och inte i staplar. Det hade visserligen varit mer jobb, men det hade tagit bort de tvärgående ränderna i vänsterkanten. Med bildfacit i hand ser det ut att ha kunnat funka rent konstruktionsmässigt också. För övrigt perfekt! Kul med det forcerade perspektivet!

Ja det har du rätt i. Uppskattar synpunkten. Inte sett det förrän nu. Det var rätt många smådetaljer jag försökte få rätt under byggandet och fotandet, särskilt kompositionen, så lätt att missa såna detaljer som kunde gjort det lite bättre (stör mig alltid på sånt  :) ).

dalle

Grattis till utmärkelsen TBB cover photo i juni!!! Måste vara första gången en swebrickare fått det.  :)

Studley Heinsbergen

Wow, fruktansvärt snyggt. Ljuset är perfekt. Kompositionen, detaljerna... min favorit är nog beslaget på skafferiskåpet.

jalex

Citat från: dalle skrivet 02 Juni 2015 kl. 05:38
Grattis till utmärkelsen TBB cover photo i juni!!! Måste vara första gången en swebrickare fått det.  :)
Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 08 Juni 2015 kl. 22:44
Wow, fruktansvärt snyggt. Ljuset är perfekt. Kompositionen, detaljerna... min favorit är nog beslaget på skafferiskåpet.

Tack så mycket!  :)

Ichigo

Oj oj oj vad bra du är! Grattis till utmärkelsen, du har förtjänat den.

Jag älskar detaljrikedomen och älskar att du till och med har med vattenröret till elementet. Utomordentligt klossat.

Pehr

Fantastiska byggen du gör Johan!

Jag såg sopstationen på deucefour för ett par år sedan också.
Blev det nån MOC av Åmåls järnvägsstation förresten?

mvh
Pehr Meldert