Lego Pick a Brick har flyttat färdigt till Polen

Startat av another brick in the wall, 16 December 2024 kl. 19:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Även för mig gick det smidigt. Beställde 28 januari, 2025, och försändelsen fanns hos mitt ombud 5 februari.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lingonmirakel

#16
Jag la en order på ca. 1500 bitar i lördags. Det var inte bråttom med bitarna så jag chansade och körde på lego.com i stället för BL.

Nu, tre dygn senare, har de redan plockat och skickat bitarna – till och med snabbare än GWP:n som jag fick när jag köpte bitarna.

Jag klagar inte, men jag önskar att det fanns lite mer förutsägbarhet i PaB-ordrar ;D
Instagram: miken_mocs

o0ger

Jag tror att det är mest problem med de ordrar som lades mitt i övergångsperioden. De lyckades på något sätt sabba lagersaldot och nu vet de inte vad de ska göra.

Min order från 2 december är fortfarande inte plockad. :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Chriss77Mstad

Råkade göra en beställning mitt i övergångsperioden den 27 november. den skickades i går..
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

lingonmirakel

Citat från: o0ger skrivet 11 Februari 2025 kl. 15:03Jag tror att det är mest problem med de ordrar som lades mitt i övergångsperioden. De lyckades på något sätt sabba lagersaldot och nu vet de inte vad de ska göra.

Min order från 2 december är fortfarande inte plockad. :(
Ja, gissningsvis är det så.

På sikt är det ju en fantastisk förbättring att vi i EU får 100% bestsellers så man får vara glad för det.
Instagram: miken_mocs

BrickMe

En del har bättre tur än andra uppenbarligen. Väntar på beställningar både före - under och efter flytten.
Idag kom dock 2st 
25128pb010
som varit restnoterade sedan oktober förra året. De låg i ett anonymt bubbelkuvert avsänt från Tyskland.

Boathill

"Standardbitar" beställda 24:e nov kom idag, 12 veckor senare :)
Region Hufvudstaden

byStfn

Mina bitar från 17:e januari damp ned idag! :) Nu är det bara ordern från 3 januari kvar då :P

Skafte

Citat från: byStfn skrivet 13 Februari 2025 kl. 11:35Mina bitar från 17:e januari damp ned idag! :) Nu är det bara ordern från 3 januari kvar då :P

Mina bitar från 23:e november damp ned idag! :) Nu är det bara ordern från 3 december kvar då :P

Cleefuzz

Har en beställning på både bästsäljare och standardbitar från 23 november som fortfarande inte skickats. Den innehåller mest bästsäljare och sju olika standardbitar.

Sedan 22 januari har delen med bästsäljare ändrats från restnoterad till status "På lagret" som standarddelarna haft hela tiden. Samma datum reserverade Lego beloppet hos min bank men det verkade de dra tillbaka sen.

Ringde nån vecka innan jul och då fick jag info om att det stod att beställningen skulle skickas 2 januari, så jag godtog att julklappsbyggena skulle bli sena. Det enda jag har hört sen dess är att jag 10:e januari fick ett meddelande om att ett grönt mopphuvud plockats bort från min order...

Riktigt dåligt skött av Lego tycker jag. Känner mig rätt osugen på att köpa mer Lego överhuvudtaget. Det stod 8 dagar på bästsäljarna vid beställning, nu har det gått över 80 dagar. Lät mina bonuscheckar på 150kr från Insiders-helgen brinna inne. Salty.  :-\


MrUzagi

Citat från: Cleefuzz skrivet 13 Februari 2025 kl. 13:26Riktigt dåligt skött av Lego tycker jag. Känner mig rätt osugen på att köpa mer Lego överhuvudtaget. Det stod 8 dagar på bästsäljarna vid beställning, nu har det gått över 80 dagar. Lät mina bonuscheckar på 150kr från Insiders-helgen brinna inne. Salty.  :-\

Surt. Men snacka med kundtjänst så kan de säkert kompensera dig. De brukar sällan vara omöjliga.

Jag hade en beställning från september som aldrig kom fram. De skickade allt på nytt igen utan större knussel, även om den viktigaste biten (en classic space torso) togs bort för den var "slut i lager". Efter att jag muttrade över det så sa de att de skulle skicka den biten när den väl kom in i lager igen, vilket de trodde kunde vara i mitten av december.
Torson levererades i fyra leveranser om 10, 8, 1, och 6 bitar och kom pö om pö med någon veckas mellanrum. I mitten på januari hade alla bitarna levererats.

byStfn

Citat från: Cleefuzz skrivet 13 Februari 2025 kl. 13:26Lät mina bonuscheckar på 150kr från Insiders-helgen brinna inne. Salty.  :-\
Det borde ju kundtjänst kunna ersätta med en knapptryckning om det är deras fel... Eller missuppfattar jag?

MrUzagi

Jag undrar om det här kommer att ändra sig? Det är ett flertal bitar som av någon anledning är begränsad till enbart 10. Jag behöver fler än 10, så då blir det till att kolla Bricklink istället, fast de är dyrare där (åtminstone i Sverige).

lingonmirakel

Citat från: MrUzagi skrivet 13 Februari 2025 kl. 18:28Jag undrar om det här kommer att ändra sig? Det är ett flertal bitar som av någon anledning är begränsad till enbart 10. Jag behöver fler än 10, så då blir det till att kolla Bricklink istället, fast de är dyrare där (åtminstone i Sverige).
Märkte också att de verkar ha begränsat hyggligt många bitar till 10. Såg inte att det gick att ta reda på på annat sätt än att försöka fylla i fler än 10 bitar heller :(
Instagram: miken_mocs

MrUzagi

Citat från: lingonmirakel skrivet 13 Februari 2025 kl. 18:45Märkte också att de verkar ha begränsat hyggligt många bitar till 10. Såg inte att det gick att ta reda på på annat sätt än att försöka fylla i fler än 10 bitar heller :(

Nej precis, det hade ju varit kul att kunna se innan.