Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2026

Startat av o0ger, 15 oktober 2025 kl. 08:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Tunnan

Citat från: o0ger skrivet 13 januari 2026 kl. 09:02Well. Det ser onekligen ut som att den här transparenta biten sluter runt spåret och enligt några andra animationer så kan motorn köra runt på spåret.

2026-01-13 08_59_35-Shell Handwriting Canvas.png

Verkar också som att du kan få motorn att agera på olika sätt beroende på vilka färger sensorn ser. (Vad sägs om en växel som tex byter spår om det kommer ett rött tåg?)

hade ju varit sjukt nice om detta stämmer 😃

Larry Lars

Har tidigare uttryckt mig negativt om nya windrutan. Ser inte lika ihoptryckt ut på dessa bilder.
Vad tycker ni. Jag tycker själv likheten med filmförlaga är viktigast. :)

X-Wing hos LEGO.com
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 13 januari 2026 kl. 11:38Har tidigare uttryckt mig negativt om nya windrutan. Ser inte lika ihoptryckt ut på dessa bilder.
Vad tycker ni. Jag tycker själv likheten med filmförlaga är viktigast. :)
Jag tycker mest bara att det är roligt med nya bitar :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Hittade en ny intressant platta 4x4 med rundade hörn och 9 hål 7864 som finns i seten , och tillsammans med en ny typ av klossbyggda figurer! Och i skrivande stunde ser jag att även plattan 2x2 rundat hörn 7904 är ny! Och klossen 17485 i en ny färg.

Larry Lars

Citat från: Larry Lars skrivet 20 november 2025 kl. 13:27

F1 fortsätter att ge oss roliga nyheter. Bilden ovan visar en "2x2x⅔ curved slope"

Detta set innehåller även de nya bitarna som kan beskrivas som "tile-versioner" av bitarna;24307 och 24299

Artikel hos New Elementary

Biten jag nämnde ovan kommer även i svart och Light Bluish Gray i ett annat mars-set,.

5264 i Light Bluish Gray är också välkommet.

F1-bil hos LEGO.com

Larry Lars

En rejäl genomgång av de nya bitarna från "Speed Champions". Jag älskar när New Elementary grottar ner sig så här på tema-nivå. :)

Nybits-artikel hos New Elementary

andreaseldh

Mycket trevligt, det gör ju trappingar mycket enklare!

sprängskiss by Andreas Eldh, on Flickr