Lundgren's "Big Rig Shop" (Stora fordon/maskiner)

Startat av Lundgren, 07 April 2014 kl. 20:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lundgren

@ Beardednerd, det handlar nog mer om färgsättning på flaggan till "The land of freedom" ;)

@ Ashman, japp dem är riktigt maffiga! Skall bättra mig ang korten (alldeles för mörka å dåliga för att göra modellerna rättvisa!)

@ Janimakaj, yes den satt som en smäck! ;) nu är det bara detaljerna kvar! Räcket bla!

Nu har även alla bitar till "logging" trailern trillat hem och 70% av bitarna till Dikkies XL Towtruck så nog har jag dem mörka höstkvällarna räddade!

(Har även börjat skaffa delar till 2 Scania byggen! ;) )

Lundgren

Har klossat vidare lite på Grazi's tow truck i helgen. Nu återstår bara pneumaticen. (har beställt alla dyra delar...)

Lundgren

Idag dök en 8455 upp i brevlådan!

Känns synd att slakta den bara för pneumatikens skull men men så får det bli, nu väntar jag bara på dem dyra bracketsen till cylindrarna sen är den 100% komplett!

Pekblom

Jag följer din tråd med stort intresse :-)
Vilka dyra konsoler/fästen/(vinkeljärn) menar du med brackets?

Lundgren

Hej Pekblom! Kul att du följer!

Jo dem jag menar är dessa http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=53178

O det går åt 4 st :( men som sagt dem är beställda och förhoppningsvis ligger dem i brevlådan när jag kommer hem!

Tänkte påbörja min US Truck T2 i kväll med, så nu lär det bli lite mer liv i tråden!

Har även fått fatt på en mycket fint byggd Renault Magnum som jag börjat samla delar till.

Lundgren

Många cylindrar blir det, (12st närmre bestämt) :)

janimakaj

De blir lite pill och få till sladdharvan som blir av alla cylindrar hehe ;) ser bra ut så här långt.  :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Lundgren

Umm, blir en hel del pill! Funderar på att plocka isär den "modul" för "modul" och dra slangar/kablar på något bra sätt!?
För det är ju inte bara slangar det är ju även 4 motorer och 3 switchar i den! Så det är ju ett helt "hie" med kablar som skall dras snyggt också! :)

Häromdagen började jag även samla delar inför ytterligare ett jätteprojekt...

http://rebrickable.com/mocs/jenniferclark/mobile-crane

Blir en dyr historia det här med! ;)
Har många järn i elden nu!

Tänkte att jag så klart skall gå med i Swedbrick föreningen till nästa år och hoppas på att få ställa ut mina fordon på någon utställning!?

janimakaj

ja de tycker ja absolut att du ska göra! :) skulle va kul om de är fler som ställer ut lastbilar och maskiner :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Lundgren

Hade visst inga tunna liftarms i gult eller svart hemma så det fick bli en tillfällig lösning till nästa BL order! :)

Men så blir det iaf!

Cyklisten

Riktigt coola byggen du gör, har bläddrat igenom hela tråden, och är väldigt fascinerad!!  :)
Jaja, nu får jag väl gå och sortera bitar istället..  :-\

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Lundgren

Tack cyklisten! Men bara för att klargöra, det är altså inte mina mocs utan jag har köpt ritningar till dem! Jag är bara en glad amatör som försöker lära mig nya byggtekniker!

Ikväll blev logging trailern byggd!

jensglindgren

Citat från: Lundgren skrivet 06 November 2014 kl. 22:22
Tack cyklisten! Men bara för att klargöra, det är altså inte mina mocs utan jag har köpt ritningar till dem! Jag är bara en glad amatör som försöker lära mig nya byggtekniker!

Ikväll blev logging trailern byggd!

Riktigt snyggt byggt, men kommer det ett torn med hytt och gripklo på logging trailern?

Lundgren

Hej Jens! Nä tyvärr blir det inte så. Det får räcka med dem 4 funktionerna som trailern redan har.
Den har fungerande stödben, parkeringsbroms som aktiveras när stödbenen fälls ner, lyftbar 3'e axel och inskjutbart påkörningsskydd. :)

Cyklisten

CitatTack cyklisten! Men bara för att klargöra, det är altså inte mina mocs utan jag har köpt ritningar till dem!
Jag har förstått det, men det är ändå jätte-coolt!!  :) Blir faktiskt sugen på att bygga en själv..

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)