Klossfestivalen 2024 - STOCKHOLM lördag & söndag 26-27 oktober Waterfront

Startat av Klossfestivalen, 22 Februari 2024 kl. 18:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Joyride

Citat från: dalle skrivet 14 Oktober 2024 kl. 15:42Tänk bara på att i innerstaden är parkeringsvakter noga med lagen. Dvs hur nära du får stå korsningar och innan övergångställen dvs 10 meter.

Parkeringsrutor och skyltar tillsammans med körkortsteori är bra på det sättet :-)
Instagram: joyride_bricks

Klossfestivalen

Citat från: Klossfestivalen skrivet 09 Oktober 2024 kl. 14:45Hej på er alla!  :)

Det börjar närma sig Stockholm - kul!  8)

Jag var förbi Stockholm Waterfront igen i söndags efter Klossfestivalen i Linköping och kikade runt. Allt ser bra ut. Bifogar en bild som jag tog inifrån Waterfront på en känd byggnad - kommer den att visas upp byggd i Lego av några av er?

Lite korta punkter nedan som en update:

• ALLA ni som har anmält er är godkända att delta
  • Vi kommer kontakta några av er där det saknas anmälda byggen - är ni med på ett CB? Eller bara missat?
  • Loppisen blir som vi tidigare skrev begränsad yta, så vi har noterat er som önskade ett helt extra bord, men kanske bara kan erbjuda ett halvt - jobbar för att det ska bli som ni önskat givetvis
  • Er sk VIP-avdelning blir en våning under eventet - där blir det i en lugn miljö
  • Luncherna för er utställare lördag och söndag får ni äta i deras restaurang - ni får kuponger på fredagen
  • Lite pizza för extra energi är planen fredag kl.18
  • Inlast och uppbyggnation sker enbart fredag och INTE lördag som skrivits tidigare - och ni kommer in från kl.12
  • Gästlista att skriva upp familjen och nära vänner på finns på plats under fredagen där ni fyller i
  • Parkeringen är ett bekymmer i Stockholm och vi har ingen bra lösning i dagsläget. Så just nu kan vi inte erbjuda er parkering - har sett i denna tråd att det kommit tips på var man kan stå osv. fortsätt gärna att fylla på med bra tips.

Mer info och uppdaterad info kommer i denna tråd framöver.

Fått frågan från några. Så för er som INTE hann med eller som nu i efterhand vill ställa ut på Klossfestivalen i Stockholm - maila oss till info @ klossfestivalen .se med vad ni tänkt ställa ut - bild är bra men inte nödvändigt. Borden är 180x60cm cirka så skriv behovet om 1/2 bord eller 1 bord. Nästa vecka vet vi om ni som anmäler er nu efteråt får plats.

Och ni som är aktiva i sociala medier - i era egna flöden och/eller om ni administrerar en grupp där det kan vara av intresse - får gärna skriva om att ni ställer ut på Klopssfestivalen i Stockholm på höstlovet på Stockholm Waterfront - tagga in oss så delar vi vidare. Så vi sprider till alla där ute så de kommer förbi! Tack! Använd våra bilder och flyers.

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
Hej hej.
Ni som inte läst förra inlägget är det citerat här ovan.

Nytt är att vi får till en utställarmiddag på lördag 26/10 kl.19 i/på/i anslutning till Waterfront. Känns superkul!
MEN jag behöver svar från er omgående med JA eller NEJ och sedan mat ni väljer - på SMS till mig. Glöm inte skriva ert namn som avsändare  ;) Och skriv ENDAST om ni har matallergi som ska tas hänsyn till - inte vad ni inte gillar eller matval/filosofi - det finns Vegan som alternativ.

Detta måste in senast måndag till Waterfront.

Maten ni väljer mellan är:
  • Pan-fried Salmon
  • Cheeseburger
  • Beyond Burger (Vegan)
  • Caesar Salad Chicken

Det ingår dryck givetvis. Varje kuvert kostar oss cirka 400-500kr, så är det någon utöver utställare som önskar med så vet ni priset. Stockholm är inte dyrt - det är superdyrt...

Ni som inte svarat senast måndag ringer jag upp/messar.

Ledsen att detta kom in sent.

Fredrik Novak
Klossfestivalen
0708 - 42 42 24

Svartkrut

Egentligen slutar jag fyra på fredagar och vi har en viktig lärarträff på eftermiddagen, men jag har fått okej av chefen att sluta vid 14.30. Håller tummarna för att jag inte fastnar i trafiken till efter stängning iaf. Hade varit smidigare att ta tåget, om jag inte haft så mycket att släpa på, men det är ju inget kul att åka på event utan byggen.

Eriol

Bytte just tåg vid Stockholm C på hemväg från Göteborg och passade på att reka kortaste promenadväg från perrongen till Waterfront. Har man tur med spåret så är det inte många meter att släpa sina byggen.

Eriol

Svartkrut

Citat från: Eriol skrivet 17 Oktober 2024 kl. 20:49Bild som visar hur långt man har att gå utomhus:

IMG_20241017_201555.jpg
Jag överväger starkt att ta tåget. Ska provpacka ihelgen och se om det är görbart.

andreaseldh

Jag som kommer med Pendeltåg har troligen störst skillnad i höjdmeter. Tur att det finns hissar!

Gideon

Citat från: Svartkrut skrivet 17 Oktober 2024 kl. 20:58Jag överväger starkt att ta tåget. Ska provpacka ihelgen och se om det är görbart.

Jag åkte såhär med tåget till en Klossfestival förra året 📦📦📦

Citat från: Gideon skrivet 29 Augusti 2023 kl. 21:47Redo för tåg-transport och klarar nog en bit promenad till lokalen också (inkl trottoarkanter) om det inte regnar för mycket 📦📦📦

Får bara hoppas att Tåg i Bergslagen accepterar min lilla "resväska"
Men det är sällan särskilt trångt där en fredagkväll eller söndagkväll.
IMG_0025.jpeg
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Klossfestivalen

Citat från: Klossfestivalen skrivet 09 Oktober 2024 kl. 14:45Hej på er alla!  :)

Det börjar närma sig Stockholm - kul!  8)

Jag var förbi Stockholm Waterfront igen i söndags efter Klossfestivalen i Linköping och kikade runt. Allt ser bra ut. Bifogar en bild som jag tog inifrån Waterfront på en känd byggnad - kommer den att visas upp byggd i Lego av några av er?

Lite korta punkter nedan som en update:

• ALLA ni som har anmält er är godkända att delta
  • Vi kommer kontakta några av er där det saknas anmälda byggen - är ni med på ett CB? Eller bara missat?
  • Loppisen blir som vi tidigare skrev begränsad yta, så vi har noterat er som önskade ett helt extra bord, men kanske bara kan erbjuda ett halvt - jobbar för att det ska bli som ni önskat givetvis
  • Er sk VIP-avdelning blir en våning under eventet - där blir det i en lugn miljö
  • Luncherna för er utställare lördag och söndag får ni äta i deras restaurang - ni får kuponger på fredagen
  • Lite pizza för extra energi är planen fredag kl.18
  • Inlast och uppbyggnation sker enbart fredag och INTE lördag som skrivits tidigare - och ni kommer in från kl.12
  • Gästlista att skriva upp familjen och nära vänner på finns på plats under fredagen där ni fyller i
  • Parkeringen är ett bekymmer i Stockholm och vi har ingen bra lösning i dagsläget. Så just nu kan vi inte erbjuda er parkering - har sett i denna tråd att det kommit tips på var man kan stå osv. fortsätt gärna att fylla på med bra tips.

Mer info och uppdaterad info kommer i denna tråd framöver.

Fått frågan från några. Så för er som INTE hann med eller som nu i efterhand vill ställa ut på Klossfestivalen i Stockholm - maila oss till info @ klossfestivalen .se med vad ni tänkt ställa ut - bild är bra men inte nödvändigt. Borden är 180x60cm cirka så skriv behovet om 1/2 bord eller 1 bord. Nästa vecka vet vi om ni som anmäler er nu efteråt får plats.

Och ni som är aktiva i sociala medier - i era egna flöden och/eller om ni administrerar en grupp där det kan vara av intresse - får gärna skriva om att ni ställer ut på Klopssfestivalen i Stockholm på höstlovet på Stockholm Waterfront - tagga in oss så delar vi vidare. Så vi sprider till alla där ute så de kommer förbi! Tack! Använd våra bilder och flyers.

EDIT*NY INFO 17/10:
Luncherna på lördag och söndag får ni som jag skrev ovan kupong för. Restaurangen öppnar kl.12 - ingen speciell kö utan ni går dit och beställer mat och äter. Nu har menyn kommit och det ni väljer mellan varje dag är Köttbullar med potatispuré, Caesarsallad med kyckling, Dubbel cheeseburgare eller Halloumisallad. Kidsmenyn är köttbullar, hamburgare, pannkakor och kycklingnuggets ifall någon vill ha det istället. Jag klipper in menyn också så ni ser. Priserna är det vi betalar - #stockholmisexpensive  8)

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen
Ny info om luncherna lördag och söndag för de som vill veta vad som serveras. Kika i inlägget ovan - där finns menyn också infogad.

OBS! Kom också ihåg att messa mig om vad ni önskar äta på utställarmiddagen - se tidigare inlägg.

/Fredrik

dalle

Hur bor ni lantisar denna helg. Är det hotell som gäller och i så fall vilket.
Är ju numera student som nog snart också är fattig om det blir hotell i huvudstaden.

Emma

Region Mitten

Svartkrut

Citat från: dalle skrivet 18 Oktober 2024 kl. 09:02Hur bor ni lantisar denna helg. Är det hotell som gäller och i så fall vilket.
Är ju numera student som nog snart också är fattig om det blir hotell i huvudstaden.
Jag kommer sova hos en vän i Sickla.