Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 September 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

En del av de delar som är på väg att utgå har fått nedsatt pris, men det ser inte ut att vara med mycket. Skrålla ner lite så finns en lista för Europa:

New Elemantary

Tunnan

Synd det inte finns ett val på Pab att klicka i för att sotera ut bara nedsatta 🫣

MrUzagi

Citat från: Skafte skrivet 29 November 2024 kl. 08:52En del av de delar som är på väg att utgå har fått nedsatt pris, men det ser inte ut att vara med mycket. Skrålla ner lite så finns en lista för Europa:

New Elemantary

New Elementary pratar om upp till 70% rabatt. Men, som du säger, kan jag inte säga att det märks direkt.

Citat från: Tunnan skrivet 29 November 2024 kl. 10:05Synd det inte finns ett val på Pab att klicka i för att sotera ut bara nedsatta 🫣

Man får gå på de länkar New Elementary har.

Den resulterande länken via New Elementary för Sverige.

Skafte

Om man är sugen på en stor påse med Legologgan på så kan jag tipsa om att beställa en Duplobit. (Förutom övrig PaB alltså.)

Den här 2x2 med bajstryck har någon föreslagit i bulken, och jag insåg att den med stor sannolikhet inte kommer med, men att jag ville ha en.

Brick separator för skala.IMG_9991.jpg

Anders67

Kanske någon sett ett träd med denna bit synd att den är så dyr, borde kostat under kronan!

IMG_8090.jpg

IMG_8091.jpg

janhansson

Jag la märke till att Batman-manteln 6481550 verkar ha gått ner dramatiskt i pris sedan januari. 
Från drygt 28 kr till drygt 19 för den svarta. Mörkblåa var ännu dyrare (32), men kostar nu samma, så ännu större prisfall på den. 

mantel_6481550.png

Skafte

Typiskt, väntade till idag (dubbla insiders-poäng) med att beställa BaP, då har ocarinan 5721 försvunnit ur påsen, och även från listan med bitar som inte ens är i lager. Kom de på att den borde vara en licensbit..?

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 14 Oktober 2025 kl. 11:38Typiskt, väntade till idag (dubbla insiders-poäng) med att beställa BaP, då har ocarinan 5721 försvunnit ur påsen, och även från listan med bitar som inte ens är i lager. Kom de på att den borde vara en licensbit..?

Det är iskallt att våga vänta in en dubbel-vip. Jag hade ocarinan i min varukorg i flera veckor, men när nya bitar släpptes vågade jag inte vänta längre.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Såg att svart 65803, Technic, Brick 16 x 16 x 1 1/3 with Holes är tillbaka på PaB. Biten är lite på tillbakagång efter 2022 och har bara släppts i två set i Black och Light Nougat. Frågade Lego om elemantet, som inte kunde svara på ifall den kommer i något nytt set, men att den bör vara i produktion i ett år till.

Antal släppta set, med 65803, per år.png

cyberwilma

Det kanske är allmänkunskap, men jag märkte igår att man kan söka på 2025exit i PaB och (förmodligen) få upp bitar som tas bort innan årsskiftet.
Screenshot_20251015_060951_Samsung Internet.jpg
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Anders67

Toppen tips!

https://www.lego.com/en-se/pick-and-build/pick-a-brick?query=2025exit

Citat från: cyberwilma skrivet 15 Oktober 2025 kl. 06:14Det kanske är allmänkunskap, men jag märkte igår att man kan söka på 2025exit i PaB och (förmodligen) få upp bitar som tas bort innan årsskiftet.

Gideon

"1643 results"...FOMO intensifies....!!
Kan bli dyrt detta...men 2x VIP-poäng och ett norrskens-set får man iaf nu :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

janhansson

Det är en hel del borg-relaterade minifigurdelar på exit-listan (lejonriddare, fågelriddare, laglösa och diverse bönder/hantverkare). Likaså den mörkblåa 32*32-basplattan. 
Förhoppningsvis har jag redan allt jag behöver av dessa... 

Magnus den store

Citat från: cyberwilma skrivet 15 Oktober 2025 kl. 06:14Det kanske är allmänkunskap, men jag märkte igår att man kan söka på 2025exit i PaB och (förmodligen) få upp bitar som tas bort innan årsskiftet.

Om jag fattat det rätt visar resultatet vilka bitar som försvinner under året, men inte när de försvinner. Nu är det en diger lista med nära 400 set som utrangeras den sista december, så sannolikt försvinner bitarna då. Om man däremot anger 2026exit efter årsskiftet kan det bli svårt att veta vilka element som försvinner sista juli respektive sista december 2026.

Alternativt har jag helt fel och sökordet avser endast kommande, beslutad radering.  ???

Citat från: janhansson skrivet 15 Oktober 2025 kl. 18:04Det är en hel del borg-relaterade minifigurdelar på exit-listan (lejonriddare, fågelriddare, laglösa och diverse bönder/hantverkare). Likaså den mörkblåa 32*32-basplattan.

Det är ju två medeltida set som får stryka på foten sista december - och . Unicorn Castle, , kommer dock finnas kvar lite till. Det kan vara bra att hålla lite koll på Brick Taps lista:

https://swebrick.se/index.php?topic=20707.0

Eriol

Alla hörnbitsälskare (läs @Skafte ) har väl naturligtvis koll på att 78886 nu går att köpa i svart på PaB för bara 5,78 kr.

hörnbit.jpg