Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

AlbinHansson

Citat från: Godtfred skrivet 21 Maj 2025 kl. 08:52Har en betydligt mindre hög liknande bitar, är i princip oanvända, men de har dålig clutch-power. Många sitter inte fast öht. Mina lär komma från en supplement-låda från 60-talet med tanke på antal och storlekar. Så rekommenderar att du testar bitarna innan du planerar ett stort bygge.
Några har väldigt dålig clutch power men de flesta är ganska bra, tack för varningen!

Kvarnbacka

Citat från: janhansson skrivet 13 Maj 2025 kl. 22:02Jag fick hem ett rymdspel från 1991. (Eller egentligen två spel i ett - Jakten på den försvunna datorn och Galaxens härskare)

rymdspel.jpg

Om någon är nyfiken på innehållet så finns det nu inscannat här. Tydligen finns det listat på Bricklink med nummer 921800, dock bara engelsk version.)
Är det någon som känner till något om det här spelet? Delades det ut gratis eller vid köp av LEGO kanske?
Känner inte till något om bakgrunden, men jag äger ett exemplar!

andreaseldh

Idag slog jag på stort och köpte en tidning som inkluderade en Batcopter!

janhansson

Jag köpte 9004 bitar och fick 250 på köpet
9004.jpg

En av bitarna var ....annorlunda. Borde man rapportera detta till LEGO på något sätt?
(inte som klagomål alltså, utan bara om de vill veta om felsorterade bitar... nu är det iofs bokstavligen den minsta avvikelse man kan tänka sig)
1rund.jpg

janhansson

Det kom lite PAB-bitar från LEGO idag, bland annat hade jag köpt två uppsättningar segel till , tyvärr var de bara förpackade i tunna kuvert så flera segel i ena uppsättningen var vikta och skrynklade  :'(
Undrar om jag borde kontakta supporten om dessa - med tanke på vad seglen kostar kunde de ha haft en kartongförpackning eller något.....
Jag antar att de lägger seglen tillsammans med instruktionen när de kommer med setet, och är skyddade på det sättet där?

skrynkligasegel.jpg

AlbinHansson

Citat från: janhansson skrivet 27 Maj 2025 kl. 23:58Det kom lite PAB-bitar från LEGO idag, bland annat hade jag köpt två uppsättningar segel till , tyvärr var de bara förpackade i tunna kuvert så flera segel i ena uppsättningen var vikta och skrynklade  :'(
Undrar om jag borde kontakta supporten om dessa - med tanke på vad seglen kostar kunde de ha haft en kartongförpackning eller något.....
Jag antar att de lägger seglen tillsammans med instruktionen när de kommer med setet, och är skyddade på det sättet där?

skrynkligasegel.jpg

Jag är ganska säker på att de ska gå att stryka på låg värme för att få bort vecken.

Jag hade kontaktat kundsupport, förhoppningsvis leder det till att de löser förpackningen av sådana delar framöver. Precis som att de började förpacka stora vindrutor i separata förpackningar då de var så många som klagade på att de var repiga.

AlbinHansson

Citat från: janhansson skrivet 27 Maj 2025 kl. 23:58Det kom lite PAB-bitar från LEGO idag, bland annat hade jag köpt två uppsättningar segel till , tyvärr var de bara förpackade i tunna kuvert så flera segel i ena uppsättningen var vikta och skrynklade  :'(

Kostade de 548kr styck!?

Enligt bricklink väger ett sånt segel 1.05g, det är 521kr/g.
18 karat guld kostar 550kr/g
Det kilopriset blir ännu värre för109856

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 27 Maj 2025 kl. 23:58Undrar om jag borde kontakta supporten om dessa - med tanke på vad seglen kostar kunde de ha haft en kartongförpackning eller något.....

Det är det minsta man kan begära.

Förra året fick jag ett skadat stickers-ark till en Speed Champion. När det kom ett ersättningsark var det lika illa behandlat med vikveck och lossade stickers. De löste det dock på andra försöket.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Citat från: AlbinHansson skrivet 28 Maj 2025 kl. 08:58Jag är ganska säker på att de ska gå att stryka på låg värme för att få bort vecken.

Jag hade kontaktat kundsupport, förhoppningsvis leder det till att de löser förpackningen av sådana delar framöver. Precis som att de började förpacka stora vindrutor i separata förpackningar då de var så många som klagade på att de var repiga.

Jag tar och skriver något - borde ju vara samma skydd som flaggor och mantlar allraminst.

Citat från: AlbinHansson skrivet 28 Maj 2025 kl. 09:07Kostade de 548kr styck!?

Enligt bricklink väger ett sånt segel 1.05g, det är 521kr/g.
18 karat guld kostar 550kr/g
Det kilopriset blir ännu värre för109856

Nej, priset är för en komplett uppsättning segel, men inte billigt direkt ändå....

Citat från: Magnus den store skrivet 28 Maj 2025 kl. 09:11Det är det minsta man kan begära.

Förra året fick jag ett skadat stickers-ark till en Speed Champion. När det kom ett ersättningsark var det lika illa behandlat med vikveck och lossade stickers. De löste det dock på andra försöket.

Då håller jag tummarna att de fixar det på ett försök denna gången ;D

BrickMe

ett givet köp (y) . Så nu saknar jag bara Moes bar, kärnkraftverk och skolan ;D

andreaseldh

1 juni köpte jag på MoS:

Dessa tre satte jag som utsmyckning ovanpå automaten:
20250604_030750_600x600.jpg

Då fick jag tre bollar över. I en lade jag reservmyntet och alla reservbitar och gömde bollen på bottenvåningen. Dessa två lade jag i varsin boll:
20250604_030355_600x600.jpg

I övrigt blev det fler rymdtröjor och klossfigurer:
20250604_030639_800x600.jpg

20250604_023215_800x600.jpg

swestar

LEGO Marvel Super Heroes Galactus vs The Fantastic Four

Ett måsteköp oberoende vad man tycker om minifigurerna  :D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrickMe

fick jag ner till 349:- efter ett avdrag från mitt födelsedagspresentkort från Webhallen.
Men kunde inte motstå att beställa ytterligare en till deras nedsatta pris på 499:- 

AlbinHansson

Citat från: Godtfred skrivet 20 Maj 2025 kl. 13:03Köpte och köpte... Röjer rent i slänten från eternit och allmänt bråte från renoveringen som gjordes i början av 80-talet. Till slut i röran dök 

Något barn saknade nog sin bit, börjades tillverkas 1977, så åldern stämmer bra. Räknar inte med att hitta fler, men man kan alltid hoppas!
Vi har en liten låda med bitar som vi grävt upp ur trädgårdslandet, undra om de hoppades att de skulle slå rot och växa upp små Lego plantor?

Gory-Glory

andreaseldh >>> Riktigt coola minifigurer som du har köpt  (y)