Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Masters Australia Season 7

Startat av narwo, 25 oktober 2024 kl. 12:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Manfred87

Underbart första avsnitt! Superfint bygge Albin och Vidar!  <3

Memmla

Någon som har koll på spelschemat för säsongen och antal avsnitt?

Kul första avsnitt, jobbig utmaning  ;D

narwo

Citat från: Memmla skrivet 01 juni 2025 kl. 19:53Någon som har koll på spelschemat för säsongen och antal avsnitt?
Kul första avsnitt, jobbig utmaning  ;D
https://tvguide.9now.com.au/search?q=lego+masters&region=73

Det här är det bästa jag kunde hitta, jag antar att de bara släpper en begränsad mängd åt gången ifall schemat ändras.

AlbinHansson

Första utmaningen kom som en riktig shock, speciellt när man inte hade lärt sig vilka bitar som fanns  och vart de låg i klossgrottan.
Som jag har förstått det så ska släpps avsnitten släppas varje Söndag, Måndag och Tisdag med lite längre avsnitt på Söndagen.

Memmla

Citat från: AlbinHansson skrivet 02 juni 2025 kl. 12:20Första utmaningen kom som en riktig shock, speciellt när man inte hade lärt sig vilka bitar som fanns  och vart de låg i klossgrottan.
Som jag har förstått det så ska släpps avsnitten släppas varje Söndag, Måndag och Tisdag med lite längre avsnitt på Söndagen.

Har du koll på antal avsnitt? Om du får delge det vill säga  :D

AlbinHansson

Citat från: Memmla skrivet 02 juni 2025 kl. 12:45Har du koll på antal avsnitt? Om du får delge det vill säga  :D
Om jag ska vara helt ärlig så minns jag inte, men förra säsongen var 12 stycken så skulle gissa på det ;D

narwo

SUNDAY, JUNE 08
Is It Fake
10 teams from around the world compete in this season's replicate challenge, re-creating items from a Regional Chinese themed Restaurant, featuring this season's first elimination.

MONDAY, JUNE 09
What Lurks Beneath
Nine teams are faced with an extremely difficult challenge, they must build two worlds and link them together in water.

TUESDAY, JUNE 10
Run the Gauntlet
With eight teams building booby traps to stop Hamish's car making it through the four terrains, we're halfway through the series with one team in the danger zone and biggest shock elimination in LEGO Masters history.

Gideon

De mjukstartade verkligen inte för er! Onekligen ett tufft startfält, och man ser att folk fattar vad som är "TV-vänliga" byggen (alltså inte nåt i minifigskala) redan från start...!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

dalle

Citat från: Gideon skrivet 05 juni 2025 kl. 09:06De mjukstartade verkligen inte för er! Onekligen ett tufft startfält, och man ser att folk fattar vad som är "TV-vänliga" byggen (alltså inte nåt i minifigskala) redan från start...!

Håller med. Det är så att det nu finns en LM skala/standard. Är nästan så det blir lite tråkigt då alla bygger mer lika än tidigare.

Teabox

Citat från: narwo skrivet 03 juni 2025 kl. 11:21SUNDAY, JUNE 08
Is It Fake
10 teams from around the world compete in this season's replicate challenge, re-creating items from a Regional Chinese themed Restaurant, featuring this season's first elimination.

MONDAY, JUNE 09
What Lurks Beneath
Nine teams are faced with an extremely difficult challenge, they must build two worlds and link them together in water.

TUESDAY, JUNE 10
Run the Gauntlet
With eight teams building booby traps to stop Hamish's car making it through the four terrains, we're halfway through the series with one team in the danger zone and biggest shock elimination in LEGO Masters history.

Skulle vi kunna ha en spoiler-tråd per avsnitt?

Jag kommer inte hinna med det tempot ,:) och man skulle vilja kunna diskutera avsnitt 2 utan att råka få avsnitt 3 och 4 spoilat för sig.

Men bra jobbat med första utmaningen. Väldigt läskigt att få den med en gång :)

Gideon

Citat från: Teabox skrivet 05 juni 2025 kl. 16:17Skulle vi kunna ha en spoiler-tråd per avsnitt?
Mycket bra förslag!

Startar en direkt :)

Spoiler-tråd avsnitt 1: https://swebrick.se/index.php?topic=20645.0
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

jedi tomas

https://sh.video/tag/lego-masters-season-7/se alla 3 st som är ute gratis. Passa på och se dom andra 6 säsongerna samtidigt.

AlbinHansson

Citat från: Gideon skrivet 05 juni 2025 kl. 09:06De mjukstartade verkligen inte för er! Onekligen ett tufft startfält, och man ser att folk fattar vad som är "TV-vänliga" byggen (alltså inte nåt i minifigskala) redan från start...!
Verkligen inte lätt start, och det här med x antal miljoner bitar stämmer nog men allt är ju bundet i 2x klossar. Och technic bitarna hade ännu sämre utbud, exempelvis så fanns inga axle 2L. Det var en tråkig överraskning ,:)

AlbinHansson

Äntligen!!
Den 25 oktober kommer Lego masters Grand Masters of the Galaxy till Sverige. :o
Tyvärr bakom en betalvägg på TV4 plus men ändå en vinst!
Länk

LToming

Citat från: AlbinHansson skrivet 07 oktober 2025 kl. 20:35Äntligen!!
Den 25 oktober kommer Lego masters Grand Masters of the Galaxy till Sverige. :o
Tyvärr bakom en betalvägg på TV4 plus men ändå en vinst!
Länk
Vilken rolig nyhet, nu ser vi till att titta flera gånger var :D :D 
Ltoming @ Instagram & TikTok