Klossfestivalen 2025 - Lördag 25 oktober Stockholm - Anmälan öppen!

Startat av Klossfestivalen, 21 November 2024 kl. 13:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

andreasmensa

Jag tänker komma med min familj, vi älskade besöket 2024 och var där då båda dagarna. Köpte en hel del i butiken och av utställare. Denna gång planerar vi att ta med något eller några byggen att ställa ut. 
Det var brist på tåg, funderar på att kombinera det med mitt något av mina favoritteman.  8)

Lordflintstone

Det var lite trångt med utställnings plats i denna lokal va?

Blir väll lite svårt att ställa ut min "battle of enchanted forest" 4x24 här va?

Klossfestivalen

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 Mars 2025 kl. 13:41Det var lite trångt med utställnings plats i denna lokal va?

Blir väll lite svårt att ställa ut min "battle of enchanted forest" 4x24 här va?
Hej hej. Nej till denna höst har vi en extra yta mot sist, så ska inte vara några problem. Vad är 4x24 i rent mått i cm?

//Fredrik

Gideon

Citat från: Klossfestivalen skrivet 24 Mars 2025 kl. 11:45Vad är 4x24 i rent mått i cm?

32 * 0,8 cm/stud ger att 4x24 baseplates blir ca 103 cm x 615 cm
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Klossfestivalen

Citat från: Gideon skrivet 24 Mars 2025 kl. 16:5132 * 0,8 cm/stud ger att 4x24 baseplates blir ca 103 cm x 615 cm
Ja men det löser vi!  <3

//Fredrik

Lordflintstone

Citat från: Klossfestivalen skrivet 24 Mars 2025 kl. 17:25Ja men det löser vi!  <3

//Fredrik
Tack båda!
Då blir det att planera till detta och Västerås i november, kul

Magnusengstrom

Citat från: andreasmensa skrivet 23 Februari 2025 kl. 19:45Jag tänker komma med min familj, vi älskade besöket 2024 och var där då båda dagarna. Köpte en hel del i butiken och av utställare. Denna gång planerar vi att ta med något eller några byggen att ställa ut. 
Det var brist på tåg, funderar på att kombinera det med mitt något av mina favoritteman.  8)

Vi finns i södra Sverige som håller på med tåg.
Du får komma till Skåne. Ska väl finnas någon i Norra Sverige som håller på med tåg.

Chriss77Mstad

Bäst att ställa frågan om mitt bygge här med. 

Det ligger ju på ett L som är 7,5x3,5 m. Igentligen inte så stort jämfört med vissa andra ;D

Vore kul att kunna ställa ut I Stockholm. Har bara hörs bra saker om det förra året.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

Klossfestivalen

Citat från: Chriss77Mstad skrivet 25 Mars 2025 kl. 13:15Bäst att ställa frågan om mitt bygge här med.

Det ligger ju på ett L som är 7,5x3,5 m. Igentligen inte så stort jämfört med vissa andra ;D

Vore kul att kunna ställa ut I Stockholm. Har bara hörs bra saker om det förra året.

Bra fråga. Här kommer ett bra svar: Den får plats - inga problem!

Varmt välkommen!

//Fredrik

ColA

Citat från: Magnusengstrom skrivet 25 Mars 2025 kl. 13:02Vi finns i södra Sverige som håller på med tåg.
Du får komma till Skåne. Ska väl finnas någon i Norra Sverige som håller på med tåg.
Det finns tåg byggare i hela Sverige men snyggt att få in lite reklam för Skåne så här när sommaren närmar sig  :P

Sebastianrasch

Hur gör man för att anmäla att man vill ställa ut? Har ett 2x2 m jag funderar på att ställa ut

Anders67

Citat från: Sebastianrasch skrivet 25 April 2025 kl. 21:43Hur gör man för att anmäla att man vill ställa ut? Har ett 2x2 m jag funderar på att ställa ut
Det kommer säkert ett formulär för att signa upp, men det kommer nog inte förän i augusti skulle jag gissa

Sebastianrasch

Citat från: Anders67 skrivet 25 April 2025 kl. 21:52Det kommer säkert ett formulär för att signa upp, men det kommer nog inte förän i augusti skulle jag gissa
Tack - det låter kanon :)

Chriss77Mstad

Citat från: Klossfestivalen skrivet 25 Mars 2025 kl. 13:42Bra fråga. Här kommer ett bra svar: Den får plats - inga problem!

Varmt välkommen!

//Fredrik
Då återstår bara ett stort problem. Frakt och parkeringsplats för större fordon alt. Bil med släp. Detta kan sätta käppar i hjulet i denna stad. Någon som har något bra förslag att ge.

Tack på förhand.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

Anders67

Citat från: Chriss77Mstad skrivet 13 Maj 2025 kl. 05:38Då återstår bara ett stort problem. Frakt och parkeringsplats för större fordon alt. Bil med släp. Detta kan sätta käppar i hjulet i denna stad. Någon som har något bra förslag att ge.

Tack på förhand.
Jag hade släp förra året - då parkerade jag utanför waterfront på hotelparkeringen - inte billigt men super smidigt!