Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Citat från: Godtfred skrivet 14 Juni 2025 kl. 22:24Ännu en milsten i LEGO-historien:

IMG20250614221707.jpg
Yes...den köpte jag 1978 när den kom ut !
En av mina allra första minifigs ...

Godtfred

Citat från: Selander skrivet 19 Juni 2025 kl. 11:23Yes...den köpte jag 1978 när den kom ut !
En av mina allra första minifigs ...
Grattis, då har du varit med hela resan eftersom det var den första minifigen som släpptes...
Då var jag 14 och hade gått in i dark age, missade precis Technic också. Fick nöja mig med de stora färgglada kugghjulen.

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 19 Juni 2025 kl. 11:48...eftersom det var den första minifigen som släpptes...

Eller hade den bara lägst setnummer? Den minifig jag hade som hade lägst setnummer var

Godtfred

Såklart att det släpptes flera set med olika minifigurer samtidigt/samma år. Vilken exakt figur som är först är väl omöjligt att veta? Men 600 kommer före 603 ;)

MHjerpe

Något för sommarens regniga dagar. (O handduk för soliga dagar)

Selander

Citat från: Godtfred skrivet 19 Juni 2025 kl. 11:48Grattis, då har du varit med hela resan eftersom det var den första minifigen som släpptes...
Då var jag 14 och hade gått in i dark age, missade precis Technic också. Fick nöja mig med de stora färgglada kugghjulen.
Min första "minifig" var utan armar, kommer inte ihåg set:et, men den hade keps, ett huvud utan ansikte, ärmlös torso och "ben" som satt ihop och inte kunde röras. Storleken var väldigt snarlikt minifigs. Liksom en ansiktslös staty ungefär.

Gory-Glory

Hej

Idag har jag köpt Lego City 60384 på Clas Ohlson på Valengallerian i Trelleborg

20250702_132213.jpg

Lego City 60384

20250702_135349.jpg

Jag hälsade på Sjöormen

20250702_132559.jpg

https://www.clasohlson.com/se/LEGO-City-Slushbil-med-pingvin-60384,fran-5-ar/p/Pr316638002

https://valengallerian.nu

Magnus den store

Två klassiska figurer inhandlat hos Mackapär/Sagobjörnen.

cas108.jpg
Cas108
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gory-Glory

Magnus den store >>> Riktigt kul att du har köpt minifigurer hos Mackapär/Sagobjörnen <3

Markus som driver det är en trevlig kille som jag har träffat och handlat av på olika retromässor (y)

Godtfred

Blev en kartong från moset. Tänkte inte köpa något, men såg att de hade månadens SBC-bit. Hade svårt att hitta dom hemma när jag letade förut. Neon-gula plates var svåra att motstå. Osv...
IMG20250709204345.jpg

CopMike

Två - kul liten rackare <3! Och en !

janhansson

Jag har köpt ett . -Det är ett Duplo/Dacta-set, men jag funderar på att använda det för skyltar som kräver större bokstavstiles än vad som annars finns tillgängliga.
Mitt exemplar har nog bytt lite bitar med andra lådor, för fördelningen av bokstäver känns lite skev, men samtliga A-Ö finns med i något antal i alla fall :)

Eriol

Citat från: janhansson skrivet 09 Juli 2025 kl. 23:00Jag har köpt ett . -Det är ett Duplo/Dacta-set, men jag funderar på att använda det för skyltar som kräver större bokstavstiles än vad som annars finns tillgängliga.
Mitt exemplar har nog bytt lite bitar med andra lådor, för fördelningen av bokstäver känns lite skev, men samtliga A-Ö finns med i något antal i alla fall :)

Fint skick på de där! Barnens förskola har en del såna kvar, men de är ju rätt slitna efter typ 35 års hård användning...

janhansson

Citat från: Eriol skrivet 10 Juli 2025 kl. 19:06Fint skick på de där! Barnens förskola har en del såna kvar, men de är ju rätt slitna efter typ 35 års hård användning...

Det kan jag tänka mig. Det kom ju dessutom ett par tidigare varianter av setet tidigare. Tror det första var från -76, så teoretiskt kan det finnas bitar med nära 50 års slitage också :)

Jesperrydhog

Lego creator Santa Claus. Set nr . 50 kr.
Hos lekia Halmstad. 
 20250715_120713.jpg