Klossfestivalen 2025 - Lördag 25 oktober Stockholm - Anmälan öppen!

Startat av Klossfestivalen, 21 November 2024 kl. 13:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i STOCKHOLM lördagen den 25 OKTOBER!

Deadline 6 oktober att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/msYKCyMN7M7PMqCL8

Ni får ett mail efter ni anmält er - så ni kan gå in och redigera ert svar på en länk.
Bra ifall ni vill anmäla ert bygge eller fler byggen löpande.

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i STOCKHOLM på Stockholm Waterfront:

Lördag kl.9-18 - MEN vi öppnar redan kl.8 för besökare som har sk VIP-pass
(Detta året endast en dag i Stockholm, men lite längre öppet än andra orter)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i STOCKHOLM:

Fredag 24 oktober
15:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker genom lastporten längst bort till vänster om huvudingången - OM ni inte kommer in genom huvudingången
18:00  Mackor och dryck serveras till utställare  Det blir pizza och dryck - det är beställt VEGAN för 5 personer till er som anmält vegeterian, vegan eller pesceterian.
20:00  Stockholm Waterfront stänger - behöver man mer tid, så löser vi det - skriv gärna om det i anmälan

Lördag 25 oktober
07:00  Stockholm Waterfront öppnar för utställare att komma in
07:45  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
08:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare
09:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
18:00  Klossfestivalen stänger
18:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
21:00  Stockholm Waterfront Stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor + dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen - sker på plan 3 som är våningen under huvudgolvet med Legohaven. Där vi hade VIP-loungen förra året - buffé som börjar kl.12 - det är beställt VEGAN för 5 personer till er som anmält vegeterian, vegan eller pesceterian.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt på alla Legoaskar
(OBS! Det erbjuds ingen extra plats att sälja Lego á la Loppis under detta event)

Deadline 6 oktober att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen https://forms.gle/msYKCyMN7M7PMqCL8

PARKERING
Finns inga platser som ingår dessvärre - tipsa gärna varandra i detta forum - och kika på förra årets event-tråd för bra parkeringstips

HITTA HIT
Adress: Nils Ericsons Plan 4, 111 64 Stockholm

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

CopMike

Gideon

Ser ut som favorit i repris! (Men bara en dag denna gång?)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Odidoma

Jag var där som besökare i år, väldigt trevligt och misstänker att det vore ännu trevligare att vara utställare, hoppas vi ses i oktober 2025.

Emma

Region Mitten

darthemil83

Jag kommer dit igen ! Det var så himla kul senast. 

MrUzagi

Håller med föregående talare. Jag planerar att komma, men hoppas att lyckas undvika att bli smittad den här gången. Stockholmarna var lite väl givmilda senast.  ::)

Sirre

Kul! Ser inget event för Uppsala 2025, så kanske blir detta min första Klossfestivalen??

jemakrol

Vad roligt! Tolkar det som att utfallet var (tillräckligt) positivt från Waterfront i höstas! 
Ser fram emot det oavsett!
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

Chriss77Mstad

Hej

När man nu ska åka upp hit vilket hotell rekommenderas. Känner att Radisson var "LITE" för dyr med frukosten.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

Godtfred

Citat från: Chriss77Mstad skrivet 16 Januari 2025 kl. 13:48Hej

När man nu ska åka upp hit vilket hotell rekommenderas. Känner att Radisson var "LITE" för dyr med frukosten.
Jag köpte enkel, betydligt billigare, frukost på centralen förra året när jag bodde där.

Boathill

Citat från: Chriss77Mstad skrivet 16 Januari 2025 kl. 13:48Hej

Scandic Continental på Vasagatan brukar vara helt ok pris och tar 3 min att gå.
Region Hufvudstaden

andreaseldh

Nu har jag kollat almanackan också! Det är lördagen en vecka före allhelgonahelgen. Då blir det repris av förra årets Stadhustorn och Musikmaskin!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram