Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 Juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

AlbinHansson

Idag hade jag turen att springa på en gammal trä Pluto från Brio. Lego tillverkade en nästan exakt likadan. Dock så är den nästintill omöjlig att få tag på så jag är nöjd med denna ;D
IMG_6183.jpg
https://pin.it/4B98N69fX

Gory-Glory

@CopMike Tack så mycket. Vad kul att du har byggt ut din Polisstation ;)

@Magnus den store >>> Riktigt kul historia när ni skulle köpa Polisstationen år 1982 (y)

Jag går och längtar tills jag har fått hem Polisstationen från Traderaköpet :)

@AlbinHansson >>> Riktigt cool trä Pluto :D

Silence101

Jag beställde AC Cobran. På köpet fick jag den röda rymdbebisen. Den är alltså tillgänglig igen. Passa på ni som vill ha den.
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Magnus den store

Köpte en halvt begagnad , Imperial Star Destroyer. Han hade byggt påse 1-5, så därav halvt begagnad. Jag tror inte setet för åldern 10+ var för svårt för honom, men han är lite av det virriga slaget. Han hade också lyckats slarva bort påse 12, manualen och stickers-arket!

Kontrollerade att det inte var någon dyr minifigur i den påsen, men det var det inte. Kände ändå att det var överkomligt för 1 000 sek...

...tills jag kom hem och såg att kommendör Praji har en stor reva i sidan av uniformen, och med reva i uniformen menar jag spricka i plasten.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Odidoma

Designade min egen minifig på Lego Store i Berlin, jag kunde designa torso + en 1x3 själv. Roligt. Kan bli fler framåt. 

Myko

Citat från: Odidoma skrivet 16 Augusti 2025 kl. 02:07Designade min egen minifig på Lego Store i Berlin, jag kunde designa torso + en 1x3 själv. Roligt. Kan bli fler framåt.

Zombie?

Magnus den store

Citat från: Odidoma skrivet 16 Augusti 2025 kl. 02:07Designade min egen minifig på Lego Store i Berlin, jag kunde designa torso + en 1x3 själv. Roligt. Kan bli fler framåt.

Hur bra är tryckets kvalitet?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Köpte Simba the Lion King Cub på ICA för halva priset.

andreaseldh

Gory-Glory

Hej

Jag har precis köpt två vägplattor som jag inte har i min Legosamling på Tradera. :)

Den raka vägplattan ska jag till min Polisstation som saknar vägplattan. (y)

Screenshot_20250818_103852_Tradera.jpg

janhansson

Jag köpte hästriddarnas borg . Villhöver några av figurerna och då var det inte så farligt mycket dyrare att köpa hela setet för 1134. 

hästriddare.jpg

Zoor

Tänkte jag ska göra ett första inlägg här på forumet och säga hej! Detta fick jag hem idag  :DIMG_5879.jpg

MrUzagi

Citat från: Zoor skrivet 21 Augusti 2025 kl. 16:54Tänkte jag ska göra ett första inlägg här på forumet och säga hej! Detta fick jag hem idag  :DIMG_5879.jpg

Det ser ut som en bra inledning här. Välkommen. :)