Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Bricks By Jesper

Passa på att köpa lite tomte nisse torso (post logga) och lite mössor med öron från Lego PaB, inför nästa jul annars lär det väll vara slut på dom :P

Skärmbild 2025-02-27 151551.png

MarLar

Ooops. Råkade bli ett Rivendell från toyspaces liveshopping. 3 900 känns bra ändå. Sonen kommer gå bananas. Speciellt när han får reda på att det mitt och inte hans.

Skafte

Jag köpte några mindre (än Rivendell) set från Toyspace också, eftersom det var rätt bra priser. Men man dras ju lätt med och tänker att det är halva priset, fast det är en sanning med modifikation.

...betalade jag 1381kr för. Lägger jag dem i varukorgen hos Lego så säger den 2410 - visst, det är ju bra med 1029kr mindre (nästan 43%). Men på Lego får man också just nu flyttbilen  som går att kränga för 300 enligt BL och en polybag värd i alla fall 40. För 1800 poäng kan man (visst, nästa gång) lösa in en pryl värd åtminstone 250 spänn. Hade det råkat vara dubbla poäng är det inte jättemycket man sparar.

Jag kanske skall ta och leta lite ovanliga färger eller nåt istället.

andreas E

Citat från: Skafte skrivet 27 Februari 2025 kl. 22:44Jag köpte några mindre (än Rivendell) set från Toyspace också, eftersom det var rätt bra priser. Men man dras ju lätt med och tänker att det är halva priset, fast det är en sanning med modifikation.

...betalade jag 1381kr för. Lägger jag dem i varukorgen hos Lego så säger den 2410 - visst, det är ju bra med 1029kr mindre (nästan 43%). Men på Lego får man också just nu flyttbilen som går att kränga för 300 enligt BL och en polybag värd i alla fall 40. För 1800 poäng kan man (visst, nästa gång) lösa in en pryl värd åtminstone 250 spänn. Hade det råkat vara dubbla poäng är det inte jättemycket man sparar.

Jag kanske skall ta och leta lite ovanliga färger eller nåt istället.
Och om du går via Klarna shopping in till lego så får du även 7% kickback kontant.

Gideon

Citat från: andreas E skrivet 28 Februari 2025 kl. 06:47Och om du går via Klarna shopping in till lego så får du även 7% kickback kontant.
Funkar det även för PaB...?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Tunnan

Citat från: Gideon skrivet 28 Februari 2025 kl. 08:44Funkar det även för PaB...?
Ja, man använder klarna kortat som betalsätt ist för de du har idag och sen har du 30 dagar på dig att betala det till klarna bara. 

Klas Almqvist

Köp nu betala sedan = Lyxfällan nästa!

Tunnan

Citat från: Klas Almqvist skrivet 28 Februari 2025 kl. 09:07Köp nu betala sedan = Lyxfällan nästa!
Ja har man inte karaktären så absolut, jag tillhör dock stammen som bara gillar känslan att få hem de man beställt och sen betala det. 

Skafte

Jag säljer glatt min själ till Lego, men Klarna håller jag mig på Bar, 6L avstånd ifrån.  :)

andreas E

Citat från: Gideon skrivet 28 Februari 2025 kl. 08:44Funkar det även för PaB...?
Ja.
Man kan dessutom betala direkt precis som innan.
Man loggar bara in via klarna.

andreaseldh

Så precis som LEGO Store är dyrare för att det är färre mellanhänder, är Klarna billigare för att det är fler?

Illuwatar

Mitt tredje bidrag till Yoda-familjen:

Var (något) nedsatt pris på Webhallen idag och kunde inte låta bli...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

BrickMe

Idag ett besök på Tokyo LEGO store (y)

Illuwatar

Vad gör man efter en stor utställning? Köper mer Lego...
Så det har blivit två - vem gillar inte transparenta bitar? Och dessa gav mig tre nya färger av 3001. Utöver dessa så blev en tur till Hobbit-världen igen: (Kalasträdet är dock en horribel design - blir till att MOC'a ett eget). Samt mer av Horizon: 2 x .
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skafte

Citat från: Illuwatar skrivet 11 April 2025 kl. 13:35Vad gör man efter en stor utställning? Köper mer Lego...
Så det har blivit två - vem gillar inte transparenta bitar? Och dessa gav mig tre nya färger av 3001. Utöver dessa så blev en tur till Hobbit-världen igen: (Kalasträdet är dock en horribel design - blir till att MOC'a ett eget). Samt mer av Horizon: 2 x .
Jag satt också och filosoferade över och märkte att Toyspace har 3 för 2 av den  för medlemmar - precis över 500 (fri frakt-gräns) för över 1000 bitar - varav vissa helt nya och spännande och i intressanta färger. Årets kap? Troligen inte, men kul ändå.  ;)