[MOC] Min version av Mini Modulars

Startat av o0ger, 26 Juni 2013 kl. 19:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Håller med alla andra - Snyggt byggt, och välliknande avbildningar av alla byggnader.

Citat från: AndersI skrivet 26 Juni 2013 kl. 20:55
Citat från: Vibora skrivet 26 Juni 2013 kl. 19:29
Micropolis är väl i lite större skala så de ser nog lite futtiga ut ihop med andra micropolishus.
Tvärtom - i Micropolisskala är en hel personbil två studs lång, och 2-3 plates hög, här skulle väl personbilen bli 3-5 studs lång och 4-6 plates hög. Detta är alltså ungefär dubbelt så stor skala som Micropolis.
(Rätta mig om jag tänker fel)
Min tanke var också att de är lite för stora Micropolis.

tellblom

Strålande jobb, de är helt underbara. Skulle se bra ut på MINI-gatan man har...  Får la sno dina ideer lite :)

jalex

Väldigt snyggt! De känns verkligen igen.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Anders67

Citat från: o0ger skrivet 27 Juni 2013 kl. 10:53
Uppdaterat originalposten med LXF-filer för de som är nyfikna.

Är det en inbjudan till att göra några instruktioner :-)

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 27 Juni 2013 kl. 11:37
Citat från: o0ger skrivet 27 Juni 2013 kl. 10:53
Uppdaterat originalposten med LXF-filer för de som är nyfikna.

Är det en inbjudan till att göra några instruktioner :-)

:) Anders67, jag kommer aldrig be dig om det, för det verkar så grymt tidsödande och svårt.

Mest var det för de som vill kolla hur jag har gjort och kanske modifiera till sitt eget tyckande.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Kul att ni gillar husen! Det är fritt fram att sno idéer eller kopiera rakt av.

Om någon annan vill bygga dem IRL innan jag får tillfälle till det så kör på.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Det är klart dina hus ska ha instruktioner, jag börjar med cinema, sedan får ni alla gärna tycka till!

o0ger

Som vanligt när man bygger i LDD så är det inte helt säkert att allting funkar att bygga IRL. Ni får ha lite överseende med det och i värsta fall modda lite själva :)

Carl T

Riktigt syggt! Jag hade funderat i den riktningen flera gånger men aldrig fått tummarna loss, och dina versioner är tveklöst snyggare än mina skulle ha blivit.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Anders67

Tie-Fighter mini-modular

Ska nog bygga mig en komplett hangar i denna skala :-)

shutter

Citat från: Anders67 skrivet 28 Juni 2013 kl. 00:37
Tie-Fighter mini-modular

Ett bra sätt att få det att rymmas i en bokhylla iaf ;)

Vibora

Citat från: stigge72 skrivet 27 Juni 2013 kl. 10:54
Micropolis är väl i lite större skala så de ser nog lite futtiga ut ihop med andra micropolishus.
Tvärtom - i Micropolisskala är en hel personbil två studs lång, och 2-3 plates hög, här skulle väl personbilen bli 3-5 studs lång och 4-6 plates hög. Detta är alltså ungefär dubbelt så stor skala som Micropolis.
Ja ni har rätt, de är större än micropolis. Skyller på att det snart är semester...  :)

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 28 Juni 2013 kl. 00:37
Tie-Fighter mini-modular

Sådärja! Snyggt! :)

o0ger

Citat från: Vibora skrivet 28 Juni 2013 kl. 07:18
Citat från: stigge72 skrivet 27 Juni 2013 kl. 10:54
Ja ni har rätt, de är större än micropolis. Skyller på att det snart är semester...  :)

Skala är något som har diskuterats i CB-tråden för Micropolis. Det man kom fram till var väl att det inte finns någon skala egentlligen. Utan man får bygga lite som man vill. Problemet är att en Micropolis-modul är 16x16 pluppar men ska inkludera vägar + trottoar. Så "byggytan" blir bara 13x13 pluppar. Det man skulle kunna göra är att bygga ett helt "kvarter" i micropolis-skala och låta trottoaren gå lite längre in så att byggytan blir 24x24 pluppar istället. Man skulle då få in 3 mini-modular-hus i bredd. Dock blir det en öppen yta i mitten, som man iofs skulle kunna fylla med lite vad man vill. Man skulle också behöva 4 hörnhus.