Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Kvarnbacka skrivet 02 December 2024 kl. 22:11Är inte poängen med bonsai att trädet ska vara litet?

Med två set blir det fortfarande ganska litet, men det finns även större storleksklasser:

bonsai.png
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Bonsai
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Citat från: Kvarnbacka skrivet 02 December 2024 kl. 22:11Är inte poängen med bonsai att trädet ska vara litet?

Litet är ju relativt. Krävs nog mer än ett extra set innan man får ihop ett träd som inte anses som litet :D

[Edit: Dammit kollade ju så klart inte på inläggen på nästa sida :D ]

Löfvet

Som andra redan noterat är setet fortfarande litet och kommer vara mindre än bonsaiträdet mina kollegor har ett par rum bort. Personligen tycker jag att setet är lite för litet på mitt skrivbord och vill ha mer av det goda och kanske mer djup med bladen.

MrUzagi

Citat från: Löfvet skrivet 03 December 2024 kl. 19:36Som andra redan noterat är setet fortfarande litet och kommer vara mindre än bonsaiträdet mina kollegor har ett par rum bort. Personligen tycker jag att setet är lite för litet på mitt skrivbord och vill ha mer av det goda och kanske mer djup med bladen.

Se till att posta resultat när du väl kommer dit. Jag är mycket nyfiken på hur det skulle bli.

BrickMe

Oj vad svårt det blir att låta bli att shoppa loss igen... Tudor huset - ja, tack

Jag kunde inte låta bli att köpa  från Webhallen idag för 849:-.
Figurerna är mindre intressanta för min del utan snarare några 5785 och lite andra nya bitar ;D

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

20241209_172857_autokorr by Andreas Eldh, on Flickr

• Pennan för onekligen tankarna till Picasso, som lär ha sagt: "Har jag inte rött, så tar jag grönt istället!"
  • Den som (mot förmodan) kan se vilken bit som är utbytt i , får ett ack så litet försprång i årets Jul(klapps)pyssel ;)
  • Nej, jag är inte så elak att det är renens högra horn eller snögubbens vänstra arm. Biten är fullt synlig och klickar man på bilden, får man se den i full upplösning!

janhansson

Jag hade fått ett LEGO-presentkort, och tänkte se om jag kunde hitta något mer kul på PAB.
Det blev de här tre istället ;D

astronauter.jpg

Magnus den store

När Lego sänkte priset på sadlar till 24,50 kronor per styck, gick jag till BL och gjorde en prisjämförelse. Jag vet att de mörkbruna sadlarna funnits i Günzburg, i vintras, till en "billig" peng och tänkte att de kanske gått ner i pris på BL också. Jo, visst var det så. Idag kom 29 sadlar och senare i veckan kommer det förhoppningsvis 36 till.

sadlar.jpg
29 Dark Brown Horse Saddle with Clips, 4491b.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Inte ett köp idag utan på Black Friday från Amazon. Men idag fick jag följande mejl: :o
CitatHej,

vi vill meddela att vi återbetalar dig 28.35 kr för din Amazon.se-beställning 402-0000000-0000000 som innehåller LEGO Star Wars: A New Hope Millennium Falcon, Byggbar modellbyggsats med rymdskepp, Kreativ byggsats för vuxna, Ikonisk farkost och samlarobjekt, Rolig presentidé för fans 75375, eftersom vi har sänkt priset ytterligare på artikeln som du köpte under vår Black Friday Week -rea.
Det var lite oväntat ;D!

swemixon

Hyfsad utdelning idag 👍🏼IMG_3632.jpg

Joyride

Kanske mitt weirdest begagnatköp hittills
466 st minifighår
😄
IMG_4225.jpg
Instagram: joyride_bricks

shiftaltcmd

Inte alls weird.
Precis vad alla behöver.
Har en påse på jobbet för att kunna bygga kollegor och gäster.

Citat från: Joyride skrivet 17 December 2024 kl. 19:11Kanske mitt weirdest begagnatköp hittills
466 st minifighår
😄
IMG_4225.jpg

CopMike

Fick hem Gasgano's Podracer igår - perfekt med ett SW Tatooine set till :)!

Joyride

Brukar stå över erbjudandet att åka med frun till Stadsmissionen i stan, igår åkte jag med och sprang på en hel del guldbitar i ett ninjagobygge. Dåligt val av tröja för fotosessionen.

IMG_4357.jpg
Instagram: joyride_bricks