Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 Januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Mans

Har en sån här pappmatta till Castle, från tidiga 90-talet. Lyckas inte hitta den någonstans. Vad är det? Ser ut lite som nåt slags spelbräde.

ColA

janhansson

Citat från: Mans skrivet 03 Juli 2021 kl. 08:25
Har en sån här pappmatta till Castle, från tidiga 90-talet. Lyckas inte hitta den någonstans. Vad är det? Ser ut lite som nåt slags spelbräde.

Japp, det här spelet har jag postat om tidigare. Kolla tråden i länken nedan. Där finns pappret med reglerna.
https://www.swebrick.se/index.php?topic=15871.0

Stigge72

Citat från: Magnus den store skrivet 02 Juli 2021 kl. 07:11
Citat från: Stigge72 skrivet 02 Juli 2021 kl. 01:35
Citat från: Skafte skrivet 01 Juli 2021 kl. 23:29
3068bpb1740 Rowena Ravenclaw. Diademet!
Jag tänkte på henne, just på grund av diademet, men det är inte den bild som finns i manualen.

Manualen är feltryckt. Jag har aldrig sett en bild på Rowena Ravenclaw där hon bär slips. Det är inte omöjligt, men knappast troligt med tanke på J.K. Rowlings syn på könsroller. Rowena Ravenclaw brukar ha klänning.
Jag hade inte ens reflekterat över att "Rowena" har slips.

Då kan man dels fundera på vem som är avbildad som Rowena, och dels hur många olika som finns, för det är ju uppenbarligen mer än de 16 som det står att det ska finnas...

andreaseldh

Och när man söker "chocolate forg card" på BL så får man bara 16 svar.  Mystiken tätnar...

Skafte

Det är väl Ollivander på bilden där det står RR?

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Klas Almqvist

Vilken bit eller bitar för att göra den knappen?

robinnilsson403

7 minuter för att identifiera och länka en så obskyr bit! Man blir imponerad!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Peter S

Nu har jag letat lite för länge efter dessa minifigben som följde med BaM-figuren från MoS. Någon som har en idé?

ColA

Citat från: Peter S skrivet 22 September 2021 kl. 10:50
Nu har jag letat lite för länge efter dessa minifigben som följde med BaM-figuren från MoS. Någon som har en idé?

Ingen som lagt upp dom på BL ännu kan vara ett alternativ om dom är helt nya?

Larry Lars

Citat från: Peter S skrivet 22 September 2021 kl. 10:50

970c00pb0284

Möjligen En Imperial officer  i detta set t.ex.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!