Ryan Howerter Reverse Engineering Challenge 2020

Startat av o0ger, 07 April 2020 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: o0ger skrivet 14 April 2020 kl. 11:09
REC6 går att lösa med en technic half pin eller en blomma. Jag gillar lösningen med blomman bäst. Tricket är att man ska använda 2x4 plate med hål i.

Men är Half pin verkligen lagligt? Stud-änden fäster man precis som blomman, men snäpp-änden får ju ingen kant att snäppa i.

Myko

Förstår inte riktigt hur en half-pin ens får plats? Kanske får testbygga.

o0ger

Det stämmer som ni säger. Det går inte att använda half pin!

Citat från: janho skrivet 14 April 2020 kl. 12:17
Jag löste REC6 genom att använda vanliga plates och 2 (eller 3, 4) lord-of-the-ring ringar för att fästa plupparna mot varandra.

Det var en restriktion på REC6 som var just att man inte fick använda the one ring :/
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Citat från: o0ger skrivet 14 April 2020 kl. 13:23
Det stämmer som ni säger. Det går inte att använda half pin!

Citat från: janho skrivet 14 April 2020 kl. 12:17
Jag löste REC6 genom att använda vanliga plates och 2 (eller 3, 4) lord-of-the-ring ringar för att fästa plupparna mot varandra.

Det var en restriktion på REC6 som var just att man inte fick använda the one ring :/

Jag bör läsa mer noggrant :-(

Eriol

Citat från: o0ger skrivet 14 April 2020 kl. 11:09
REC6 går att lösa med en technic half pin eller en blomma. Jag gillar lösningen med blomman bäst. Tricket är att man ska använda 2x4 plate med hål i.

edit: Half pin funkar inte alls :( my bad

Inte för att jag ens försökte bygga ihop något, men jag tyckte lösningen blev uppenbar när det sitter bitar som precis döljer hålen i 2x4-plattan. Det ser ju liksom inte ens snyggt ut! 

o0ger

Citat från: Eriol skrivet 14 April 2020 kl. 20:04
Inte för att jag ens försökte bygga ihop något, men jag tyckte lösningen blev uppenbar när det sitter bitar som precis döljer hålen i 2x4-plattan. Det ser ju liksom inte ens snyggt ut!

Det är inte lätt att komma på bra utmaningar. Det Ryan ville få fram här var ju tekniken med blomman.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

REC7 kanske inte kändes så klurig men om man tittar noga så ser man att det är en vanlig 1x4 plate på toppen, inte en 92593.
Jag löste den med 4085 och 20482.

o0ger

Här är två lösningar till REC8. Min är den vänstra.

o0ger

Och REC9. Den här var klurigast hittills tycker jag.

o0ger

REC12 var ett annat pussel de första timmarna, men byttes av någon anledning ut till en av mina utmaningar. Så, håll till godo! :)

janho

Jag hade samma lösning som dig till REC8 (till vänster) och hade ingen aning för REC7.

Till REC9 klurade jag att man behövde "clips & bars" när jag låg i sängen men jag var focuserade på 48336 och fick inte lösa det i huvudet tills jag somnade. Det var bara dagen efter när jag tittade i lådan för att provbygga som jag upptäckte 2540 som den svälvklara lösningen...

Jag tror att jag fick REC10, 11 och 12, men jag måste kontrollera  att det går i verkligheten. :-)

o0ger

Ni som inte följer Ryan på Instagram missar de bonus-utmaningar som dyker upp. Den senaste var så svår att ett pris utlystes till den som klarade den först. Gissa vem som klarade det kl 00.41 i morse? ;)

CopMike

Citat från: o0ger skrivet 18 April 2020 kl. 09:36
Ni som inte följer Ryan på Instagram missar de bonus-utmaningar som dyker upp. Den senaste var så svår att ett pris utlystes till den som klarade den först. Gissa vem som klarade det kl 00.41 i morse? ;)
Du är grymt duktig på detta :D - grattis!

Record

Citat från: CopMike skrivet 18 April 2020 kl. 10:06
Citat från: o0ger skrivet 18 April 2020 kl. 09:36
Du är grymt duktig på detta :D - grattis!

Ja, du är verkligen mästare på detta, jag följer dina utmaningar och förundras över hur otroligt mycket det går att göra med alla bitar, brukar tänka på hur du sitter där och vänder och vrider på allt :) bra gjort!
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger