Bricklink - Samlingstråd för frågor och tips

Startat av mechamike, 13 Januari 2011 kl. 11:12

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Logga in på bricklink så får du alla instruktioner för sammanslagningen. Funkade i alla fall för mig.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

andreaseldh

Nu verkar inloggning från Stud-io fungera också.

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Silence101

Är det fler som har problem att logga in på Bricklink? Ikväll kan jag inte logga in. Jag kan surfa runt på sidan.
Min ordinarie startlänk tar mig till startsidan men jag har ingen ikon till höger där jag ska logga in mig.

Tillägg: Nu har jag ikonen uppe till höger, trycker på den och kommer till  ett felmeddelande: "Sidan fungerar inte för tillfället"
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Magnus den store

Citat från: Silence101 skrivet 20 Oktober 2025 kl. 20:05Är det fler som har problem att logga in på Bricklink?

Jag antar att BL använder sig av Amazon Web Services. Amazon har haft problem hela dagen och det känns som halva internet strulat.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Silence101

Citat från: Magnus den store skrivet 20 Oktober 2025 kl. 20:12Jag antar att BL använder sig av Amazon Web Services. Amazon har haft problem hela dagen och det känns som halva internet strulat.
Okej då fattar jag.
Nu försökte jag igen för 20de gången. Nu kunde jag logga in.

CopMike

CitatDear BrickLink® members,

Due to an Amazon Web Services (AWS) outage, some of BrickLink's features
were not available over the course of the last few hours. Here's the link
to the incident timeline: https://health.aws.amazon.com/health/status
We're monitoring any potential issues that this might be causing.

Thank you for your patience,
The BrickLink Team

janhansson

Jag vet inte om detta är allmänt känt, men här är en liten varning annars.
Bricklinks prisguide verkar ha gått sönder för vissa set. -flera år gammal prisstatistik över sålda set har blandats in i beräkningarna.
När jag kollade på priserna för och , så redovisades priserna per månad, så det var lätt att se att något var fel,
men nu redovisas priserna i en klump, så att det ser ut som att även de lägre försäljningspriserna är i närtid.
Jag bifogar ett par screenshots av 10257 som exempel om någon är intresserad.

(Jag har rapporterat detta som en bug till Bricklink-teamet för säkerhets skull.)

ColA

Citat från: janhansson skrivet 25 Oktober 2025 kl. 22:48Jag vet inte om detta är allmänt känt, men här är en liten varning annars.
Bricklinks prisguide verkar ha gått sönder för vissa set. -flera år gammal prisstatistik över sålda set har blandats in i beräkningarna.
När jag kollade på priserna för och , så redovisades priserna per månad, så det var lätt att se att något var fel,
men nu redovisas priserna i en klump, så att det ser ut som att även de lägre försäljningspriserna är i närtid.
Jag bifogar ett par screenshots av 10257 som exempel om någon är intresserad.

(Jag har rapporterat detta som en bug till Bricklink-teamet för säkerhets skull.)

På min BL är det ingen klump, det rullar på som vanligt.

janhansson

Citat från: ColA skrivet 26 Oktober 2025 kl. 06:14På min BL är det ingen klump, det rullar på som vanligt.
Ser du fortfarande priserna uppdelade på vilken månad de sålts menar du? 

ColA

Citat från: janhansson skrivet 26 Oktober 2025 kl. 07:13Ser du fortfarande priserna uppdelade på vilken månad de sålts menar du?
Ja 

CopMike

janhansson

Citat från: ColA skrivet 26 Oktober 2025 kl. 07:24Ja
Citat från: CopMike skrivet 26 Oktober 2025 kl. 08:54Samma här!
Intressant! Jag hade Sort by satt till "Price". Jag hade ingen aning om att det dolde sig en extra inställning där. 
Genomsnittspriserna blir fortfarande fel, men nu kan jag dubbelkolla dem igen. Tack för det! 

Silence101

Jag har beställt ett antal bitar från Lego Pick a brick.
Jag har ett antal wanted lists i Bricklink.
Hur kan jag i BL markera och enkelt hitta de bitarna  när bitarna kommer hem?

Klas Almqvist

Finns väl en funktion i wantedlist som ger notiser. Tror jag inte helt säker.