Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Masters Australia Season 7

Startat av narwo, 25 Oktober 2024 kl. 12:11

Föregående ämne - Nästa ämne

AlbinHansson

Citat från: dalle skrivet 19 Maj 2025 kl. 09:06Nog för att de har en skön dialekt i Australien men inget är så charmigt som engelska på östgötska.  <3 

Lyckat till och heja Sverige!
Dialekten kommer att vara grov.

narwo

SUNDAY, JUNE 01
Bringing the World Together
10 teams of finalists from around the globe must bring the world together with the infamous Great Ball Contraption challenge in this brand-new season of LEGO Masters: Grandmasters of the Galaxy.

MONDAY, JUNE 02
Birdman
Teamwork makes the dreamwork when each team is paired with another as they work together to turn foam gliders into incredible LEGO flying machines, before launching them into the sky.

AlbinHansson

Citat från: narwo skrivet 25 Maj 2025 kl. 13:46SUNDAY, JUNE 01
Bringing the World Together
10 teams of finalists from around the globe must bring the world together with the infamous Great Ball Contraption challenge in this brand-new season of LEGO Masters: Grandmasters of the Galaxy.

MONDAY, JUNE 02
Birdman
Teamwork makes the dreamwork when each team is paired with another as they work together to turn foam gliders into incredible LEGO flying machines, before launching them into the sky.
Kul att du är mer uppdaterad än oss  ;D

narwo

Citat från: AlbinHansson skrivet 25 Maj 2025 kl. 23:08Kul att du är mer uppdaterad än oss  ;D

TUESDAY, JUNE 03

What's in Toy Store
In this double-point LEGO Masters: Grand Masters of the Galaxy episode, 10 teams from around the world compete in a build to create a yet to be invited toy in its packaging that stands out in a Kmart store.

AlbinHansson

Just nu ser det mörkt ut för er som vill kolla på avsnitten i Sverige utan en VPN.
Tydligen så kan man skriva till info@tv4.se och önska att de köper in program.
Av inte alls själviska skäl uppmanar jag er som vill kolla på programmet att göra det.

Klas Almqvist

Citat från: AlbinHansson skrivet 26 Maj 2025 kl. 17:10Just nu ser det mörkt ut för er som vill kolla på avsnitten i Sverige utan en VPN.
Av inte alls själviska skäl uppmanar jag er som vill kolla på programmet att göra det.

Klart.

T-86

Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

Anders67

Men detta stod på webben

CitatLego Masters Australia säsong 7, som har premiär 1 juni 2025, kommer att visas på TV4 och TV4 Play i Sverige. Enligt Wikipedia. Denna säsong är titulerad "Grandmasters of the Galaxy" och kommer att innehålla internationella lag som tidigare tävlat i sina hemländer.
Mer information:
Premiärdatum: 1 juni 2025.
Visningskanal: TV4 och TV4 Play.
Säsongens tema: "Grandmasters of the Galaxy" med internationella lag.
Sveriges lag: Teamet bestående av Vidar och Albin kommer att representera Sverige, skriver 9Now.

AlbinHansson

Citat från: Anders67 skrivet 26 Maj 2025 kl. 19:04Men detta stod på webben

Skulle gissa på att denna info kommer ifrån tidigare års info som sedan "antagits" varit sant för i år av AI. har checkat med produktionsbolaget samt tv4 och båda säger att det inte planeras att sändas här.

byStfn

<3 LIVING LA VIDAR ALBIN <3

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Manfred87

Citat från: AlbinHansson skrivet 26 Maj 2025 kl. 17:10Just nu ser det mörkt ut för er som vill kolla på avsnitten i Sverige utan en VPN.
Klart! Skrev att de borde återuppliva LM-Sverige när de ändå håller på  :P

lingonmirakel

Nu när det närmar sig tänkte jag berätta hur jag har gjort för att titta på LM Australia tidigare.

• Skaffa en VPN-tjänst. Jag rekommenderar Mullvad VPN som kostar runt 50 kr per månad men finns massa andra.
  • Aktivera en VPN-session i Australien
  • Gå till 9now.com.au och registrera dig. Om jag minns rätt behöver du ljuga och uppge en hemadress någonstans i Australien. Jag använde Google Maps för att hitta en giltig adress.
  • Klart!

För- och nackdelar:

• Det fungerar inte att ladda ner 9now-appen till iOS eftersom den inte finns i svenska AppStore. Det går inte heller att titta på 9now i browsern på en iPhone eftersom de hänvisar till appen. Så man får kolla på dator.
  • Det är gratis att titta på 9now, men du behöver genomlida lite lokal AU-reklam
  • Min upplevelse att titta på 9now via Mullvad fungerar bra för det mesta (>80%) men ibland har det varit lång buffring/låg kvalitet

Edit: Jag har bekräftat att denna säsong kommer att kunna ses på detta sätt. Först avsnittet kommer "Sunday 7.00pm", vad det nu innebär för oss i Sverige.
Instagram: miken_mocs

Klas Almqvist

tidsskillnaden är +9 timmar under oktober–mars och +8 timmar april–september.

Godtfred