Klossfestivalen 2024 - STOCKHOLM lördag & söndag 26-27 oktober Waterfront

Startat av Klossfestivalen, 22 Februari 2024 kl. 18:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Sebastianrasch

Citat från: Myko skrivet 27 Oktober 2024 kl. 19:22USS Reliant har återvänt till Spacedock.
Gillade den, fint bygge och kul att se en lite mer ovanlig USS :)

Gideon

Citat från: Sebastianrasch skrivet 28 Oktober 2024 kl. 16:37Gillade den, fint bygge och kul att se en lite mer ovanlig USS :)
Fick den heta rätt namn eller trodde besökarna (och swebrickarna?) att det var USS Enterprise...? 💫
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

CopMike

Citat från: Gideon skrivet 28 Oktober 2024 kl. 19:20Fick den heta rätt namn eller trodde besökarna (och swebrickarna?) att det var USS Enterprise...? 💫
USS Millenium Falcon ska det väl vara ;D?

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Myko

Citat från: CopMike skrivet 28 Oktober 2024 kl. 19:35USS Millenium Falcon ska det väl vara ;D?

Jag tror den hör hemma i ert Lawrence of Arabia-bygge

Pekblom

Oftopic? jag vet inte.
Men som slumrande agen uppskattade jag verkligen erat arbete.
byStfn föreställning var mycket som en bonus för mig om var där med barnbarn som inte riktigt är DÄR ännu.

andreaseldh

Citat från: Gideon skrivet 28 Oktober 2024 kl. 08:30Klokt att anpassa det som funkade! Till en annan gång kanske man t ex skulle ha nåt mer nostalgi-lego vid det bordet istället? Även officiella set kan ju trigga nostalgin hos vuxna besökare!
(Nu fick jag en idé om att man vid Swebrickbordet kunde ställa ut en tidslinje av några äldre set från varje årtionde och ha som konversationsstartare, typ: "Vilket av detta Lego gör dig mest nostalgisk?")

Jag fick inte så mycket tid att prata med besökarna vid CBXL-bordet (p.g.a. min egen överskattning av mig själv att tro att jag kan vara på två ställen samtidigt UTAN Hermiones tidsvändare), men ett trevligt samtal med en mamma blev det i alla fall. Hon uppskattade att stugan såg ut som hennes barndoms-LEGO, vilket ju var helt sant eftersom jag tog inspiration från byggbok 221 som gavs ut 1973.

En annan lärdom är att jag borde frångå principen att alltid beställa eventets MOC-skyltar enligt principen att det blir mer enhetligt. Denna gång var de en sådan besvikelse att jag inte använde någon av dem. En skylt vid CBXL hade möjligen kunnat visa att det inte är en barnvagnsparkering.

Slutligen OFF TOPIC: Att sova 24 timmar är feltänkt om man vill ha vettig dygnsrytm.

MrUzagi

Stockholm var mer givmild än jag räknat med. Jag fick tydligen en förkylning med mig hem som bonus. *krax* :P

dalle

Citat från: MrUzagi skrivet 29 Oktober 2024 kl. 09:41Stockholm var mer givmild än jag räknat med. Jag fick tydligen en förkylning med mig hem som bonus. *krax* :P

Undrar om det var samma som jag fick känningar av. Den börjar visa sig kring Västerhaninge men försvann innan jag anlöpte Visby hamn. Se vad lite havsluft kan göra med en förkylningskänning.

ColA

Citat från: dalle skrivet 29 Oktober 2024 kl. 12:35Undrar om det var samma som jag fick känningar av. Den börjar visa sig kring Västerhaninge men försvann innan jag anlöpte Visby hamn. Se vad lite havsluft kan göra med en förkylningskänning.
Det är rätt dalle lämna skiten på fastlandet 🤪

Klossfestivalen

Hej på er!

Lite off topic, men ville passa på att informera om en sak.
Jag projektleder ett nytt projekt som vi kommer att testa i Örebro i december.
Det heter Leksaksloppisen och äger rum lördag 7 december på Club 700 i Örebro kl.11-15. Kl.10 redan för VIP.

Jag kan erbjuda er ett bord att sälja på för 0kr den dagen. Mer info om tider osv finns på www.leksaksloppisen.se 

OM ni är intresserade, så maila till info@leksaksloppisen.se 

Tack för uppmärksamheten!

/Fredrik