[MOC] Småstaden Solville (under konstruktion)

Startat av Mikael Sol, 08 Februari 2015 kl. 16:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Mikael Sol

Just ja, för några dagar sedan adderade jag två våningar till hotellet också. Nu med en lite lyxigare toppvåning, med en underbar utsikt.

r

Mikael Sol

Just nu håller jag på att expandera Solville för att få plats med när den kommer ut, men också för att få plats med ett litet förortsområde.

BeardedNerd

Jag vill bara berätta att ditt stadsupplägg har gett mig inspiration för min modulstad... och jag börjar frukta att 2,5 hyllmeter till inte kommer att räcka långt :D

Mikael Sol

Nä, det blir nog trångt, men det är bättre att börja smått och sen expandera. Min förra stad var 2 x 2 meter och helt hopplös att ha att göra med. Men du MÅSTE posta din stad här sen! Jag älskar att kolla på andras städer.

Idag har jag förresten jobbat lite med att uppgradera försvaret av hamninloppet!

Mikael Sol

Mikael Sol

I dag har det varit Första maj-demonstration i Solville! De vill ha sex. De vill ha sex. De vill ha sex timmars byggdag!

Mikael Sol

Håller fortfarande på att stuva runt i den expanderade layouten. Måste beställa ett gäng klassiska vägplattor som ska ersätta landningsbanans plattor och de moderna vägplattorna, men har redan maxat månadens Legobudget, så det får vänta.

Sjukhuset är äntligen på plats i alla fall. Oklart om borgen kommer få vara kvar. Måste ju få plats med sommarens sets så småningom. Nånstans vill jag få plats för pariserhjulet också ...

andreaseldh

Man får sån underbar 80-talsnostalgi varje gång man ser Solville! Jag har redan köpt polisbilen efter att ha sett den här, så nu blir det väl samma sak med denna buss?

Mikael Sol

Bussen är min egna design, så den är nog svårare att köpa rakt av. Ska föreställa en SL-buss från Stockholm. För att få in gubbarna i stolarna använder jag en skena ungefär som i det här setet .

Edit: Här är länk till tråd om bussen http://www.swebrick.se/index.php?topic=8570.0

Mikael Sol

Just jädrar!

Jag håller på att expandera sjukhusområdet med lite modds.

Till höger kommer nog pariserhjulet att stå, så nära om det skulle bli några olyckor där.

Mikael Sol

Håller på att lägga ut gatsten som trottoar på test, men det tar för evigt ...

Och så är Benny och Conchita Wurst på besök!

AndersI

Vänta bara tills du ska ta bort dem igen!  Du kommer inte att ha en hel nagel...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Magnus den store

När jag ser Bennys spaceship, spaceship, SPACESHIP, blir jag lite orolig att den ska falla.  ???

Citat från: AndersI skrivet 17 Maj 2015 kl. 23:26
Vänta bara tills du ska ta bort dem igen!  Du kommer inte att ha en hel nagel...
Naglar? Det där löser man lätt med en mulitseparator.

The Quad Separator
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Mikael Sol

Osäker på om jag har en sån där multiseparator ... är de svåra att få tag på??? (obs ironi!)

Nä, men jag kom på att det skulle vara jobbigt att ta bort dem så den långa trottoaren vid villorna är byggd på större plattor som i sig är lätta att plocka bort.