Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Tror det blir billigare i en kopp även om man bara stoppar ner utan att optimera.
Iallfall fick jag bara ihop en liten påse för samma peng på legoland.

Gideon

Citat från: Ozp skrivet 09 Juni 2015 kl. 13:16
Tror det blir billigare i en kopp även om man bara stoppar ner utan att optimera.
Iallfall fick jag bara ihop en liten påse för samma peng på legoland.
Med Legolands pris per kg så är jag övertygad om att PaB i volym är billigare, åtminstone för de allra flesta sorters bitar.

Det kommer alltså löna sig att syssla med avancerade packningsövningar i MoS, så jag ser fram emot trådar som "Hur många brick 1x2 kan man få ner i en kopp" osv ;)
Det blir heller inga problem att fördriva tiden om man har en mindre legointresserad andra hälft som vill spendera allt för mycket tid och pengar i resten av köpcentrumet.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Tektor

Citat från: Gideon skrivet 09 Juni 2015 kl. 14:22
Med Legolands pris per kg så är jag övertygad om att PaB i volym är billigare, åtminstone för de allra flesta sorters bitar.

Det låter bra!

Studley Heinsbergen

...
Det blir heller inga problem att fördriva tiden om man har en mindre legointresserad andra hälft som vill spendera allt för mycket tid och pengar i resten av köpcentrumet.

Då kanske fler faktorer än bara butikspriset behöver vägas in för att få fram det verkliga priset per PaB-mugg...

Peter S

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 09 Juni 2015 kl. 15:16
...

Då kanske fler faktorer än bara butikspriset behöver vägas in för att få fram det verkliga priset per PaB-mugg...
Yikes! Kan bli dyrt!  :o

malmen

Citat från: mordatre skrivet 08 Juni 2015 kl. 19:28
Vem sköter alla PaBväggsbeställningar från resten av landet då?   :(
Vårat huvudkontor ligger precis bredvid MoS, jag kan säkert förmå en kollega eller två att ta en lunchpromenad och kolla utbudet samt ta upp beställningar ;D

mordatre

Citat från: malmen skrivet 10 Juni 2015 kl. 17:58
Vårat huvudkontor ligger precis bredvid MoS, jag kan säkert förmå en kollega eller två att ta en lunchpromenad och kolla utbudet samt ta upp beställningar ;D

Jag gillar idén.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

humlan

Citat från: mordatre skrivet 10 Juni 2015 kl. 18:03

Jag gillar idén.

Farlig idé  8)
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Nextuz

....samt ta upp beställningar ;D

Vet du vad du ger dig in på? :P

pazappa

Butikschef är jag inte kvalificerad för men så fort det kommer upp fler annonser tänker jag söka jobb där. Fler som tänker det?

T. Bricher

Vid Mall of Scandinavia! Precis bredvid lokdepån i Hagalund där man har flera timmars rast i veckan...  ::) Sweet!

Gideon

Citat från: T. Bricher skrivet 25 Juni 2015 kl. 10:07
Vid Mall of Scandinavia! Precis bredvid lokdepån i Hagalund där man har flera timmars rast i veckan...  ::) Sweet!
Kan man förvänta sig regelbundna uppdateringar av PaB-utbudet då...? :)

http://www.brickbuildr.com/view/pab/
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

swedish_kitsune

Lego ska tydligen öppna sin första officiella butik i Sverige nu.
Dom söker "store manager" för det.
jag kommer inte söka det, utan hoppas på att dom öppnar för biträden senare.
http://www.lego.com/en-us/careers/jobdescriptionpage?title=Store+Manager+for+our+first+ever+LEGO®+Store+in+Sweden&id=52851057

Nybohov Creation Ltd.

Finns en tråd om detta: http://www.swebrick.se/index.php?topic=7400.0
Ny tråd flyttad.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tektor

Snett utanför ämnet, men jag tog en titt på vilka övriga butiker som kommer finnas i köpcentrumet.
Det är helt subjektivt såklart, men här är några andra intressanta butiker på rak arm:

Disney Store
Imax-biograf
Webhallen
Habitat/Room
Illums Bolighus
Naturkompaniet
Toys R us
Max Hamburgare

Sen har vi såklart de som alltid finns i alla stadskärnor och köpcentrum nuförtiden.

Intressant nog är Legobutiken inte officiell än.