Klossfestivalen 2024 - LINKÖPING lördagen 5 oktober på SAAB Arena

Startat av Klossfestivalen, 22 Februari 2024 kl. 18:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Emma

Ni som är bilburna!

Är det någon som ska både till Linköping och till Sthlm och kan tänka sig att frakta 1 flyttkartong åt mig?
Region Mitten

iConloc

Jag anmälde mig lite sent, typ dagen efter sista dagen. Hoppas jag kom med ändå?

Klossfestivalen

Citat från: iConloc skrivet 29 September 2024 kl. 15:31Jag anmälde mig lite sent, typ dagen efter sista dagen. Hoppas jag kom med ändå?
Vi hittar er deltagaranmälan - men inte VAD ni ska ställa ut - det anmäler ni i andra formuläret.

Men då vi stängt all anmälan sedan 2 veckor tillbaka, så maila oss infon på info @ klossfestivalen .se så tar vi det därifrån.

Fredrik
Klossfestivalen

CopMike

Citat från: Emma skrivet 29 September 2024 kl. 00:09Ni som är bilburna!

Är det någon som ska både till Linköping och till Sthlm och kan tänka sig att frakta 1 flyttkartong åt mig?
Sign me up 👍! Antar att kartongen mottages i Linköping och levereras i Stockholm?

Emma

Citat från: CopMike skrivet 30 September 2024 kl. 19:06Sign me up 👍! Antar att kartongen mottages i Linköping och levereras i Stockholm?

Korrekt antagande!
Region Mitten

Emma

Jag ska sälja lite minifigs tänkte jag. Förra gången tog jag 25 kr. Men i år överväger jag att ta 30 kronor. "Allt har blivit dyrare".

Är det nån som bryr sig om att synka? Att vi swebrickare håller oss på samma nivå utåt? Kanske är detta en icke-fråga. Men jag tänker att besökarna får ett bättre intryck av oss om de inte känner att de blir "lurade" av att det är olika priser.

Var och en prissätter såklart som den vill. Men jag kände ändå att jag ville lyfta frågan åtminstone.

Jag kommer bara sälja minifigs utan samlarvärde, alltså.
Region Mitten

narwo

Citat från: Emma skrivet 01 Oktober 2024 kl. 08:47Jag ska sälja lite minifigs tänkte jag. Förra gången tog jag 25 kr. Men i år överväger jag att ta 30 kronor. "Allt har blivit dyrare".

Är det nån som bryr sig om att synka? Att vi swebrickare håller oss på samma nivå utåt? Kanske är detta en icke-fråga. Men jag tänker att besökarna får ett bättre intryck av oss om de inte känner att de blir "lurade" av att det är olika priser.

Var och en prissätter såklart som den vill. Men jag kände ändå att jag ville lyfta frågan åtminstone.

Jag kommer bara sälja minifigs utan samlarvärde, alltså.

30kr/st eller 2st för 50kr?

Jag har sett många som har shoppat runt innan dem köpa, så jag tror att olika priser är okej. Klossfestivalen's eget store och minifigure.se(?) har högre prisar också...

Figswap (Famlijen Syri) säljer 'vanligt' figs för 40kr, men dem ska inte upp till Linköping.

Så 30kr/st eller 2st för 50kr?

Mitt sista tänk är, om du vill bli av ditt loppis-Lego, ska du har ett lägre pris.

pehter aka ibbe

Citat från: Tornet skrivet 18 September 2024 kl. 20:06
Citat från: canuckwannabe skrivet 18 September 2024 kl. 03:19Är gärna med på GBC om det är någon som har elektricitet att låna ut.
Absolut
Tänkte att jag kommer med lite moduler, något liknande som i Norrköping.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

matgri

Citat från: CopMike skrivet 30 September 2024 kl. 19:06Sign me up 👍! Antar att kartongen mottages i Linköping och levereras i Stockholm?
Jag kan också frakta om det behövs. Tänkte att Trosa är längre bort än Sollentuna.
Skall det till Åkersberga?

Skafte

Jag och @eMpTyW åker färja i morgon bitti och säger adjö till Legobutiken i Skärholmen innan de stänger. Antagligen där ca 11.30 och då är det ju fiffigt att käka lunch där också, om någon känner för att haka på. Vi har typ en plats i bilen till Linköping också, om någon vill haka på i sista minuten!

matgri

Citat från: Skafte skrivet 03 Oktober 2024 kl. 19:12Jag och @eMpTyW åker färja i morgon bitti och säger adjö till Legobutiken i Skärholmen innan de stänger. Antagligen där ca 11.30 och då är det ju fiffigt att käka lunch där också, om någon känner för att haka på. Vi har typ en plats i bilen till Linköping också, om någon vill haka på i sista minuten!
Jag planerar att lämna Solna runt 12:30. Sedan tar det väl en halvtimme dit. Så är väl där vid ett. Men då har ni säkert lämnat.
Annars hade det varit trevligt

Skafte

Citat från: matgri skrivet 03 Oktober 2024 kl. 20:20Jag planerar att lämna Solna runt 12:30. Sedan tar det väl en halvtimme dit. Så är väl där vid ett. Men då har ni säkert lämnat.
Annars hade det varit trevligt
Ja, då har vi nog rullat för att hinna ställa upp lite grejer innan första poddgästen är inbokad kl 16. :)

matgri

Citat från: Skafte skrivet 03 Oktober 2024 kl. 20:22Ja, då har vi nog rullat för att hinna ställa upp lite grejer innan första poddgästen är inbokad kl 16. :)
Ses i Linköping

Gideon

Fick inte tag på en enda assistent till grabben i helgen, så det blev visst så att hela familjen åker med istället!

Nån fler som vill hänga med till Flygvapenmuseum på söndag?
Ser fram emot att upptäcka det under lite mer ordnade former än sist, med 10000+ besökare och då jag "gjorde en CopMike" och var den som var sist kvar att packa ihop mina grejer (inkl eventarrangörerna och personalen på museet... :P ).
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

AndersI

Citat från: Gideon skrivet 03 Oktober 2024 kl. 21:13Nån fler som vill hänga med till Flygvapenmuseum på söndag?

När på dagen? Ska dra till Norrköping vid 12-snåret, men om ni tänker er dit före 11 är jag på.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD