[MOC] Småstaden Solville (under konstruktion)

Startat av Mikael Sol, 08 Februari 2015 kl. 16:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Jag plockade isär min förra stad Soltown för att den helt enkelt tog för mycket plats (den var ca 2 x 2 meter).

Men delar lever kvar i den mindre staden Solville, som är 2 x 9,5 basplattor stor.

Här är lite bilder (staden är övertäckt med två plädar när det är ljust ute eftersom jag har stora fönster i rummet)!

Staden har två nivåer, där den bakre delen är högre upp för att få en mer dynamisk känsla och för att de bakre husen helt enkelt ska synas bättre.

Jag håller på att bygga en bro över vägen till den högra sidan som också kommer att delvis flyttas upp till den högre nivån.

En fundering jag har är att hämta upp en bordskiva jag har i källaren som är ca 20 cm djupare för att kunna lägga till ett spår framtill där den nya spårvagnen kan gå som kommer i sommar.

Stora delar av det här området ska alltså lyftas upp en nivå.

Mer bilder kommer när det finns uppdateringar att visa.

shutter

CitatEn fundering jag har är att hämta upp en bordskiva jag har i källaren som är ca 20 cm djupare för att kunna lägga till ett spår framtill där den nya spårvagnen kan gå som kommer i sommar.
Go for It! Spår är alltid trevligt. Fin blandning mellan gammalt och nytt ;D

andreaseldh

Jag är lite nyfiken på denna polisbil. Är den officiell eller MOC och varifrån kommer den randiga sidorutan?

Myko

ByggareDan

Citat från: andreaseldh skrivet 08 Februari 2015 kl. 22:57
Jag är lite nyfiken på denna polisbil. Är den officiell eller MOC och varifrån kommer den randiga sidorutan?
Citat från: andreaseldh skrivet 08 Februari 2015 kl. 23:25
Citat från: Myko skrivet 08 Februari 2015 kl. 23:09

Tack! Då var man en hundring fattigare då...

Bara för att man var lite nyfiken på en modell och någon berättar vilket set det var betyder ju inte att man måste köpa det  ;)

/ByggareDan

Mikael Sol

Personligen är den nog min favorit bland polisfordonen någonsin.

Mikael Sol

Lite uppdatering av den högra delen av staden.

Gångbron över vägen är klar och hela högra gatan har höjts upp ett snäpp.

Bike shopen och garaget är på plats.

[/url]

andreaseldh

Citat från: Mikael Sol skrivet 10 Februari 2015 kl. 23:10
Personligen är den nog min favorit bland polisfordonen någonsin.

Speciellt eftersom fången sitter bekvämare än polisen!

Mikael Sol

Jag tänker mer att insatsstyrkan (dvs en polis ...) sitter där bak.

Mikael Sol

Jag följer några som bygger egna Lego-städer på youtube och en sak de flesta har gemensamt är att de använder sig mycket av samma modular-hus. Det gör ju städerna väldigt lika varandra tyvärr. Jag gör inte heller något originellt, och det är inte riktigt vad jag är ute efter heller, men i alla fall, efter att ha sett samma hus i varje stad bestämde jag mig för att ta bort och placera min moddade version av på den tomten istället. Mer retrokänsla, helt enkelt!

Piffade upp den grå väggen en bit också. Ska försöka få plats med lite andra grejer också. Kanske klassiska stickers som föreställer poster, eller brick-byggd graffiti.

Mikael Sol

Jag bytte ut alla vägplattor av den nyare typen mot de äldre versionerna som har smalare vägar, för att få plats med mer trottoaryta.
Sen la jag till en bordskiva från IKEA under som är djupare än Malm-byrån för att få plats med typ tio studs till, vilket möjliggjorde att jag kunde flytta över creatorhusen till andra sidan gatan.

Jusicebaren har fått en till våning. Blev lite skumma proportioner på byggnaden, men jag tänkte bygga till en till orange våning och två våningar till på grannhusen.

Jag köpte det nya gula creatorhuset som agerar nån form av butik. Har inte bestämt vad de säljer ännu bara ...

Busshållplatsen är tillbaka så att folk folk som inte har egen bil kan ta sig till och från staden.

Mikael Sol

Idag är det 8:e mars, dvs Internationella kvinnodagen, så då demonstrerar Soltowns innevånarna naturligtvis.

Anders67

Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien