Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Boken Lego Space 1978-1992. Har inte läst något än, men bara av att titta på bilderna så känns det som ett bra köp.

Jay's Brick Blog
https://jaysbrickblog.com/reviews/review-lego-space-1978-1992-by-tim-johnson/

Lego
https://www.lego.com/sv-se/product/space-1978-1992-book-5008313
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

humlan

Köpte två små bilar på marketplace  8)

PXL_20250423_180519275.MP~2.jpg

MYCKET skitiga, gissar att första ägaren har lekt med dem utomhus :o Så nu ska de rivas, tvättas, testbyggas och sen ska användas som bas i en MOC  ;)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

robinnilsson403

Oh! Den röda är en favorit från barndomen! Vet inte hur många gånger jag byggt ihop den, och moddat in styrning och en rcx.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

humlan

Citat från: robinnilsson403 skrivet 23 April 2025 kl. 22:19Oh! Den röda är en favorit från barndomen! Vet inte hur många gånger jag byggt ihop den, och moddat in styrning och en rcx.

Bägge dessa kom ut under mina Dark Ages, har även hemma en beggad som var min "Heliga Gralen" som jag aldrig hade som barn  <3
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Lilypiece

Det har varit stökigt på jobbet efter en omorganisation och omflytt av arbetsplatser så jag behövde muntra upp mig själv med ett litet legoset till helgen, så det fick bli detta.

CopMike

Blev några beställningar från Cracklink :(!

Magnus den store

La en beställning på PaB eftersom de nyligen fyllt på. Blev mest diverse minifigurdelar men också Leonardo da Vinci till en överkomlig peng. Cirka 1/7-del av vad BL-säljarna snittar.

https://www.lego.com/sv-se/pick-and-build/pick-a-brick?appearsIn=10363&category=7

mechamike

LEGO Animal Crossing Able Sisters klädaffär

LEGO Animal Crossing Strandmålning med Julian
'
LEGO Animal Crossing Stjärnskådning med Celeste

LEGO Animal Crossing Leif med husvagn och trädgårdsbutik

LEGO Animal Crossing K.K.:s konsert på Plaza

LEGO Animal Crossing Flyg med Dodo Airlines

Så nu har jag alla utgivna Animal Crossing set i minst ett exemplar och kan utöka min lilla ö  <3
?

Magnus den store

Fick hem en order från Lego idag. Vet inte om jag har en god vän hos PaB eller om det är någon som tröttnat på mig. Jag vill tro på det förstnämnda. Hade beställt 12 olika element av tiles 1x1 i mängderna 41, 42, 44, 45, 47, 48, 50, 51, 53, 54, 56 och 57. Jag fick nog dubbelt så mycket av var sort.  :D

Kan också tipsa om Hose, Rigid 3mm D. från Jabba's Sail Barge. Mig veterligen har Reddish Brown inte kommit i så lång längd som 376 mm tidigare.

https://www.lego.com/sv-se/pick-and-build/pick-a-brick?appearsIn=75397&system=TECHNIC&category=10

janhansson

Jag fick hem ett rymdspel från 1991. (Eller egentligen två spel i ett - Jakten på den försvunna datorn och Galaxens härskare)

rymdspel.jpg

Om någon är nyfiken på innehållet så finns det nu inscannat här. Tydligen finns det listat på Bricklink med nummer 921800, dock bara engelsk version.)
Är det någon som känner till något om det här spelet? Delades det ut gratis eller vid köp av LEGO kanske?

Lilypiece

Här är det verkligen gott och blandat bland inköpen, ha ha. 

Vänta stod det 4+, å nej jag som trodde det stod 40+ 😜🫣😁

Godtfred

Köpte och köpte... Röjer rent i slänten från eternit och allmänt bråte från renoveringen som gjordes i början av 80-talet. Till slut i röran dök fyndet upp!

IMG20250520123421.jpg

Något barn saknade nog sin bit, börjades tillverkas 1977, så åldern stämmer bra. Räknar inte med att hitta fler, men man kan alltid hoppas!

AlbinHansson

Idag fick jag hem 630g 2x4, 2x3, 2x2 (och några 1x2, 1x1) i nyskick.

IMG_4833.jpgIMG_4834.jpg

Bokeslundsparken

Citat från: AlbinHansson skrivet 20 Maj 2025 kl. 18:42Idag fick jag hem 630g 2x4, 2x3, 2x2 (och några 1x2, 1x1) i nyskick.

IMG_4833.jpg IMG_4834.jpg
Mumma!
In vino veritas.

Godtfred

Citat från: AlbinHansson skrivet 20 Maj 2025 kl. 18:42Idag fick jag hem 630g 2x4, 2x3, 2x2 (och några 1x2, 1x1) i nyskick.
Har en betydligt mindre hög liknande bitar, är i princip oanvända, men de har dålig clutch-power. Många sitter inte fast öht. Mina lär komma från en supplement-låda från 60-talet med tanke på antal och storlekar. Så rekommenderar att du testar bitarna innan du planerar ett stort bygge.