[MOC] Småstaden Solville (under konstruktion)

Startat av Mikael Sol, 08 Februari 2015 kl. 16:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Kom på att jag har (men gummisnoddarna hade torkat sönder buhu) så nu har  Solballons AB två ballonger i sin luftballongsflotta.

Våra vänner djuren har fått en veterinärmottagning och så har ett hus fått en takpool. Funderar på att implementera lite urban gardening där det finns plats för att göra Solville mer självförsörjande.

[/url]

Mikael Sol

Lite uppdateringar i och med

Sänkte plattformen till gatunivå för att passa spårvagnen.

Flygplatsen har fått bli ett bibliotek.

Bilhandlarn var bredare än vad jag hade tänkt mig, men hittade en ok plats för den.

60097s hållplats fick hamna längst bort på kanten. Kaffekiosken bakom.

Mikael Sol

Inte så mycket att rapportera.

Byggde en liten höjd.

Håller på att fixa med turistkiosken jag köpte idag.

Och så har Solville fått ett apotek!

Och ett grönt smalt bostadshus.

Mikael Sol

Av en märklig slump infaller Den Demokratiska Staten Sols självständighetsdag med Sveriges nationaldag.

Stort firande på Brända torget där partifunktionärer från huvudstaden Soltown håller tal som firar den senaste tidens positiva utveckling i staden. Naturligtvis ditresta med den nya spårvagnen.

Nationalrätten rød pølse med kringla bjuder staten idag på!

Sollan

Citat från: Mikael Sol skrivet 06 Juni 2015 kl. 13:27
Av en märklig slump infaller Den Demokratiska Staten Sols självständighetsdag med Sveriges nationaldag.

Stort firande på Brända torget där partifunktionärer från huvudstaden Soltown håller tal som firar den senaste tidens positiva utveckling i staden. Naturligtvis ditresta med den nya spårvagnen.

Nationalrätten rød pølse med kringla bjuder staten idag på!

Och tårta? :D

Mikael Sol

Glad midsommar, önskar de små lustiga grodorna i Solville!

Mikael Sol

Hola,

Eftersom jag fick tag på den gula borgen häromdan så var jag ju tvungen att göra om layouten i förortsdelen av Solville.

Jag har ett minne från när jag gick på dagis och vi var på barnkalas hos en av de andra ungarna och han hade en liten stad med den gula borgen i mitten, så jag har försökt att göra något liknande.

Lite stökigt just nu ...

Såg en youtube-film om att man i Barcelona bygger hus uppe på befintliga gamla hus så jag blev lite inspirerad och byggde ett hus på Lego-butiken.