Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Citat från: Tektor skrivet 04 Augusti 2015 kl. 09:59
Snett utanför ämnet, men jag tog en titt på vilka övriga butiker som kommer finnas i köpcentrumet.
Det är helt subjektivt såklart, men här är några andra intressanta butiker på rak arm:

Disney Store
Imax-biograf
Webhallen
Habitat/Room
Illums Bolighus
Naturkompaniet
Toys R us
Max Hamburgare

Sen har vi såklart de som alltid finns i alla stadskärnor och köpcentrum nuförtiden.

Intressant nog är Legobutiken inte officiell än.

Det finns en risk att Lego Store inte öppnar vid invigningen av köpcentret. Eftersom bygget har dragits med ändringar och förseningar så kanske inte alla butiker är klara i tid.

andreaseldh

Citat från: Tektor skrivet 04 Augusti 2015 kl. 09:59
Intressant nog är Legobutiken inte officiell än.

Ska vi tvingas stödja Toys R Us eller Webhallen? Eller möjligen Disney Store för Musse Pigg eller Prinsessor?

Tektor

Citat från: andreaseldh skrivet 05 Augusti 2015 kl. 14:50
Ska vi tvingas stödja Toys R Us eller Webhallen? Eller möjligen Disney Store för Musse Pigg eller Prinsessor?

Disneys kanske starkaste varumärke kommer visst med en ny film i vinter. Det var nåt med nåt krig i rymden. ;)
Så Disney-butiken kommer nog vara rätt fullsmockad med Episod 7-grejer redan från start.

Men så länge Lego-affären inte är öppen finns det ju andra köpcentrum att åka till.

dalle

Var på studiebesök på MoS i dag. Svårt att tro de blir klara till november. Såg heller inga spår efter någon lego store.

o0ger

Men de måste ju vara klara med IMAX-biografen lagom till Star Wars VII!? :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

lingonfil

Citat från: o0ger skrivet 25 Augusti 2015 kl. 14:01
Men de måste ju vara klara med IMAX-biografen lagom till Star Wars VII!? :(

Om inte så deklarerar jag Jihad!

andli

dalle: Nu tycker jag du är skeptisk, tycker alltid man blir förvånad hur snabbt de lyckas röja bort och få till det där sista.
Det är ju ändå 3 månader till november är slut :)

Jag var nere i en matvarubutik i Frankrike som höll på att byggas om, i ena änden stod de och staplade upp varor, i andra ändan höll de fortfarande på att slipa och mura...
I allt detta kör en tjomme runt på en städmaskin. Han tillförde inte så mycket renlighet kan man säga, han drog mest runt skitigt betongblandat vatten över hela butiken, istället för att det var i ena halvan.  Men någon hade säkert sagt åt honom att köra, och då gör man det...

I backoffice där våra kablar kom ned stod den en hög med betongsäckar, råa betongväggar och i luften yrde betongdammet. Belysning och fönster saknades totalt i rummet! Men butiken öppnade några veckor senare!
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

dalle

Fast det är lite skillnad på en fransk matvaruaffär och ett köpcentrum på 100 000 kvadrat. Förvisso såg Systemet ut att bli klart i tid till 12 november.
IMAX biografen har också problem.

andli

Sannolikt är det skillnad på mängden människor som jobbar där med...

Men det är väl något inkompetent företag som projektleder som vanligt ;)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Pekblom

Hur vida det är fler människor som jobbar på byggena i frankrike har jag ingen aning om men i slutet på större byggen känns det som om det inte skulle få plats en enda människa till.
Jag ser ingen större skillnad på en större matvaruaffär och ett köpcentrum.  Ett köpcentrum är ju helt enkelt bara ett stötte antal affärer på samma ställe och själva stommen har sett klar ut rätt länge.
Min bild av slutskedena på de byggen jag varit på stämmer ganska väl andlis bild av hur det är. Jag ligger ofta och kryper runt mellan benen på kockarna på restauranger timmarna innan man öppnar. Eller rullar utt svetsen genom bakdörren samtidigt som pressen kommer in genom Huvudentrén.
Jag skall snar börja jobba på Mos och då skall jag göra vad jag kan för att lokalisera Lego brand store och rapportera om läget.

Ps.
Nyfiken vad har IMAX för problem, har inte hört några rykten om det innan?

:::::::

Samt att huvudkontraktören måste göra klart till öppning. Finns ju tunga straffklausuler annars. Dygnet runt jobb sista veckorna.

andreaseldh

IMAX-bion sägs bli Nordens första, innebär det att Cosmonovas är den nollte?

o0ger

Cosmonova visar inte "kommersiella" filmer. Det är dessutom OMNIMAX. Vilket i stort sett betyder att de visar IMAX på insidan av en kupol. Vilket de inte gör på en ordinär IMAX-biograf. Däremot är duken välvd tror jag.

samjor

Citat från: andreaseldh skrivet 26 Augusti 2015 kl. 19:20
IMAX-bion sägs bli Nordens första, innebär det att Cosmonovas är den nollte?

Danskarna var först i norden med IMAX biograf.
http://www.recordere.dk/2015/03/nordens-foerste-imax-biograf-aabner-i-kbh/