Bricks and Pieces - tips

Startat av Gideon, 17 September 2021 kl. 11:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Studley Heinsbergen

Citat från: MartinD skrivet 09 Februari 2026 kl. 13:45Mitt tålamod sätts på prov till sin yttersta spets med en beställning från 22/11 och en från 13/1 som båda står blickstilla ,:)

Har en order från slutet av november ifjol som enligt uppgift hos TLG ska levereras den 10 april. Och ja, det finns bitar där som är avsedda för byggen till Örebro. :/

MartinD

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 10 Februari 2026 kl. 14:28Har en order från slutet av november ifjol som enligt uppgift hos TLG ska levereras den 10 april. Och ja, det finns bitar där som är avsedda för byggen till Örebro. :/
Hur luskade du fram det datumet? När jag kontaktat skriver de bara "våra Legogubbar jobbar för fullt" och annat flum.

Har också bitar där jag vill ha till Örebro. Aaaahhh........

Studley Heinsbergen

Citat från: MartinD skrivet 10 Februari 2026 kl. 15:23Hur luskade du fram det datumet? När jag kontaktat skriver de bara "våra Legogubbar jobbar för fullt" och annat flum.

Har också bitar där jag vill ha till Örebro. Aaaahhh........

Datumet har stått där sen, vill jag minnas, innan jul. Känns smått bisarrt. Plockade mest bitar från det utgående sortimentet, men förmodar att någon av de andra bitarna är slut och kommer i sortiment igen först i april. Tänkte ligga på dem och se om de kan frångå sin vanliga princip och dela upp leveransen, för det känns ju lite ovärt att betala i november och sedan vänta i nästan ett halvår på leverans.

Ozp

De drar väl inte pengarna förrän de skickar ordern?
Eller det beror på hur man betalar? Betalar alltid med kort.

Magnus den store

Citat från: Ozp skrivet 11 Februari 2026 kl. 11:41Eller det beror på hur man betalar? Betalar alltid med kort.

Inte riktigt samma sak, men VIP-poäng dras omgående.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Studley Heinsbergen

Citat från: Ozp skrivet 11 Februari 2026 kl. 11:41De drar väl inte pengarna förrän de skickar ordern?
Eller det beror på hur man betalar? Betalar alltid med kort.

Kan minnas fel, men har för mig att de drog direkt.

EDIT: kollade, och hela beloppet för PaB-delen av beställningen drogs samma datum som beställningen gjordes.

Skafte

Hur brukar ni andra göra när det saknas delar i en PaB-beställning? Jag skulle sätta ihop några beställda småset (domkyrkor) att leverera och är 42 bitar kort i beställningen. Givetvis la jag på en del, men jag tycker att när man beställer styckvis så skall man få det antal man betalar för. Och det går inte att fylla i på saknade delar, då PaB inte har ett setnummer (artikelnumret 11998 funkar inte). Och jag har inte tid eller lust att ringa och läsa upp element-ID på de tolv olika det rör sig om. Gissar på att mail är det bästa alternativet.

janhansson

Citat från: Skafte skrivet 15 Februari 2026 kl. 12:04Hur brukar ni andra göra när det saknas delar i en PaB-beställning? Jag skulle sätta ihop några beställda småset (domkyrkor) att leverera och är 42 bitar kort i beställningen. Givetvis la lag på en del, men jag tycker att när man beställer styckvis så skall man få det antal man betalar för. Och det går inte att fylla i på saknade delar, då PaB inte har ett setnummer (artikelnumret 11998 funkar inte). Och jag har inte tid eller lust att ringa och läsa upp element-ID på de tolv olika det rör sig om. Gissar på att mail är det bästa alternativet.

Jag skulle ha mailat - lättare på LEGOS sida också gissar jag.

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 15 Februari 2026 kl. 12:04Gissar på att mail är det bästa alternativet.

Så har jag gjort och Lego brukar hantera det skyndsamt (för att vara PaB).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

cyberwilma

Jag har också mejlat och de har skickat ut nya snabbt.

Nu har jag ett eget dilemma: Det saknades ett element (20 st) i min senaste beställning. Å andra sidan hade de skickat för många av andra bitar i beställningen strax innan, som gott och väl täcker kostnaden för det som saknades.
Ska jag påpeka att de missat några?  :-[
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

danielbrrssn

Citat från: cyberwilma skrivet 15 Februari 2026 kl. 21:04Jag har också mejlat och de har skickat ut nya snabbt.

Nu har jag ett eget dilemma: Det saknades ett element (20 st) i min senaste beställning. Å andra sidan hade de skickat för många av andra bitar i beställningen strax innan, som gott och väl täcker kostnaden för det som saknades.
Ska jag påpeka att de missat några?  :-[

jag tycker det. De verkar inte ha så många rätt. Du kan ju säga att du kan få poäng istället om du inte direkt behöver bitarna. 

MrUzagi

Jag måste haft tur. Alla mina beställningar har antingen varit på pricken, eller någon extra. Till och med när jag beställt torsos. Beställde senast 25 torso och ben till classic space och hade 26 av allt.

Någon enstaka gång i tidigare beställningar har det fattats en eller ett par mindre bitar, men då har det i gengäld funnits fler av en annan som mer än väl kompenserat så jag har inte brytt mig att klaga.

Men om det fattats mer än 1-2 bitar av något (lite beroende på bit) och definitivt om det är mer än 10 bitar totalt hade jag nog hört av mig ändå.

Skafte

Ni har rätt, jag mailade och fick bekräftelsemail direkt och fem timmar senare hade bitarna postats.  :)

Selander

Apropå aktuell leveranstid... Beställde bitar 3/2 och det skickades från Polen igår 17/2. 
Rätt hyggligt ändå.... :D

Gideon

Men inte lika snabbt som BL, här har det mesta jag beställde 10/2 från BL till jobbet kommit fram. Och då är dessutom bitarna sorterade ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram