Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Zoor skrivet 21 Augusti 2025 kl. 16:54Tänkte jag ska göra ett första inlägg här på forumet och säga hej! Detta fick jag hem idag  :D

Bra köp! Ett av flera fina set som snart går ur produktion. Välkommen!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Citat från: Zoor skrivet 21 Augusti 2025 kl. 16:54Tänkte jag ska göra ett första inlägg här på forumet och säga hej! Detta fick jag hem idag  :DIMG_5879.jpg
Välkommen till Swebrick!

robinnilsson403

Citat från: Zoor skrivet 21 Augusti 2025 kl. 16:54Tänkte jag ska göra ett första inlägg här på forumet och säga hej! Detta fick jag hem idag  :DIMG_5879.jpg

Härligt set att börja med! Mitt ligger fortfarande nerpackat...  ::)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

mrlind

Välkommen till Swebrick. Ser ut som ditt byggintresse är allt mellan himmel och jord.
Have a great build day!
Instagram Flickr

BrickMe

Välkommen Zoor :).

Idag fick jag hem en beställning från BL med bland annat tre figurer samt en Creeper

Gory-Glory

@BrickMe Riktigt coola minifigurer som du har köpt

@Zoor Riktigt cool riddarborg som du har köpt

Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 14 Augusti 2025 kl. 23:24...tills jag kom hem och såg att kommendör Praji har en stor reva i sidan av uniformen, och med reva i uniformen menar jag spricka i plasten.

Lego måste ha världens bästa kundservice. Jag har inte köpt Prajis torso, utan Lego har ersatt en trasig dito.

Praji.jpg

Västtrafik, Coca-Cola och Estrella har också ganska bra kundservice. Sämst håller jag Ikea tätt följd av Hemköp.

ColA

Citat från: Magnus den store skrivet 26 Augusti 2025 kl. 18:13Lego måste ha världens bästa kundservice. Jag har inte köpt Prajis torso, utan Lego har ersatt en trasig dito.

Praji.jpg

Västtrafik, Coca-Cola och Estrella har också ganska bra kundservice. Sämst håller jag Ikea tätt följd av Hemköp.
Vill man ens veta varför du vet att Coca-Colas kundservice är bra  :P

Magnus den store

Citat från: ColA skrivet 26 Augusti 2025 kl. 18:38Vill man ens veta varför du vet att Coca-Colas kundservice är bra  :P

Inget märkvärdigt egentligen. Köpte en flaska som saknade kolsyra. Minns inte om jag skulle se film, någon match eller spela ett spel. Det är inte tillfällen då jag vill dricka vatten, och då blir jag sur, och när jag blir sur så klagar jag. Jag kan dricka vatten vid andra tillfällen, men inte om jag spelar, ser på en film eller en match. Kanske borde jag jobba med det där. ::)

janhansson

Jag fick hem en låda med ett halvdussin LEGOset från 80-talet, plus några kilo lösa bitar från samma period. 
Eftersom det följde med fyra rymdbasplattor (vilket blev en trevlig överraskning eftersom jag inte hade fattat att de skulle ingå), 
så kände jag mig manad att bygga ihop de tre classic space set som var med och göra ett litet landskap :) 
(fattas ett par bitar+att några nog bör bytas pga solbränna, men det tar jag en annan dag)

rymdset.jpg

Jenny242

Köpte en Nike Lego-tröja till min son. Synd att den inte fanns i vuxenstorlek ;)

IMG_2826.jpg
Jenny242
Region Hufvudstaden

andreaseldh

Citat från: Jenny242 skrivet 27 Augusti 2025 kl. 15:26Köpte en Nike Lego-tröja till min son. Synd att den inte fanns i vuxenstorlek ;)

Bara byggsatser för vuxna och bara kläder för barn. Vad har hänt med LEGO?

Magnus den store

Köpte ett , Notre-Dame de Paris. Jag har haft den förr, men ångrade det köpet och nu ångrade jag att jag sålde den. Jag har egentligen nått min budget för 2025, men jag hittade tips på YouTube hur man kan gå till väga. Det kallas för Girl Math.

Eftersom rrp hos Lego är 2 700 sek men Amazon bara tog 1 690 sek med kod, så har jag tjänat 1 010 sek. Jag har också sålt minifigurer för 960 sek i veckan. Dessutom gick jag 300 plus när jag sålde min första Notre Dame.

1 010 + 960 + 300 = 2 270 sek

2 270 > 1 690, vilket betyder att jag fått Notre-Dame de Paris gratis. :)

AndersI

Det är inte ofta jag köper LEGO-set, men det här () kunde jag inte motstå!

Flera bitar som jag inte visste existerade, och en söt drake på köpet.

Inget fyndpris på Coop, men man måste ju impulsköpa nåt ibland.

rps20250831_114043.jpg
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Anders67

Denna blev det via amazon igår

LEGO Star Wars: Andor K-2SO Security Droid, Unik byggleksak för pojkar, flickor och fans, Present till barn, Bygg ditt eget uppvisningsset, Byggbar actionfigur 75434

För 699 med koden AMZ100
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien