Lundgren's "Big Rig Shop" (Stora fordon/maskiner)

Startat av Lundgren, 07 April 2014 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

Jag kan inte göra annat än säga DO IT! Du kommer inte ångra dig! Dem är riktigt grymma (o snygga i mina ögon!) ;)

Lundgren

Fortsatte lite på mitt Scania bygge idag, hittade nämligen bilder på en såååå cool Scania byggd av Rolands Kirpis.
Så jag fick inspiration till att forsätta med min. bry er inte om färgerna och att det fattas lite bitar här och var o vissa plates skall bytas ut mot tiles men formen tycker jag blev jäkligt bra iaf!

Länk till Rolands bygge -> http://www.flickr.com/photos/43735208@N02/10118411256

Lundgren

Å vips så vart den svart ;)

Fattas dock lite bitar och 1*3 slopes'en skall bytas ut mot 1*4

Har även påbörjat taket med och så har jag byggt bakaxlarna med.
Chassiet som jag började med har jag rivit och börjat om på ett 8 studs brett istället (var 6 studs innan)

Lundgren

And the klossing goes on!

Tycker det börjar likna en T Scania iaf! ;)

janimakaj

ser lovande ut. är de tänkt att de ska bli en 4 serie eller en "R" serie?? :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Lundgren

Det blir en R serie, detta är förlagan jag skall sikta mot fast det blir ett Topline tak och dubbla bakaxlar.

janimakaj

okej låter snyggt! torpedare är så snygga!!
om ja får komma med lite tips så tycker ja att "kofångaren" ska flyttas in så fronten blir jämnare och sen försöka få till något rundare form i hörnen. sen tycker jag personligen att de är snyggare med dimljusen då de för till mycket för karaktären. :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Lundgren

Tack för synpunkterna! Är själv inte nöjd med kofångaren själv heller! Fotstegen måste ner massor o så måste den bli rundare i hörnen som du sa!
Skall klura på det, vill även få ut blinkersen runt hörnet med!
Dimljus blir det självklart med! ;)

Synpunkter tycker jag om! Alltid är det något man inte tänkt på!

Ashman

Lundgren,
du har inte en bild på hela din samling maskin och fordon och speciellt då MOCsen? Hade varit roligt att se dem tillsammans :)

pehter aka ibbe

Citat från: Lundgren skrivet 11 November 2014 kl. 00:02
Tack för synpunkterna! Är själv inte nöjd med kofångaren själv heller! Fotstegen måste ner massor o så måste den bli rundare i hörnen som du sa!
Skall klura på det, vill även få ut blinkersen runt hörnet med!
Dimljus blir det självklart med! ;)

Synpunkter tycker jag om! Alltid är det något man inte tänkt på!

Ser lovande ut. Om du gör hela lyset med snot så borde du kunna använda 54200 ytterst och få en rundning av blinkersen.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Lundgren

@ Ashman, tyvärr har jag inte det. Det bästa jag kan bistå med är dessa 2 tagna precis nu. Resterande modeller har jag ställt undan i skåp pga utrymmes skäl. Håller på att bygga mig en verkstad med 60kvm övervåning så det skall bli bättring om något år förhoppningsvis!  ;D

(ps) Om ni undrar varför det är klossar under kofångaren på US Trucksen är det för att gummibanden till fjädringen inte skall dras ut under tiden dem bara står (ds)

@ Pehter, Yes cheeseslopen kan jag nog få till på något sätt tror jag! Thank you!

Bizzy78

Riktigt kul att se vad det är man levererar bitar till  :)

Ashman

Riktigt grymma fordon det där! Ja det där med plats för display är inte lätt. Mina prylar står runtom i huset, vinden, källaren, sovrummet och så har jag  lyckats smyga in lite i hyllan i vardagsrummet :)

Jag håller på att samla delar till några större Technic-byggen, jag ska fota och posta lite från det sen när jag kommer igång.

Svegon

Du börjar få till en riktigt fin samling.
Jag är inte ett dugg avundsjuk på något av dina byggen, nejdå. ::)

Lundgren

Tack allihopa! :)
Nu har jag LDD'at ihop en ny front till min T Scania kommer bilder strax!
Tyvärr har jag inte alla bitar som behövs för att bygga ihop den så det får nog bli lite BL orders strax med! :)