[MOC] Min version av Mini Modulars

Startat av o0ger, 26 Juni 2013 kl. 19:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Verkligen supersnyggt och kul med bygginstruktioner så man kan prova själv. Har aldrig byggt i den här skalan förut men nu blev jag väldigt sugen på att prova.  :)

Anders67

Anders67

ladda gärna hel instruktionen, nästan färdig förutom partslistan

o0ger

Nu har jag beställt alla bitar som saknades från BL. Usch vad vissa bitar var ovanliga och dyra.

Tex plates i Dark Orange och Sand Blue... :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Kul med instruktioner på detta, man blir ju sugen på att komplettera sin mini-modulars med dessa också :)

@Anders67: Jag tror att dina instruktioner möjligtvis skulle göra sig bättre i .png-format istället för jpeg, i alla fall när bilderna tas från LDD med relativt enfärgade ytor. Nu har ju dessa rätt hög kvalitet så man stör sig inte på något "komprimeringsbrus" i kanterna på objekten (även om man ser det t ex runt bokstäver om man tittar noga), men jag tror att man skulle vinna både i skärpa och troligtvis filstorlek med png. Kan dock inte lova det senare ;) Renderade modeller blir nog dock mindre filer i jpeg.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Record

Har börjat bygga denna modell, men det tog stopp på steg 20, det funkar inte att få ihop, är det jag som är en plattskalle eller är det så?
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Jag har inte byggt den själv (än) men det känns som att det borde funka? Vilken del är det som inte passar? Är det den svarta 1x2 platen?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Record

Okej, nej det är den vita3176, som inte passar emellan round brick 1x1, det blir för trångt.

o0ger

Hmm... Vad synd, du får hoppa över det steget tills vidare. Jag måste hitta på en annan lösning.

o0ger

Ok, bort med 3176 som inte passar. Byt ut den mot en vit 60471 och en ljusgrå 44301

Så här:

Funkar det? (sitter i stugan så jag kan inte testa)

Record

Record

Detta funkar inte heller.
Men om man byter ut 44301, mot en 44567 så funkar det, men då får man även byta ut 2420 som skall sitta på 2450 mot en 1x1 plate, som man sätter i 90% vinkeln. du får kolla i ldd.

o0ger

Men du, ta bort 2420 som ska sitta på 2450, den får inte plats.

Då borde det funka. Du ser att det sitter en 1x1 plate och en 1x1 tile ovanpå 44301 va?

Record

Det som är, är att om man har 44301, så funkar det inte att sätta dit, 2x2 och 2x4 black brick innanför, 44301 tar för stor plats på digonlen. Men 44567 funkar att klämma dit emellan dom.

o0ger

Aha, ok. Men jag tog bort 2x2 och 2x4 brick och satte dit 3 st 87620 istället. :)

Kanske inte syns så tydligt på bilden. Men jag lade in den senaste LXFen i min post ovan också.

Bra att du har hittat ett sätt som funkar i alla fall. Jag har beställt alla bitar så jag kan börja bygga ihop den själv. Ska bara få tid.