2011, andra vågen. Massor av bilder

Startat av Tobbe Arnesson, 25 December 2010 kl. 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: Skrytsson skrivet 09 Februari 2011 kl. 11:10
I början av SW-perioden tycker jag inte Lego var skickliga på att framställa set alls.

Men de gjorde det. De första seten från 1999-2000 saknar absolut mycket i designväg, i synnerhet i jämförelse med de vi fått på senare år. Man skall komma ihåg att alla "curved slopes" och "wedges" som är viktiga komponenter i praktiskt taget alla set numera inte fanns på den tiden.

Om någon på 80-talet hade sagt "Officiellt Star Wars LEGO" hade många barns huvuden exploderat. Att det blev sanning var nästan för bra för att vara sant. Och utan de första seten och folk som köpte dem hade vi inte fått så mycket som vi får. Det är nästan (men bara nästan) ofattbart att de designar och säljer set baserade på en film från 1977!

Heja LEGO!

(Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med den här posten, men jag behövde visst skriva av mig lite...)  ;)

Sirre

Citat från: Skrytsson skrivet 09 Februari 2011 kl. 09:11
Nej, omöjligt. "Battle of Hogwarts" utspelar sig under sista boken/filmen och då går harry inte på Hogwarts längre. Han hoppade av skolan  ;)

Spoilervarning, tack! :D

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 09 Februari 2011 kl. 11:39
I början av SW-perioden tycker jag inte Lego var skickliga på att framställa set alls.

Men de gjorde det. De första seten från 1999-2000 saknar absolut mycket i designväg, i synnerhet i jämförelse med de vi fått på senare år. Man skall komma ihåg att alla "curved slopes" och "wedges" som är viktiga komponenter i praktiskt taget alla set numera inte fanns på den tiden.

Det är nästan (men bara nästan) ofattbart att de designar och säljer set baserade på en film från 1977!

Heja LEGO!

Jag menade inte att skälla på lego. Jag bara konstaterade i all välmening. Jag håller med om det du skriver; det var fantastiskt att de började med SW överhuvudtaget :)

Citat från: Sirre skrivet 09 Februari 2011 kl. 12:05
Citat från: Skrytsson skrivet 09 Februari 2011 kl. 09:11
Nej, omöjligt. "Battle of Hogwarts" utspelar sig under sista boken/filmen och då går harry inte på Hogwarts längre. Han hoppade av skolan  ;)

Spoilervarning, tack! :D

Oj, sorry.  :-[  :P
Har du inte läst klart sista boken än?

Tobbe Arnesson

Citat från: Ras 74 skrivet 09 Februari 2011 kl. 08:36Kan allt det i Cars lastbilen verkligen vara klistermärken??

Har inte Disney satt krav på att det ska vara printade bitar?
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Citat från: teabox skrivet 09 Februari 2011 kl. 08:33
Fler bilder ifrån mässan hos "A Modular Life"
http://amodularlife.wordpress.com/2011/02/08/more-summer-2011-set-pics/

Om det är så att de inte kommer använda klistermärken i Disney set längre, så ser det ut som Cars seten kommer innehålla en massa bitar med tryck.

Kolla man på denna bild http://amodularlife.wordpress.com/2011/02/08/more-summer-2011-set-pics/lightning-mcqueen/
Så ser då överkant på ögeonen ut o vara klistermärken.. :/

Meeen jag tror ajg lär ha alla de där cars..
undra vad de har för fälgar på mcqueen och den där "höga" folkvagnsbussen ;)

Ras 74

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 09 Februari 2011 kl. 15:55Har inte Disney satt krav på att det ska vara printade bitar?

Jo. Men ändå har det funnits lite klistermärken.
Det jag menade var att ÄR det klistermärken i det setet, så måste de ju vara ap-stora.
Vilket jag har extremt svårt att se att små klåfingriga barn eller darrhänta mor/far
föräldrar skulle klara av att applicera.

Citat från: Skafte skrivet 09 Februari 2011 kl. 11:39Men de gjorde det. De första seten från 1999-2000 saknar absolut mycket i designväg, i synnerhet i jämförelse med de vi fått på senare år. Man skall komma ihåg att alla "curved slopes" och "wedges" som är viktiga komponenter i praktiskt taget alla set numera inte fanns på den tiden.

Om någon på 80-talet hade sagt "Officiellt Star Wars LEGO" hade många barns huvuden exploderat. Att det blev sanning var nästan för bra för att vara sant. Och utan de första seten och folk som köpte dem hade vi inte fått så mycket som vi får. Det är nästan (men bara nästan) ofattbart att de designar och säljer set baserade på en film från 1977!

Heja LEGO!

(Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med den här posten, men jag behövde visst skriva av mig lite...)  ;)

Amen!

Precis min syn på det hela med när folk klagar på de gamla seten.

Inget emot dig Skrytsson, jag tror du sitter i samma båt som jag och Skafte  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

Citat från: Skafte skrivet 09 Februari 2011 kl. 11:39

Ni glömmer en väldigt viktig detalj i ert resonemang. Lego var nere för räkning ekonomiskt vid den tidpunkten.
Gissa anledningen till enkla modeller. Det lego gjorde med Star Wars var en chansning. Som tur var så gick det vägen :)

Skrytsson

Ingen vattenstämpel här inte, så jag postar:

Jag diggar Yoda i jultomte-utstyrsel  ;D

Mer högupplöst bild: http://theclonenews.freeblog.hu/files/20110208/foto33.png

Skafte

TOMTE-YODA - JAG DÖR!  :D

Ursäkta min överreaktion, men bara han är ju lätt värt de 300 som den ryktas gå för!

Måns.S

Citat från: Skafte skrivet 09 Februari 2011 kl. 20:04
TOMTE-YODA - JAG DÖR!  :D

Ursäkta min överreaktion, men bara han är ju lätt värt de 300 som den ryktas gå för!
Ser cool ut  ;D

Record

TOMTE-YODA - JAG DÖR!  :D

kan inte vara en slump att just Yoda blev tomte, är inte typ Yoda 1 miljon år gammal, lika som tomten? och våra europeiska tomtar är ju grymt små, jämfört  med den amerikanska coca-cola stinna fetknoppen till tomte,

Synd bara att Yoda lätt kan förväxlas hastigt (mest hy färgen), med den elaka Grinchen..
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Har han den nya väskan i dark brown på ryggen?

Stigge72

Citat från: Record skrivet 09 Februari 2011 kl. 22:17
TOMTE-YODA - JAG DÖR!  :D

kan inte vara en slump att just Yoda blev tomte, är inte typ Yoda 1 miljon år gammal, lika som tomten? och våra europeiska tomtar är ju grymt små, jämfört  med den amerikanska coca-cola stinna fetknoppen till tomte,
Vill minnas att han i ROTJ sägs vara 900 år gammal.

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen