Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Frukost!

Startat av jalex, 25 Maj 2015 kl. 23:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Snyggt och kul, som vanligt. Undrar dock om dina internationella följare förstår vad som finns i tuben....

ByggareDan

Tjusigt och som vanligt med en hög nostalgi igenkänningsfaktor som är brukligt i dina vardagsscensbyggen.
Alltid trevligt att se kvalitativa byggen dyka upp här på Swebrick o ge en ny glöd o inspiration.
Lär ju hamna på TBB som flera av dina tidigare byggen.

/ByggareDan

Silence101

Kan bara instämma i alla andras kommentarer.
Imponerande. Fullträff. Perspektivet utanför fönstret gav ett så verkligt intryck att man trodde det var på riktigt :)
Fick ögonen på en liten detalj, den reverterade fasaden som skymtar vid fönsterkanten. Det är detaljerna som gör det :D
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Superkalle

Synd, nästan femma i betyg....men jag gillar inte kaviar  :'(

Närå, kanonbra jobbat J! Hyreshuset man ser genom fönstret i "mikroscale" gör otroligt mycket för perspektivet.

Tektor

Min första spontana reaktion var "shit!"
Sen tittade jag lite till och tänkte "shit!"

Mästerligt.

Sollan

Fantastiskt bra! Miljön är klockrent fångad!

erik1107

Jag sitter nu igen och beundrar bygget. Den detalj som dock inte känns helt klockren är smörkniven, här kanske det går att förbättra?

bileam

Snyggt som vanligt! Speciellt gillar jag , förutom de som alla andra redan nämnt, stavparketten (men har man det i kök? kanske är något annat slags golv) och en sån liten grej som strömbrytaren.

skitkid

Fantastiskt snyggt!
/skitkid

AndersI

Jag sitter här kommentarslös egentligen - hög igenkänningsfaktor, massor av detaljer, genomarbetat, välfotograferat, briljant utnyttjande av bitar; superlativerna räcker inte riktigt till!

Men vad är det för bit som sticker ut ur kaviartuben?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Joacim

Så otroligt läckert blev sugen på en sådan födelsedagsfrukost ju!
blev även hungrig av bilden ser riktigt levande ut!

Peter S

Citat från: AndersI skrivet 26 Maj 2015 kl. 10:56
Jag sitter här kommentarslös egentligen - hög igenkänningsfaktor, massor av detaljer, genomarbetat, välfotograferat, briljant utnyttjande av bitar; superlativerna räcker inte riktigt till!

Samma som kaviaren på mackan?

Tie Fighter

:o Så snyggt!!

Stigge72

Väldigt snyggt (som vanligt) och hög igenkänningsfaktor.

Citat från: AndersI skrivet 26 Maj 2015 kl. 10:56
Jag tycker att det ser ut som en korv.

EpsilonEta

Jag är också lite fundersam på kaviaren i tuben. det är väll inte hål i den vita så det måste vara en lite bit, klippt slang? Eller finns läppstiftet i den färgen?

Fortfarande ingen som kommenterat att köket och bordet är i olika skala. Mer FP (jag tänkte inte ens på fönstret fören någon nämnde det.)

Riktigt fantastiskt bygge och vilken effekt man kan få av diverse tidningar och kontrollpaneler mm (på mjölkpaketet).
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>