Lego Pick a Brick har flyttat färdigt till Polen

Startat av another brick in the wall, 16 December 2024 kl. 19:38

Föregående ämne - Nästa ämne

another brick in the wall

CitatAlla klossar och delar skickas nu från vårt lager i Polen.

Slut på frustrationen att lägga saker i varukorgen som inte var "bästsäljare".  ;D

janhansson

Aha, då var det kanske därför jag inte såg några bestsellers när jag beställde bitar i lördags...

o0ger

Är det på grund av detta som LEGO nu har mer än 70.000 PAB-ordrar i backlog?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

I fredags drog de pengar för min beställning standardbitar lagd 9 oktober. Få se om de fixar att leverera inom tre månader.  ;D

lingonmirakel

Citat från: o0ger skrivet 27 Januari 2025 kl. 12:57Är det på grund av detta som LEGO nu har mer än 70.000 PAB-ordrar i backlog?
Ångrar inte att jag valt att lägga alla mina ordrar i BL-butiker de senaste månaderna, även om det i vissa fall har blivit lite dyrare ;D
Instagram: miken_mocs

byStfn

Citat från: lingonmirakel skrivet 27 Januari 2025 kl. 13:10Ångrar inte att jag valt att lägga alla mina ordrar i BL-butiker de senaste månaderna, även om det i vissa fall har blivit lite dyrare ;D

Och jag ångrar mig nu med mina två ordrar som ligger och tuggar i systemet...

o0ger

Citat från: Skafte skrivet 27 Januari 2025 kl. 13:01I fredags drog de pengar för min beställning standardbitar lagd 9 oktober. Få se om de fixar att leverera inom tre månader.  ;D
Ok, jag har en liten order från 2 december.

"Standardbeställningar av Pick a Brick tar upp till 40 arbetsdagar innan de kommer fram till dig"

Det är 4 arbetsdagar kvar. Det har inte packats än. Känns inte så troligt att de kommer leverera enligt den planen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

När jag lade beställningar så var det ju enligt den nya "8 dagars" på samtliga bitar, men det har ju spruckit för båda ordrarna...

ckk

Min order lagd den 1/1 skickades den 24/1, då även trackingen uppdaterades flera gånger i Polen. Ganska liten dock, ~200 element. 

robinnilsson403

Min beställning från en vecka sedan skickades idag... De verkar inte köra fifo direkt.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

o0ger

Citat från: robinnilsson403 skrivet 27 Januari 2025 kl. 15:26Min beställning från en vecka sedan skickades idag... De verkar inte köra fifo direkt.
Okej, men det måste ha varit en bestseller-order isåfall?

Jag vet inte om det är både bestseller och standard som är drabbade.

MrUzagi

Citat från: o0ger skrivet 27 Januari 2025 kl. 15:36Okej, men det måste ha varit en bestseller-order isåfall?

Jag vet inte om det är både bestseller och standard som är drabbade.

För närvarande verkar det inte finnas den distinktionen längre. Men det kan ju för all del gälla ordrar som lagts innan den ändringen.

andreas E

Jag la order på flera stora lots med 600 bitar.
Fick restnotering på allt. Förra måndagen fanns allt. Denna måndagen allt framflyttat till den 24 feb.
Jag börjar bli nervös på att få hem dem i tid.

Henkeso

Jag gjorde en liten order (600 spänn) den 31 januari och fick den levererad i förrgår, så det verkar inte som att de betar av de gamla beställningarna först. När jag gjorde beställningen fanns inte distinktionen "bestseller - standard", och på New Elementary fanns ett inlägg om att kategorierna slogs ihop den 12 december förra året. Tråkigt att se att det strulat för så många!

byStfn

Blir till att ringa och vara lite högljudd  ;D