Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Jobbar just nu på MOS. Det ser verkligen ut som "kriget" rent generellt men som tidigare nänts är många långt fram. Systembolaget ser ut att ligga bra till. Hemköp har börjat fylla hyllorna osv. Många butiker är omärkta och jag hittar inte LEGOs area. Bion har en del kvar men alla hör att de gör soundcheck ;-)
Alla man talar med trot att de blir klara men ingen vet hur det skall gå till :-)
Återkommer om jag får veta var BUTIKEN skall ligga. För stort för att bar planlöst söka runt. 

Skafte

Om de vid öppningen har något sorts specialset till salu så vill jag gärna ställa mig först i kön om någon får tassarna på ett extra!

shiftaltcmd

Citat från: Skafte skrivet 01 Oktober 2015 kl. 12:55
Om de vid öppningen har något sorts specialset till salu så vill jag gärna ställa mig först i kön om någon får tassarna på ett extra!

+1  :)

Majkel

Vore ju lite kul att åka upp till en ev invigning

Stigge72

Citat från: Majkel skrivet 01 Oktober 2015 kl. 13:02
Kommer du förbi och plockar upp mig på vägen? ;)

Gideon

Spontant Swebrickevent? :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Gideon skrivet 01 Oktober 2015 kl. 13:21
Spontant Swebrickevent? :)

Kommer det inte att vara galet mycket vanligt folk där då?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Myko

Vässa armbågarna!

Vi får hoppas att butikschef m.fl. är vänligt anställda mot AFOLs och inte ser oss som bara jobbiga som är ivägen för deras mål att sälja LEGO till barn.

andli

Citat från: Myko skrivet 01 Oktober 2015 kl. 13:31

Vi får hoppas att butikschef m.fl. är vänligt anställda mot AFOLs och inte ser oss som bara jobbiga som är ivägen för deras mål att sälja LEGO till barn.
Du menar att Swebricks styrelse inte sett till att det är en av oss som som fått posten som butikschef?!?! :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Vore toppen och ingen inhumant stor extrakostnad för dem om de kunde se till att ha hemma hela PaB-sortimentet hemma "bakom väggen" (som jag varit med om på ett par andra ställen).
Flickr   Instagram

lingonfil

Citat från: Gideon skrivet 01 Oktober 2015 kl. 16:34
Vore toppen och ingen inhumant stor extrakostnad för dem om de kunde se till att ha hemma hela PaB-sortimentet hemma "bakom väggen" (som jag varit med om på ett par andra ställen).

Innan man kommer med såna förfrågningar så kan det ju vara bra att visa på vår nytta och goda vilja - t ex Åhléns-huset. Det kommer ju vara jippo på TRU veckan innan. Om någon är där från LEGObutiken och smygkollar så ska jag se till att smöra. =) Årsmöte i sthlm 2017, med uställningsarea i MoS, det vore något! =)

Eigenbrötler

hmm om det är stor invigning med gratisset eller liknande vill man ju kanske vara där när det öppnar...

om någon vet mer, så skriv :)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Mr Gonzo

Gideon

Citat från: Eigenbrötler skrivet 01 Oktober 2015 kl. 17:53
hmm om det är stor invigning med gratisset eller liknande vill man ju kanske vara där när det öppnar...

om någon vet mer, så skriv :)
Brukar ju finnas "store opening set" från diverse håll iaf ;)
Flickr   Instagram