Klossfestivalen 2024 - STOCKHOLM lördag & söndag 26-27 oktober Waterfront

Startat av Klossfestivalen, 22 Februari 2024 kl. 18:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

andreaseldh

Skafte

dalle

Citat från: Skafte skrivet 21 Oktober 2024 kl. 17:27Buuh! <3

Jag kommer tillbaka.
Fastlandet måste ha sitt för att parafrasera Frank Andersson

Boathill

Citat från: Svartkrut skrivet 21 Oktober 2024 kl. 14:38Det vore guld! Det beror väl lite på trafiken, men jag kommer lämna Örebro vid 14.30. Enligt googlemaps tar det 2 h 15 min att köra, men trafiken runt fyratiden kan nog förlänga den tiden rätt rejält. Någonstans runt 17ish är förhoppningen. Enligt Google är södra vägen snabbare än norra. Vi kan ju höras på telefon med en mer exakt tid och plats att mötas upp på.
Jag hade också vald södra vägen, generellt är det mer köer in mot stan norrifrån en eftermiddag.
Region Hufvudstaden

byStfn

Citat från: Kiivi skrivet 21 Oktober 2024 kl. 13:35Jag kommer från Huddinge. Jag måste provpacka men jag tänker att jag har plats för en XL resväska och kanske lite mer.
Åh, jag såg detta lite sent och har fixat en bil på fredagen - det blev för mycket logistik att lösa, MEN jag har fortfarande problem på söndagen eftersom då är jag bil-lös 😅

jemakrol

Citat från: byStfn skrivet 21 Oktober 2024 kl. 20:15Åh, jag såg detta lite sent och har fixat en bil på fredagen - det blev för mycket logistik att lösa, MEN jag har fortfarande problem på söndagen eftersom då är jag bil-lös 😅
Jag och @ArfMan lär samåka hem med vårt bös även på söndagen så det borde vara görbart att ta med ditt också! :D
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

byStfn

Citat från: jemakrol skrivet 21 Oktober 2024 kl. 21:51Jag och @ArfMan lär samåka hem med vårt bös även på söndagen så det borde vara görbart att ta med ditt också! :D
Om så bara något av det! Toy Story tar ju längst tid att rigga ned, men den kan jag också ta på t-banan smidigast, så det är mer kostym+showgrejer+div påsar och kanske en Bowser 😅

CopMike

Fulaffisheringen är på plats!

Jenny242

Citat från: byStfn skrivet 22 Oktober 2024 kl. 11:46Om så bara något av det! Toy Story tar ju längst tid att rigga ned, men den kan jag också ta på t-banan smidigast, så det är mer kostym+showgrejer+div påsar och kanske en Bowser 😅
Vi kanske kan ta nått oxå. Jens får nog köra två gånger ändå med alla mina saker 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

byStfn

Citat från: Jenny242 skrivet 22 Oktober 2024 kl. 17:22Vi kanske kan ta nått oxå. Jens får nog köra två gånger ändå med alla mina saker 😂
Åh, du är bäst! (och Jens!) :D

dalle

Citat från: byStfn skrivet 23 Oktober 2024 kl. 10:04Åh, du är bäst! (och Jens!) :D

Jens har ju ny bil, så det är roligare att köra en gång extra då  ;)

Jenny242

Citat från: dalle skrivet 23 Oktober 2024 kl. 13:04Jens har ju ny bil, så det är roligare att köra en gång extra då  ;)
Haha ja vi är nyfikna på hur mycket som går in i bagaget på denna. Den känns stor 😅
Jenny242
Region Hufvudstaden

Emma

Jag sitter och filar på min fredgas-logistik.

Åker ner med två flyttkartonger på snabbtåget. Dumpar dem på waterfront.

Åker ut till Mörby för att hämta ytterligare två kassar LEGO. (1 eller 2 SL enkelbiljetter)

Åker ut till söderförort för att möta upp Svartkrut och köra sista biten. (1 SL enkelbiljett)

Parkera Svartkruts bil. Gå eller tunnelbana tillbaka (ev 1 SL enkelbiljett)

Det är så tillfredsställande att få spalta upp det så här. Men min huvudsakliga fråga är om jag ska köpa ett dygnskort på SL. Man behöver göra 5 resor för att inte gå back. Jag tror jag kör på snålvarianten och snabbar mig på i Mörby så jag kan åka på samma biljett tillbaka. Och sen parkera bilen inom gångavstånd.

Det handlar inte om snålhet, bara om att optimera. Haha!
Region Mitten

Emma

Citat från: Godtfred skrivet 23 Oktober 2024 kl. 14:50Värsta handelsresandeoptimeringen ju.

Haha! Det påminner mig om en övning som fanns på Technicus (Härnösands svar på TomTits). Man skulle räkna ut den miljövänligaste rutten för en sopbil att hämta upp ett samhälles sopkärl.
Region Mitten