Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

swedish_kitsune

Hur går det till när man handlar löst på legobutiker?
Har dom en enorm lång hylla i stil med lösviktsgodis och sen är det bara ta en hink och köra på lösvikt eller?
Eller kan man lämna en lååååång lista till butikspersonalen och sen hämtar/beställer dom det åt en?

andli

De har en liten hylla likt lösgodis med några vettiga bitar för afol resten är bra bitar för barn....
Ska vi gissa att sthlm kanske får max 100 fack?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Tektor

Citat från: swedish_kitsune skrivet 27 Augusti 2015 kl. 00:55
Hur går det till när man handlar löst på legobutiker?
Har dom en enorm lång hylla i stil med lösviktsgodis och sen är det bara ta en hink och köra på lösvikt eller?
Eller kan man lämna en lååååång lista till butikspersonalen och sen hämtar/beställer dom det åt en?

Standardlösningen är att man man fyller en mugg, och betalar per mugg.
Så det finns många tips på internet om hur man optimerar muggens fyllningsgrad. :)

Framgooglad bild från butik i New York

dalle

Citat från: Pekblom skrivet 25 Augusti 2015 kl. 22:18
Hur vida det är fler människor som jobbar på byggena i frankrike har jag ingen aning om men i slutet på större byggen känns det som om det inte skulle få plats en enda människa till.
Jag ser ingen större skillnad på en större matvaruaffär och ett köpcentrum.  Ett köpcentrum är ju helt enkelt bara ett stötte antal affärer på samma ställe och själva stommen har sett klar ut rätt länge.
Min bild av slutskedena på de byggen jag varit på stämmer ganska väl andlis bild av hur det är. Jag ligger ofta och kryper runt mellan benen på kockarna på restauranger timmarna innan man öppnar. Eller rullar utt svetsen genom bakdörren samtidigt som pressen kommer in genom Huvudentrén.
Jag skall snar börja jobba på Mos och då skall jag göra vad jag kan för att lokalisera Lego brand store och rapportera om läget.

Ps.
Nyfiken vad har IMAX för problem, har inte hört några rykten om det innan?

Ska kanske förtydliga mig. Det är varje butik som bygger klart sin butik efter att fått tillträde till en stomme. De kan nog bli klara i tid då stommarna är klara. Kanske inte alla 300 nånting, men de flesta. Fast det blir trångt. När jag var där hade Systemet hunnit längst. :) Däremot är det mycket i de publika ytorna som kan bli svårt att hinna klart till invigningen. Men nog kommer det öppnas i november, även om inte allt är klart.
En stor del av förseningen beror på att beställaren ändrar sig. Ta golvet i gångarna som de bytte halvvägs från terrazzo till marmor.

Vad gäller IMAX så hörde jag bara ett rykte när jag besökte MoS. Problem kan lösas och behöver inte betyda något för slutdatumet. Sen har ju nya SW filmen premiär först i december.

andli

"Idag tvingades våra Regionala skyddsombud att stoppa allt arbete på Mall of Scandinavia med omedelbar verkan.
Byggströmmen bedömdes som livsfarlig! I detta skick kan människor dö."
https://www.facebook.com/Elettan/posts/749895495133214?fref=nf

Ryktet säger:
"Kablar inkopplade i skåp som stod vidöppna där andra änden var klippt/uppskalad och det enda ansvariga hade gjort var att ta ur knivarna och lägga dom ovanpå skåpet"

De får köra med pannlampa och handborr :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Skafte

Lite OT, men har någon räknat på om det lönar sig att utnyttja såna VIP-poäng i olika länder? Det är ju 50SEK för 100p men också 50DKK om man råkar vara vid affärn i Köpenhamn. Är det ännu bättre utdelning i Amerika eller Eurolandet?

Små summor, förstås, men varje sparad krona är ett steg närmare ett modulhus.  8)

simme

Citat från: Skafte skrivet 29 Augusti 2015 kl. 11:27
Lite OT, men har någon räknat på om det lönar sig att utnyttja såna VIP-poäng i olika länder? Det är ju 50SEK för 100p men också 50DKK om man råkar vara vid affärn i Köpenhamn. Är det ännu bättre utdelning i Amerika eller Eurolandet?

Små summor, förstås, men varje sparad krona är ett steg närmare ett modulhus.  8)

Detta har jag också tänkt på, 50 SEK blir 50 DDK, US$5 eller CA$5.... så köp set i Sverige och sedan spendera detta utomlands eller? Finns de nån som har räknad på detta?

Memmla

Citat från: Skafte skrivet 29 Augusti 2015 kl. 11:27

När jag var i Berlin valde jag att inte utnyttja mina poäng när jag handla av just den anledningen :D Just då fick man dessutom dubbla poäng vill jag minnas. Hehe

Snyltgäst

Jaha, hade helt missat det här, ja lagom avstånd om man bor i Märsta, hade nog inte varit hälsosamt för mig om jag hade bott i Solna. Räcker ju med att jag googlar lego nån timme per dag, behöver ju inte stå med näsan tryckt mot ett skyltfönster en timme till

mrbluedude

Men är det säkert att det blir en Lego butik där då? Kollade lite på Mall of Scandinavia hemsida och hittar inget om Lego där. Finns en lång lista med butiker och en nedräkning till invigning i november. Men ser alltså ingenting om lego där. Var hittar man info om att det blir en legobutik just där?
-------------------------------

Mina legobilder hittar ni på:
Instagram married_to_lego

-------------------------------

Magnus den store

Duger en platsannons?

CitatStore Manager for our first ever LEGO® Store in Sweden

Job Category
Retail

Posted
6/7/2015

Job ID
DK2533

Do you have experience as a successful retail Store Manager?
Would you like to launch and lead our first ever store in Sweden?
Are you ready to join one of the most trusted brands in the world?

Then join us for probably the most awesome job in the world!
Everything is awesome
You will smoothly manage the day-to-day operations of a completely new brand store in the luxurious Mall of Scandinavia just outside of Stockholm. Aligning with guidelines, policies and processes of the LEGO® Group, this includes:
- Responsibility for recruiting, inducting all team members with support from HR
- Ensure that all Sales Associates are trained in customer service standards and techniques
- Ensures that all customer issues are dealt with and a successful conclusion is reached in all cases
- Ensure satisfactory Mystery Shopper results and implement appropriate action follow up when needed
- Lead by example ensuring that excellent customer service is provided by the team at all times
- Review sales and margin information on a regular basis in order to take appropriate action to achieve profitable sales, ensuring that the store management team are regularly updated on key areas
- Ensure that stock levels are maintained and a high standard of merchandise presentation is achieved following store guidelines
- Regularly monitor and review business performance in line with budgets and other targets
- Execute all the company HR core processes in line with HR guidelines and in a timely manner
- Ensure that holiday, attendance, training, personnel records and team scheduling are consistently maintained
- Complete the monthly payroll input process in a timely and accurate manner
- Ensure that all Health & Safety policies and practices are followed and takes appropriate action when required.
Everything is cool when you're part of a team
The LEGO® Group is a family-owned, international business and collaboration shapes everything we do. As a Store Manager for LEGO® Brand Retail you are the face of our company. We are looking for individuals who can motivate, energize and inspire others to outstanding performance while cultivating a positive, team-oriented, safety-first environment. LEGO® Brand Retail strives to foster relationships with our guests and team members that transcend generations and are as timeless as the products we sell.
The store has never been seen before experience in Sweden, incorporating exclusive LEGO® features such as "Build your own min figure" and "Pick and Build wall''. You will act as our Brand Ambassador, as well as build and support the LEGO® Brand with in the Swedish market.
Everything is awesome...
- If you have a track record as Store Manager or Assistant Store Manager in a fast paced retail environment
- Experience in people management is essential (performance reviews, discipline and grievance issues)
- Financial knowledge and awareness are essential: knowledge in budgeting, profit & loss statements, scheduling, loss prevention and cash management is an asset
- Proven ability to provide great customer experiences that build loyalty and deliver results
- Proven experience in retail is required
- Be an ambassador for the brand and the values it represents
- Must be able to work flexible hours including evenings and weekends to support the store operations
- Able to work flexible hours including evenings and weekends to support the store operations
- Domestic and occasionally European business travel will also be required from time to time
- Fluent in English, verbal and written communication skills are required.

...When we're living our dream
In the LEGO® Group, we succeed together, and you will be part of a global family where you can use your creativity and enjoy a fun working environment. We look very much forward to reading your application - please use the APPLY NOW button above or below, and please remember to attach your application and a current CV in English.

This position was posted 07-6-2015 and may be online up to ten weeks following this date. We do not have application deadlines on any of our positions. We take candidates into the recruitment process continuously and close the position down once we have found the right candidate.

Bring it to life
" I`ve never come across a company that cares so much about the personal and professional growth and development of its people in quite the same way as the LEGO® family do. When I joined the company 3 years ago, I soon discovered that imagination, creativity, fun, learning, caring and quality were alive and well in the workplace and not simply a set of values consigned to a poster on the canteen wall. No surprise then that I would encourage all of those talented individuals out there in the wider World to at least come see if this the company for them" - Director of Store Operations Europe

LICJ

Källa: http://www.lego.com/en-us/careers/jobdescriptionpage?id=52851057
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robinnilsson403

Finns även med på legos hemsida med samtliga brand stores.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Mr Gonzo

Gideon

Tur man bor 20 mil därifrån, men det blir ett givet besöksmål varje gång man ska hem från Arlanda eller råkar ha nåt annat ärende i Sthlm :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram