Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Hittade påsen i en blandad 5 kr-låda idag. Gissar att den hade fallit av en tidning.

Gory-Glory

Hej

Jag har köpt
Camper
Setet kostade 65 kronor plus frakt på Tradera
20250731_201125.jpg

Airport Fire Truck
Setet kostade kostade 50 kronor plus frakt på Tradera
20250731_200114.jpg

Fire ATV
Setet kostade 9 kronor plus frakt på Tradera
20250731_202701.jpg

Magnus den store

Några , Death Trooper & Night Trooper Battle Pack. Tänker att det kan vara bra att ha en skvadron med Death Troopers. Lite trist att jag får lika många Night Troopers på köpet.  :P

75412.jpg
75412 Death Trooper & Night Trooper Battle Pack
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swemixon

Det blev ett par  . Jag kunde inte hålla mig :D Nya riddare ju! (y)(y)(y)

Skafte

Fick hem  från Toyspace idag, de hade höjt tillbaka priset på ICA Maxi och så var det ännu billigare att beställa. Lätt val.

Godtfred

Citat från: Skafte skrivet 01 Augusti 2025 kl. 17:53Fick hem från Toyspace idag, de hade höjt tillbaka priset på ICA Maxi och så var det ännu billigare att beställa. Lätt val.
Den är riktigt snygg, synd att det är fel "Star *". Men det borde iofs gå att ordna...

Skafte

Citat från: Godtfred skrivet 01 Augusti 2025 kl. 18:16Den är riktigt snygg, synd att det är fel "Star *". Men det borde iofs gå att ordna...
Är det den här som är aktuell i så fall? Det finns visst flera. (SW har åtminstone "typ" samma typsnitt genom åren.)

IMG_0462.jpg

Godtfred

Finns mänga varianter. Men den där är väldigt lika ursprunget.

(Råkade beställa två set...)

Skafte

Tryckte iväg fyra BL-beställningar ikväll för att släcka några önskelistor - till färgsamlingar och några andra projekt som dykt upp under sommaren. Skall komplettera med det som var billigast på PaB när (om?) de släpper lite nya nu i början av månaden. Typiskt att en bit var maxantal 10 på, den kostade mer än dubbelt så mycket på BL och fanns inte riktigt i tillräcklig mängd. :(

Och det är ju skräp vad mycket mer pengar det blir när det skall räknas om från Euro och DKK och läggas på PayPalavgifter och frakt och allt annat. AFOL-vardag, jag vet...

andreaseldh

Det blev inga skor idag och tyckte jag var för dyr. Även figuren men det hoppas jag löser sig i framtiden.

Men vad köpte jag då? Man kan aldrig få för många...

Eriol

Citat från: Skafte skrivet 02 Augusti 2025 kl. 00:47Tryckte iväg fyra BL-beställningar ikväll för att släcka några önskelistor - till färgsamlingar och några andra projekt som dykt upp under sommaren. Skall komplettera med det som var billigast på PaB när (om?) de släpper lite nya nu i början av månaden. Typiskt att en bit var maxantal 10 på, den kostade mer än dubbelt så mycket på BL och fanns inte riktigt i tillräcklig mängd. :(

Och det är ju skräp vad mycket mer pengar det blir när det skall räknas om från Euro och DKK och läggas på PayPalavgifter och frakt och allt annat. AFOL-vardag, jag vet...
Det där med "maxantal 10" verkar väldigt slumpmässigt. Jag drabbades av det på 11211 i bright light blue som väl ingen vettig människa ändå vill köpa fler än 10 av? Jag menar, inte ens jag ville ju ha fler än typ 25...

Gory-Glory

Hej

Jag har köpt Police Headquarters på Tradera

Screenshot_20250807_231626_Tradera.jpg

Illuwatar

Idag blev det en dansk tiger () och en liten röd bil ()...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

CopMike

Citat från: Gory-Glory skrivet 07 Augusti 2025 kl. 23:18Hej

Jag har köpt Police Headquarters på Tradera
Screenshot_20250807_231626_Tradera.jpg
Grattis till ett klassiskt set till ett riktigt bra pris (y)! Jag har samma som jag har skalat upp rejält med fler garageplatser, fler fordon och poliser.

Magnus den store

Citat från: Gory-Glory skrivet 07 Augusti 2025 kl. 23:18Jag har köpt Police Headquarters på Tradera

Grattis, jag funderade ett tag på ifall jag skulle slå till på den annonsen. Det var mest av nostalgiska skäl så till slut valde jag att avstå.

Minns så väl den dagen min mor köpte det. Antagligen höst- eller vinter 1982. Jag satt på mitt rum en helt vanlig eftermiddag och bläddrade i en leksakskatalog. Läsa kunde jag inte än, men bilderna – de talade till mig. Och där, mitt bland alla färgglada set, fastnade blicken: polisstationen . Den såg ut som något ur en film. Glasportar, bilar, poliser – ett helt universum av ordning och äventyr.

Vid den här tiden hade jag en ganska blygsam samling Lego: lite Borg, en gnutta Rymd och några set från Stad. Dessutom satt jag på en bunt arvegods från mina kusiner. De hade inte dött – bara vuxit upp och tappat intresset. Sånt händer visst en del. Då fick jag "ärva" deras bitar, en skatt av lösa klossar och saknade manualer.

Som alla driftiga småbarn med en plan, tömde jag sparbössan. Pengarna skramlade ut över golvet – femmor, tior, enkronor och öringar. Läsa kunde jag som sagt inte, men valörerna kände jag igen, och räkna kunde jag någorlunda. Trots veckopeng på bara några kronor och ett aldrig sviktande begär efter lördagsgodis, hade jag lyckats spara ihop hela 137 kronor. Med det var jag rikast på förskolan. Inget barn kände dock till eventuella förmögenheter på sparkonton.

Jag visade triumferande upp både pengarna och katalogen för mina föräldrar. Förklarade, på största möjliga allvar, att vi måste åka till leksaksaffären – snart, för tänk om polisstationen skulle sälja slut! Tyvärr visste jag inte om 137 kronor var tillräckligt, men det fanns ju bara ett sätt att ta reda på det.

Efter en kort överläggning – sådär som vuxna gör när de låtsas väga för- och nackdelar – beslutade de att min mamma skulle åka till Frölunda Torg och köpa setet. Jag fick inte följa med. Kanske för att det var sent, eller för att Torgets rykte vid den tiden inte var det bästa. Särskilt inte efter mörkrets inbrott.

Så mamma gav sig av, men inte utan viss förberedelse. I handväskan stoppade hon ner en liten kryddburk med svartpeppar – för säkerhets skull. Om något skulle hända kunde hon ju försvara sig med ett snabbt kast svartpeppar, rakt i ögonen på en presumtiv rånare.

Jag vet än idag inte om mina föräldrar skämtade med mig eller om de är naiva. Jag anar det sistnämnda. Magnus anno 1982 tyckte dock att det var fullt rimligt.

Allt gick dock väl och hon kom hem oskadd med polisstationen i en påse. Jag började bygga samma kväll och ville absolut inte krypa till sängs. Ja, ja inte mycket som ändrats där, men grattis till köpet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!