Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

dacchus

Citat från: pareriksson skrivet 11 November 2015 kl. 10:43
Några 100 meter off topic. Har någon hört om Toysrus kör något öppningserbjudande? När de öppnade i Västra Frölunda var det tydligen 50% rabatt och kaos...

Hittade denna: http://epaper.mitti.se/epaper_mili/veckanspdf/mili.pdf. Verkar ha 25% men det gäller EJ lego. Men men, black friday är inte så långt bort, och de hade nyss 25% härom helgen så.

dacchus

Citat från: Pekblom skrivet 11 November 2015 kl. 12:49
Citat från: dalle skrivet 09 November 2015 kl. 22:44
@Pekblom: var i byggnaden ligger shopen? Vilken våning, vilken ingång och vilken sida finns butiken. Jag var inne på en rundvandring för ett par månader sedan och det är stort därinne.
Jag har "gjort" en förenklad karta av var BUTIKEN ligger.
Bry er INTE om butiksindelningen för den är gammal och stämmer inte men ungefär här är BUTIKEN.
Jag tror de kommer att fortsätta kalla det för plan 4. (i våra handlingar räknas det annorlunda)

Beskrivning med några butiker jag minns på vägen.
Kommer man från pendeln (solna station) passera man in mellan Adidas på höger hand och Tesla på vänster. Sikta mot ClasOlsson och passera det. (StarBucks passerar du på vänster hand)
Passera BOSE och FootLocker på höger hand och där ligger det. mittemot Tomy Hillfinger..

Karta här: http://mallofscandinavia.se/NewsEventDetails/Lego

Memmla

Sådär, kommer i alla fall dit till den 18:e och hinner med ett par timmar efter kl 16 innan jag far hem. Blev ingen övernattning denna gång men vill någon ses vid PaB-väggen och kanske ta en kaffe då så säg till.

pareriksson

Jag är ledig imorgon och funderar på att ta bilen från Karlskoga till MoS. Någon längs med E18 (Örebro, Arboga, Västerås...) som vill samåka fram och tillbaka? Skicka PM!

1210bricks

Jag ska dit imorrn, åker dock med en kompis som har andra ärenden i stan först. Får se om jag hinner med "förfesten" :) antar att alla har en röd 2x2 på rockslaget så vi kan hitta varandra?.. :)
1210bricks på Instagram

Lordflintstone

Citat från: krakfot skrivet 11 November 2015 kl. 08:05
Citat från: Lordflintstone skrivet 11 November 2015 kl. 05:08
Då tycker jag vi säger Basicbar som lingonfil föreslog.

Kl 18:00 eller?

Vilka kommer? Fyll på under.

Lordflintstone.

kommer

Tiden 17:00 eller 18:00? det kanske är bättre 17:00? jag kan ha svårt att hinna till precis 17:00 men om det hoppar på fler som kan då är det ju bra.

Dessa, har än så länge lust att äta en bit pizza och "förfesta" på Basic Bar innan vi går till Lego BS:

lordflintstone
Dalle
krakfot

Sollan, Sockerbit och Sirre har ni lust att komma dit innan?
och det andra från Stockholm?

Myko

Nilsson.calle

Jag planerar att komma, men det är oklart när jag hinner komma. Det hänger ju lite på trafiken också.

Någon har en gissning om det verkar smart att försöka parkera i det nya garaget eller om man ska försöka hitta en alternativ parkering ?

andreaseldh

Jag ska försöka hinna till Basicbar kl 18, i annat fall ringer jag till Lordflinstone eller dalle.

EDIT:
Är det "Bar Burger Café" ni menar?

EDIT IGEN:
Nej nu hittade jag Lingonfils inlägg, den ligger utanför Mall of Scandinavia.

Pekblom

andreaseldh

Lordflintstone

Citat från: lingonfil skrivet 10 November 2015 kl. 23:13
Citat från: Lordflintstone skrivet 10 November 2015 kl. 18:10
vi är nog ganska många nu som tänker hänga på låset.
skall vi mötas någon stans innan för att äta och vänta in 20:00 slaget?
Det finns nog några hak i närheten vi kan sitta.
Pekblom har du något förslag på ett hak som inte är så dyrt? (man vill ju bränna pengarna på Lego.)  ;)

Jag kan rekomendera pizzorna på Basic Bar på Råsundavägen en bit från MoS mitt emot pendeltåget - det är mitt stammispizzaställe. =) Indiern vid pendeltåget är en annan favorit, men man får betala lite mer än vad man brukar för indiskt. Om man kommer från tunnelbanan och stannat i Solna Centrum så ska kinakrogen vid nordöstra ingången till Solna Centrum vara riktigt bra.

Anders det vore kul om du kommer. Vi kan ha sellis hem med pendeln, jag grötar inte där med bil en sådan har dag.

Utanför pendelstationen är basic bar.

Roylex

Jag var inne i butiken igår och pratade med personalen. Mycket trevliga allihopa.
Pratade lite om deras sortiment och fick svar att dom skall ha ALLA set i butiken. Alla Legobutiker har inte det tydligen.
Wall-e hade dom inte för det skall komma en uppgraderad version för "Nackproblemen".
Får se om det blir ett besök idag också 😊

Peter S

Jag går gärna och äter med er före premiären! Ska bli kul!

Sirre

Jag ska också försöka hinna till 17-18!