Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 September 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

MrUzagi

Citat från: BrickMe skrivet 13 Januari 2026 kl. 18:21Jag hämtade nyss ut en PaB order som lades för cirkus 3 veckor sedan. Hade hunnit glömma bort att jag beställde både tuber och ben.
Av en händelse kom det bla tuber hem till mig idag också. Även jag had glömt att jag beställde. ::)

Skafte

En del nya bitar på PaB nu, bl a rymdhjälm och -tuber i Bt Green. Tänkte jag skulle beställa några av den nya asymmetriska curved hörn-slopen för att testa lite innan den kommer i LBG eller annan användbar nyans, men jag tror jag avvaktar.  ::)

Gideon

Är det någon som vet hur lång leveranstiden är för närvarande?

Jag skulle behöva beställa bitar till jobbet, men de behöver tydligen modellerna inom en månad...så kanske är mer safe att beställa allt från BL istället?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

BrickMe

Citat från: Gideon skrivet 09 Februari 2026 kl. 09:17Är det någon som vet hur lång leveranstiden är för närvarande?
Den beställning jag gjorde den 12:e januari kom i torsdags i förra veckan....

Gideon

Citat från: BrickMe skrivet 09 Februari 2026 kl. 09:52Den beställning jag gjorde den 12:e januari kom i torsdags i förra veckan....
Det var ju inte så farligt iaf, men gränsfall om de vill ha allt sorterat och klart på en månad. Det är bitar till 50 st giveaways...
Flickr   Instagram

mrlind

Citat från: Gideon skrivet 09 Februari 2026 kl. 09:17Är det någon som vet hur lång leveranstiden är för närvarande?
Jag bestälade ett antal bitar i kvantitet om 100. Gjorde beställnngen den 20/1 och hade dem hos mig den 28/1.
Min beställnng från den 23/11 2025, som bestod av 10 technic bitar i små kvantitetet, är fortfarande inte levererad.

Min hobbyanalys blir därför att om du beställer vanliga bitar i större kvantitet får du en vip hantering.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Leidermark

Citat från: mrlind skrivet 09 Februari 2026 kl. 10:20Min hobbyanalys blir därför att om du beställer vanliga bitar i större kvantitet får du en vip hantering.

Grossbuyer ;D

cyberwilma

Min order från 12 jan kom den 30 jan och den från 21 jan kom 4 feb. Båda ganska små, mest minifigdelar för runt 800 kr.

Inte alls illa, men någon pålitlig BL-säljare är nog ett säkrare kort.  :)
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Skafte

Det känns rätt slumpmässigt, jag beställde 2/1 och det skickas idag...

ckk

Min order den 12/1 skickades den 29/1 och kom fram 4/2, så lite seg den med. Men den stora nyheten för idag är att jag precis fick mail om att de skickade min order från den 29/11! Ska bli spännande för nu kommer jag knappt ihåg vad det är...  :D

Magnus den store

Min beställning från 1 februari, 2026, skulle levereras till min brevlåda imorgon, men jag styrde om den till ett ombud så den når fram om 1-2 dagar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MartinD

Mitt tålamod sätts på prov till sin yttersta spets med en beställning från 22/11 och en från 13/1 som båda står blickstilla ,:)

Gideon

Citat från: MartinD skrivet 09 Februari 2026 kl. 13:45Mitt tålamod sätts på prov till sin yttersta spets med en beställning från 22/11 och en från 13/1 som båda står blickstilla ,:)
Det är precis sånt som gör att jag nu kommer beställa från BL istället, eftersom eventet detta ska vara till är om mindre än en månad...

Prismässigt blir det nog ungefär likvärdigt, men pilligare (och därmed dyrare i slutänden för företaget, eftersom det görs på betald arbetstid) att beställa från 5 olika BL-butiker för att få tag på allt än att bara ladda upp en CSV-fil till PaB.
Flickr   Instagram

MrLaago

Min order med bitar ifrån 5/2 skickades idag så de kör med sist in först ut  ;D

GustavF

Det är ju ändå lite lustigt när man har flera order på PAB att de inte konsoliderar dessa per automatik. Har själv i mina yngre år jobbat med transit och på lager. Då hade kunderna (butiker) autoorder och manuella order. Kom det in extra order så konsoliderades alltid dessa så det blev så få försändelser som möjligt. Det måste ju spara LEGO massa tid också... menmen. Det är ju bara 2026 :o