Lundgren's "Big Rig Shop" (Stora fordon/maskiner)

Startat av Lundgren, 07 April 2014 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

Japp riktigt mäktigt blir det!

Nu väntar jag på att Ingmar släpper ritningar på hans T5 truck, då kommer jag bygga den och så blir det ytterligare en lowboy trailer till den fast i blått!

Nu är jag ledig fram till den 7'e jan så nu skall jag börja bygga på Klijn's tow truck xl!

Lundgren

Så därja, byggde klart den nu i morse!
Jäklar vilken fantastisk trailer, funktionerna är klockrena!

MartinAberg

Ruggigt stor!
Vad mäter totallängden?

Imponerande bygge för övrigt!

Lundgren

Hehe japp en rejäl bjässe är det allt!  ;)

Den mäter 139 cm som den är nu utan dollyn, med den så är den upp emot 170 cm...

Ashman

Alltså denna är ju brutal! Den tar en liggande monter helt själv  :D
Men vad är det för funktioner på den?

Ashman

Lundgren, jag har blivit inspirerad av dina byggen och funderar på att kliva in i Model Team-träsket.
Du skrev att du var i färd med att starta Dikkie klijns tow truck och du har ju byggt ett par av Ingmars skapelser. Är det nån av dessa du rekommenderar speciellt?  Klijns tow truck ser riktigt brutal ut och verkar ha grymma funktioner, men kanske för avancerad och jag antar den kostar en och annan krona att få ihop. Ingmars är ju helt enkelt skitsnygga allihop och kul att man kan bygga på med trailers. Nåja, har en del projekt framför mig ändå, men det är bra att ha lite famtida byggen att samla bitar till.

Lundgren

Aouch... håll dig undan MT träsket.... HAHAHA det kommer ruinerna dig som det har gjort med mig! :D :D :D

Yes, jag har 100% av delarna som behövs för att bygga Klijn's Tow Truck i en låda här, men bävar inför att sätta igång bygget just enbart pga det har tagit mig sån tid att få ihop delarna och när jag väl börjar bygga kan jag inte sluta. Så när modellen väl är klar så har jag lite ångest över att den är just klar! ;) hehe jag vet jag är lite knäpp men gillar byggandet!

Ingmars modeller rekommenderar jag till 100% alla är helt enkelt suveräna! (mycket trevlig människa också)

Om jag inte sätter igång med Klijns Truck så kommer mitt nästa projekt att bli Ingmars lowboy trailer med flipaxel baktill.
Han har inte sagt datum till mig när den släpps men den är på g iaf!
Den kommer att bli dragen utav Ingmars så kallade T5 truck... Allt kommer bli i blått och mörkblått...

För övrigt så håller jag på med LDD och försöker få till min Scania.

Ashman

Haha, jag är redan ruinerad efter Madocas lastbil. Dessutom har jag köpt på mig bitar till ytterligare två av hans skapelser  :) Men det får nog bli nån av Ingmars MOCs och så avvaktar jag Klijns när jag sett vad du tycker om den.  Den känns som sagt avancerad både att bygga och skaffa bitar till och just nu efter Madocas Wing body truck känner varken jag eller plånbok för ytterligare ett jätteprojekt. Dock är den nog den snyggaste jag sett, iallafall av de man kan få tag i instruktioner till.

En annan jag funderat på är Jürgen Krooshoops Kenworth W900 som ska ha en riktigt häftig växellåda.
http://www.jurgenstechniccorner.com/kenworth.html
Den är väl kanske lite mer technic style än de övriga :)

Lundgren

"Well" bestämde mig för att sortera upp alla 4200 bitar så nu är det gjort, bara att sätta igång och bygga!  ::) ;D

ByggareDan

Rejält lass med bitar som du sorterat upp, kommer ju att bli en stor skapelse det där.
En nyfiken fråga, hur många nr.steg är det i bruksanvisningen då du redan är på nr12 och det är ju bara takdelen.

/ByggareDan

Lundgren

Nu skall vi se, jo det är drygt 300 sidor instruktioner. Att det står 12 är just bara det 12'e steget i själva takbygget.
Jag följer inte ordningen riktigt utan bygger lite huller om buller :)

Den kommer bli gigantiskt upptäckte jag nu när jag jämför bärgararmarna emot varann (jämfört med Grazi's som är enorm bara den)

Ashman

Blir snuskigt snyggt! Har du köpt lösa pneu-slangar i bestämda längder? Jag letar efter att köpa längre (icke-lego) längder som jag kan klippa till själv, men vet inte var man hittar det. Kommer behöva till lite olika projekt framöver.

MartinAberg

Citat från: Ashman skrivet 31 December 2014 kl. 15:34
Blir snuskigt snyggt! Har du köpt lösa pneu-slangar i bestämda längder? Jag letar efter att köpa längre (icke-lego) längder som jag kan klippa till själv, men vet inte var man hittar det. Kommer behöva till lite olika projekt framöver.
Vilken storlek är du på jakt efter och vilken färg?
Har rejäl tillgång på jobbet...

Ashman

Citat från: MartinAberg skrivet 31 December 2014 kl. 16:00
Citat från: Ashman skrivet 31 December 2014 kl. 15:34
Vilken storlek är du på jakt efter och vilken färg?
Har rejäl tillgång på jobbet...
Jag tar gärna mot hjälp  :)
Egentligen behöver jag i olika färger, men det jag behöver mycket av är svart. Jag kan pm:a dig.