Lundgren's "Big Rig Shop" (Stora fordon/maskiner)

Startat av Lundgren, 07 April 2014 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

Tog visst en hel evighet att rendera på min dator så jag började bygga på Ingmars US Truck t2 istället :)

Lundgren

Här klossas det vidare så fort jag får lite tid över!

Lundgren

Nu har jag nog fått till Scania fronten lite bättre tycker jag nog!?
Måste bygga den med riktiga bitar för att vara säker dock!

Obs! Dem varierande färgerna är bara för min egen skull att det skall vara lättare att hålla koll på vilka bitar som skall vara var! Den blir svart när jag bygger den!

Lundgren

Nära nu! Jäklar vilken underbar modell att bygga!

Lundgren

Å där vart US Truck T2 MK2 färdig! Fantastiskt bygge återigen! (saknar bara lite kromade avgaspipor)

Å med trailern påkopplad ser det ut så här.

ByggareDan

Trevliga rejält stora maskiner du byggt, blir ju imponerad av både du som byggt och han som skapat ritningarna.

/ByggareDan

Lundgren

Tack tack! :)

Jo visst är färgsättningen riktigt schysst! (Jag bara älskar det blå emot mörkblå)
Min enda fundering är ifall det inte hade blivit ännu bättre att byta ut allt det röda emot blått!?

Hummmm..... Får fundera på det!

Lundgren

Ingmar Spijkhoven har precis släppt ritningar till sin lowboy trailer.

http://rebrickable.com/mocs/2legoornot2lego/trailer-tr4-mkii-with-instructions

Jag skred till verket och började räkna delar och sortera! ;)

Jag kommer bygga den i Svart, rött och LBG så den kommer passa till min största dragare!
Kommer även att ha dollyn som kan ses på sida 2 i denna tråd. Så ja det kommer bli ett jäkla stort ekipage! :)

Lundgren

Absolut! M Longers Liebherr har jag ju som fordon.
Annars får jag väl bygga någon typ av byggnad att ställa på!? ;)

Bizzy78

Citat från: Lundgren skrivet 15 April 2014 kl. 23:47
Idag kom det en leverans ifrån Gislander Trading, (tack för supersnabb lev om du läser detta! ;) )

Men nu är det som så att jag har som sagt innan fler projekt igång och skulle vilja ha 8 st såna fälgar kromade, är det någon här som vet hur jag får tag i det?

Detta har jag ju missat att läsa men det var onekligen trevligt  :D

Lundgren

Började knåpa lite på lowboy trailern idag på morrn. Blir ett riktigt mäktigt ekipage!

Lundgren

Mera klossat!

Det blir verkligen ett enormt ekipage! :)