Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 Maj 2012 kl. 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Claude76

Tog äntligen tag i och byggde  Fiat 500.
Men jag har konverterat den till rött utförande då jag har en bekant som har en verklig sådan.
Jag har Bricklinkat ihop i stort sett hela (en del bitar hade jag i samlingen).

Fick byta ut en bitsort då den inte fanns i rött.
32803 mot 2st 24201.
i övrigt så fanns alla.

Tyvärr har jag inga klistermärken, men tänker att det inte gör så mycket då de som finns är gula i basen så skulle se konstigt ut.

Ett kul bygge som blev lite speciellt att göra då beskrivningen är i gult utförande.
Hände sig ett par gånger nu på kvällskvisten när man började bli lite trött att man kom på sig med att leta efter en gul bit som såklart inte fanns  ;D

Go´kväll!

1000017204.jpg1000017206.jpg
Lego is my drug of choice

Kwagge

Citat från: Claude76 skrivet 11 Oktober 2025 kl. 23:44Tog äntligen tag i och byggde Fiat 500.
Men jag har konverterat den till rött utförande då jag har en bekant som har en verklig sådan.

32803 mot 2st 24201.
i övrigt så fanns alla.

Tyvärr har jag inga klistermärken, men tänker att det inte gör så mycket då de som finns är gula i basen så skulle se konstigt ut.

Ett kul bygge som blev lite speciellt att göra då beskrivningen är i gult utförande.
Hände sig ett par gånger nu på kvällskvisten när man började bli lite trött att man kom på sig med att leta efter en gul bit som såklart inte fanns  ;D

Go´kväll!

1000017204.jpg1000017206.jpg

Bara att fortsätta i samma stil!  ,:)

Bilden är från årets Skaerbeck...

Silence101

Citat från: Claude76 skrivet 11 Oktober 2025 kl. 23:44Tog äntligen tag i och byggde Fiat 500.

32803 mot 2st 24201.
i övrigt så fanns alla.

Hände sig ett par gånger nu på kvällskvisten när man började bli lite trött att man kom på sig med att leta efter en gul bit som såklart inte fanns  

32803 mot 2st 24201.
i övrigt så fanns alla.

Så snygg. Bra jobbat. 😀
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

andreaseldh

Citat från: Kwagge skrivet 12 Oktober 2025 kl. 01:43Bilden är från årets Skaerbeck...

Bara en tidsfråga tills någon bygger George Harrisons Hundkoja?

George-Harrison-Mini-1968.jpg

Silence101

Idag började jag bygga mitt första modulhus.
Det är Pet shop  från 2011.
Köpte det begagnat på Erikshjälpen för ett tag sedan. Det såg komplett ut men det var det ju inte så klart. Alla 4 figurerna var utbytta och huset var ändrat. Nu har jag alla bitarna till huset så ikväll var det dags att börja. Ska bli spännande. Jag som bara bygger fordon. 😀

Silence101

Det var ett trevligt bygge. Många våningar med olika scenarier. Jag gillade detta.
Nu ska jag bara ersätta några missfärgade detaljer och köpa de sista delarna.

Myko

Citat från: Skafte skrivet 04 Oktober 2025 kl. 21:13Hakan är officiellt tappad, jag har byggt Game Boy.

Har också byggt det nu, otroligt skoj för ett officielt set. Men jag har hittat en hake, det ser ju ut som att det alltid är påslaget så varje gång jag går förbi det i hyllan uppstår en ångest om att batterierna laddas ur.

Klas Almqvist

Kwagge

Kombinerade två set för att få fram min variant av den svarta Dahlia.

Dvs o

MrUzagi

Citat från: Kwagge skrivet 09 November 2025 kl. 17:54Kombinerade två set för att få fram min variant av den svarta Dahlia.

Dvs o

Oh, bra idé. Jag var inte helt nöjd med växthuset som kruka.

Joyride

A starry night

I förhållande till förlagan så är det ju ett häftigt bygge där man valt att bygga konstverket i tre dimensioner.

Lite mindre än vad jag väntat mig och trots den häftiga 3Dn så är det inte så mycket roliga tekniker.

På det hela taget snygg men inget jag kommer spara.

IMG_6803.jpg
Instagram: joyride_bricks

Eriol

Citat från: Myko skrivet 03 November 2025 kl. 13:08Har också byggt det nu, otroligt skoj för ett officielt set. Men jag har hittat en hake, det ser ju ut som att det alltid är påslaget så varje gång jag går förbi det i hyllan uppstår en ångest om att batterierna laddas ur.

Av lite samma anledning kan jag inte köpa . Jag hade ett riktigt akvarium när jag var typ 12 och har fortfarande ibland mardrömmar om att glömma mata fiskarna.

andreaseldh

råkade bli så här när jag använde alla bitarna!

20251114_212551.jpg

andreaseldh

Råkade visst bli en Etzel-krokoduck också!

20251114_215748.jpg