Lundgren's "Big Rig Shop" (Stora fordon/maskiner)

Startat av Lundgren, 07 April 2014 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

Ingen idé att pma! Jag behöver också! :)

Vill gärna ha svart, blått o grått! ;)

Lundgren

Citat från: Ashman skrivet 31 December 2014 kl. 15:34
Har du köpt lösa pneu-slangar i bestämda längder?
Det är lösa slangar jag har över sedan tidigare, men tyvärr trorjag inte dem kommer räcka! :(

Ashman

När vi ändå snackar delar, har du eller nån annan som läser detta beställt Firgellis Lego-anpassade aktuator? Jag ska beställa några så är fler sugna så kanske det lönar sig att slå oss ihop för frakten. Eller blir det såna småpengar att det inte är värt besväret?

Ursäkta kidnappningen av din tråd Lundgren. Men big rigs kräva mycket pneu och feta ställdon :) :)

Lundgren

Hehehe så lugnt så!!!!
Jag är med, har nämligen ändå tänkt att beställa då jag tänker bygga Jennifer Clarks Demag kran!
Så som sagt jag är med på en sambeställning!

andreas E

MartinAberg

Citat från: Lundgren skrivet 31 December 2014 kl. 18:35
Ingen idé att pma! Jag behöver också! :)

Vill gärna ha svart, blått o grått! ;)
Grått är det dåligt med, men svart och blå finns beroende på storlek.

Lundgren

Ok Martin, jag köper gärna ett par meter utav varje! Så nära legos original som möjligt!

Påbörjade chassiet nu på förmiddagen!

Lundgren

Ashman

Citat från: andreas E skrivet 31 December 2014 kl. 23:38
Jag är med.
Clarks kran även här.
Jag håller också på att samla delar till hennes kreationer, så vi kan ha lite knitalong, eller buildalong kanske det när det är legobygge ?  :)

Funderar dock på att börja med hennes grävmaskin.

Lundgren

Hehehe legojunta menar du ;)

Lite knåpas det allt varje förmiddag jag kan!

Ashman

Lucky you, själv är jag just nu 150 mil norr om mitt lego :)
Den ser riktigt massiv ut, kul att följa. Hur är instruktionerna? Har börjat beställa delar till Klijns McLaren.
http://mocplans.com/designer/dikkie-klijn/mclaren-mp4-12c.html

Lundgren

Instruktionerna tycker jag ligger på en bra nivå! (Passar mig iaf, varken för enkelt eller för svårt)

Sista bilden för idag, nu ger jag upp för dagen! :D

MartinAberg

Citat från: Lundgren skrivet 01 Januari 2015 kl. 13:36
Ok Martin, jag köper gärna ett par meter utav varje! Så nära legos original som möjligt!
Oj, meter kan vara svårt att fixa, men jag kan fixa lite "smakprover" så vet du vad man får om man köper från leverantören (vilken det nu är i detta fallet)

Lundgren

Hehe jag blir glad för det jag får köpa så bara hojta till på PM när det finns så ordnar vi det!

Nu back till bygget, cheeses...